Dromen over ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Dromen over ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 11:19

Sinds een paar weken droom ik regelmatig over een ex en inmiddels begin ik er een beetje moe van te worden. Zeker omdat ik bij het omdraaien in het gezicht kijk van mijn huidige vriend waar ik echt helemaal gek op ben <3 .

Ik heb heel kort iets met hem gehad, was ook echt verliefd op hem en deed ontzettend mijn best. Hij op zijn beurt hield er anderen op na en speelde 'aai poes, tik poes' met mij. Hier was ik op een gegeven moment helemaal zat van en heb resoluut met hem gebroken. Dat was een hele opluchting. Enige probleem sindsdien is dat ik dagelijks met hem geconfronteerd word; we werken samen.

En dat stopt. Hij wordt er uit gewerkt en dat gaat niet heel netjes en vriendelijk. Ik wist onofficieel dat dit mogelijk ging gebeuren en via via is dit nu ook bevestigd (en ik mag en hoor dit niet te weten). En sindsdien droom ik dus. Nooit dat we samen zijn, maar dat ik hem tegenkom en dat er een ongemakkelijke, afwijzende situatie ontstaat vanuit mijn kant. Dat ik ruzie heb met hem. Dat ik vertel wat ik weet, of dat ik dit juist verzwijg. Of ik droom over het gevoel wat ik in het begin had voor hem. Of ik wijs hem af in mijn droom.

Kortom, wat betekent dit? En hoe krijg ik mijn brein zo ver dat ik ga dromen over die leuke kerel die naast mij ligt? Want die is toch wel een behoorlijk stuk leuker...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:34

Uitzitten vrees ik, je brein verwerkt dingen 's nachts, dit zal je brein nodig hebben. :)
Pieker je veel over de situatie met je ex?

missnynke

Re: Dromen over ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:40

Herkenbaar. Mijn relatie is al 3,5 jaar geleden, hij werkte voor mijn vader/broer, en moest er onlangs ook uit.

Ik verbaasde me ook dat ik nog over hem droomde, maar zo sluit je brein die gevoelens af, denk ik

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:48

Herkenbaar idd! Ik droom sowieso heel veel en onthoud er erg veel van, het is al 2 jaar uit, maar het
afgelopen jaar begon ik ineens met dromen over hem. Eerst heel negatief en daarna juist positief,
erg frustrerend en verwarrend. :Y) Uiteindelijk ben ik hem nog eens tegen gekomen en toen kwam ik
erachter dat ik er ook wel echt klaar mee ben, daarna heb ik nooit meer over hem gedroomd. Ik denk
idd gewoon een soort verwerking, kwestie van tijd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:54

Ik verwerk heel veel dingen in mijn slaap, daar droom ik dan dus ook wel eens over. Wie weet verwerkt jou brein de dingen over/met jouw ex en uit zich dat in over hem dromen?

Ik zou me er niet te druk om maken, je kunt het - denk ik - ook niet stoppen. Zolang het bij dromen blijft is er in mijn ogen niets aan de hand. Toen ik in een relatie zat droomde ik ook niet over mijn vriend, toen het uit was droomde ik echter heel veel over hem, maar in mijn dromen verwerkte ik wat mij was aangedaan.

Misschien pieker je onbewust veel over het feit dat je weet dat hij er uit gewerkt gaat worden en verwerk je dit vervolgens in je dromen omdat je het verder nergens kan uiten.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:11

Komt me erg bekend voor.. heb zelf toen ik 17 was een lange relatie gehad met een stuk oudere jongen toen 26. Hij was in het begin heel lief en ik was ook helemaal verliefd op hem! Maar uiteindelijk kwam zijn ware aard naar voren en heb ik hele heftige dingen meegemaakt.

Tot op de dag van vandaag droom ik nog regelmatig over hem, het is wel al een stuk minder maar ik heb de meest bizarre dromen gehad, positief en negatief! Maar kan het niet plaatsen.
ik denk verwerking, alles waar je overdag mee bezig bent en waar je aan denkt verwerk je snachs in je dromen op de meest onrealistische manieren!
Interessant, ik volg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:13

is normaal, niet 'schuldig' over voelen. in je slaap verwerkt je brein alles.. dus ook dit!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:16

Ach ik droom nog steeds over mijn "ex" van 7 jaar geleden, ben er nog wel mee bevriend maar thats it :+ en het zijn ook best pikante dromen lol :') Mijn dromen slaan sowieso nergens op haha.

TS gewoon uitzitten, dromen zijn raar :+