Adopteer financieel een pup/kip/aap/ezel/ etc. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Adopteer financieel een pup/kip/aap/ezel/ etc. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 17:18

mijn verjaardag komt eraan en ik kon maar geen kado verzinnen.

Nu kwam ik op het idee om een dier te sponseren/adopteren. *\o/*

Maar zoveel diersoorten en zoveel keuzes. Sommige organisaties willen 5 euro per maand, maar ik zag ook adopties van 1200 per jaar en dan zat je er 3 jaar aan vast.

Aan de ene kant zou ik graag een kleinschallige organisatie 'helpen' op deze manier zoals de poezenboot.
Maar een aapje bv bij stichting AAP lijkt mij ook leuk of een pup van het KNGF.

Het zou leuk zijn om een foto te krijgen etc, maar is geen pré

liever heb ik geen dierentuindieren. Ik weet niet precies waarom maar dat lijkt me gewoon niets. :+ Dus wil niet zeggen dat ik geen beer wil adopteren oid, alleen niet van een dierentuin uit.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn? Hebben jullie een adoptiedier? Negatieve ervaringen ermee?

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Adopteer financieel een pup/kip/aap/ezel/ etc. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:58

Nog nooit van gehoord! Wat is het principe?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:01

http://www.aap.nl/component/option,com_ ... w,adoptie/

Bij stichting Aap kun je ook de dieren daar adopteren. Krijg je een rondleiding jaarlijks en post van je dier.

Als dank ontvangt u een adoptiepakket
bestaande uit:

Een adoptiecertificaat
Een foto en biografie van uw adoptiedier
Informatie over de diersoort
2 x per jaar het Adoptienieuws en 4 x per jaar de Apenote
Een rondleiding met bezoek aan uw adoptiedier (indien mogelijk, minimum leeftijd 12 jaar)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:03

Wij hebben voor mijn aap-gekke oom een aap geadopteerd, en ik geloof dat mijn vader ergens in Engeland een otter-adoptie heeft.

Ervaringen, tsja. Je geeft geld en daar krijg je een keer een uitgebreide bedank-mail voor, een foto van het desbetreffende dier en als je geluk hebt een kerstkaart.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:09

Geen ervaring met het adopteren van een dier, maar ik heb wel eens een geit gekregen. Dit gaat via Oxfam er wordt lokaal een geit gekocht en deze wordt aan een familie gegeven, de mijne was geloof ik in Zuid-Afrika.

Voor stichting aap kan je trouwens ook airmiles sparen, dat doe ik al een tijdje, je krijgt dan een nieuw pasje van stichting aap daarmee kan je zelf geen airmiles meer verzilveren.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:19

Ik heb een kip geadopteerd via adopteereenkip.nl, je betaalt jaarlijks een bedrag en in ruil daarvoor krijg je waardebonnen voor biologische eieren. Hoeveel bonnen je krijgt is afhankelijk van het bedrag waarvoor je 'adopteert'. Veel ingewikkelder is het niet :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 18:41

oxfam had ik nog niet eens aan gedacht. Is ook een onwijs leuke manier om iets goeds te doen!

ik spaar al airmiles voor stichting AAP :D, maar vind het heel leuk dat zij een rondleiding aanbieden. dat je het dier echt kan zien.

naar adopteer een kip heb ik gekeken, maar ik zelf kippen dus aan eieren geen tekort.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:48

Weet je wat leuk is:
http://www.Kiva.org

Voor een klein bedrag steun je plaatselijke boer of ondernemer met het opzetten van zijn bedrijf en dat geld wordt in etappes weer terugbetaald. Micro financiering zoals door onze Koningin wordt gepromoot. Heel direct: je ziet welke mensen over de hele wereld samen met jou de betreffende boer op weg helpen en als het bedrijf geld maakt, betalen ze het je terug en kan je het opnieuw inzetten.

Mijn zoon is daar mee begonnen toen hij 12 was met 50 euro. 7 jaar later heeft hij met dezelfde 50 euro al 12 gezinnen op weg geholpen over de hele wereld. http://www.kiva.org/

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:51

Ik heb twee jaar geleden via Oxfam geadopteerde eenden als kerstcadeau gehad van een vriendin. Deze gingen volgens mij naar Bangladesh. De meeste mensen vonden het maar een raar cadeau, maar ik vond het echt super leuk. :D Maar als je het dier graag zelf wil zien of er updates over wil ontvangen, is dat een minder geschikte optie, denk ik.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:13

Je kan ook een zeehond adopteren. Hoe het precies zit weet ik niet maar kan je vinden op www.ecomare.nl

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:30

Ik heb een hondje op afstand geadopteerd van Animal in need.
Je krijgt een certificaat en een foto.
Verder lees ik op fb veel mee hoe het met het asiel in La Linea gaat.

Ik stuur eens in de zoveel tijd een doosje gevuld met hondenkoekjes, speeltjes en dekens op.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:43

Stichting Leeuw kent ook zo'n principe :)
Ik geloof dat zij ook één of twee keer per jaar een rondleiding doen voor de adoptie-baasjes.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:06

Ik heb een paar jaar geleden via een lokaal project in Kenia (via vrienden) ook een aantal kippen geadopteerd als kerstcadeau voor moeder/vader/zus/schoonbroer/tante/nonkel/... ongeveer 5 euro per kip, waarbij je dan een hele leuke foto kreeg toegestuurd van 1 van de kindjes, tesamen met het kuikentje dat je dan geadopteerd had, naast een bord waar dan op vermeld stond "adopt a chicken - Thank you 'naam'" . Echt een suuuuper cool cadeau :j (vond ik toch, ook hier vonden anderen het een beetje gek :') )
Idee daar was om een kippenkwekerij van een goeie 300 kippen op te starten, waarbij verkoop van eieren, kuikens en vlees instaan voor het instand houden van het project. Het 'adoptiegeld' diende daarin puur ter aankoop van de kuikens en de nodige infrastructuur.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:12

Hier adopteer ik een tijger bij stichting leeuw in hoenderdael
Krijg je jaar abonnement op hoenderdaell en heb je 1 keer in t jaar donateursdag dat je je adoptie dier van wel heel dichtbij ziet.

En daarbij gaan eerdaags de eerste 2 leeuwen terug naar t semi wild leven

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:28

Ik wilde net zeggen stichting leeuw, maar zie dat de laatste reactie daar ook over gaat.
Je kunt al adopteren vanaf 10 euro per maand.

Dit krijg je er voor:
Wanneer je een dier bij Stichting Leeuw adopteert ontvang je:
- een foto en een beschrijving van het dier,
- een bewijs van de adoptie,
- een jaarlijks bezoek met twee personen aan jouw dier (op afspraak),
- een jaarkaart voor Landgoed Hoenderdaell, en
- een uitnodiging voor de jaarlijkse donateursdag.