Laptop met zeer lange batterijduur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Laptop met zeer lange batterijduur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 19:54

Hallo!

Voor mijn studie ben ik op zoek naar een laptop die een hele collegedag meekan zonder op te laden. Dit betekent dat hij ongeveer 8 uur mee zou moeten kunnen! Zelf ben ik erg fan van MacBooks maar dat is meteen wel een enorme uitgave! Ook moet hij in m'n schooltas passen dus wil ik een laptop van maximaal 14 inch. Ik heb nu een 15 inch en dat past net maar dan zonder hoes en dat vind ik niet fijn. Ik ben er zuinig op dus met hoes moet hij in een schooltas passen.

Ook wil ik minimaal een Intel core i5 processor. Ik heb nu een i7 dus anders is die achteruitgang wel erg groot ;).

Dus heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Laptop met zeer lange batterijduur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:10

Meeste nieuwe i5 processors zijn beter dan oude i7 processors hoor..vaak merk je er ook niks van behalve als je hardcore gamed en alles super hoge resolutie erop gooit tijdens het gamen.

Hoezo kan je laptop niet opgeladen worden? Volgens mij zijn er echt amper tot geen laptops met 8 uit batterij duur..

Kijk eens op Tweakers zou ik zeggen

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:17

Ja ik weet dat de i5-processors of gelijk of beter zijn dan de oude i7 (deze is overigens nog maar een jaar oud) maar ik wil geen i3 ofzo, deze zijn wel minder dan de i7. De MacBooks kunnen wel tot 12 uur op accu.

Mijn laptop kan tussendoor niet opgeladen worden omdat in de collegezalen helaas niet genoeg stopcontacten zijn voorzien voor alle laptops!

Ik zal eens op tweakers kijken, bedankt voor de tip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:23

Oké min i5 snap ik maar wou even melden dat je geen verschil gaat merken waarschijnlijk.

Oh dat wist ik niet, geen Apple fan :p

Tweakers kan je alle kanten mee op, zou je eventueel ook nog een topic aan kunnen malen. Zullen meer mensen zitten die je verder kunnen helpen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:24

Ik heb ene macbook air, en na een hele dag college's is hij nog gewoon niet leeg. Het laagste wat ik heb gehad na een schooldag was 30 procent ofzo. Toen zat ik er ook veel op te bokken etc. :')

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:33

Is de overgang van windows naar mac niet lastig? Daar ben ik wel een beetje huiverig voor..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:34

Nee hoor, het was een verademing!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:38

Samsung ativ book met ssd schijf, snel en super zuinig met accu.
Of samsung nog 14 inch maakt is de vraag.
Mijn dochter heeft er nog een van 14 inch uit duitsland kunnen kopen begin studie.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:42

Ik heb een MacBook Pro. (nu alweer 5 jaar oud). Vroeger ging hij al gemakkelijk 6 uur (constant werken) mee, nu na 5 jaar, doet hij het nog een 1,5 uur. Ik ben erg tevreden van het ding! Heb nog maar 1x meegemaakt dat hij ineens zichzelf afsloot en ik hem terug moest opzetten, voor de rest nog geen rare dingen gehad (klopt af!).
Dit jaar ging ik me ofwel een iMac of een nieuwe MacBook Pro aanschaffen, uiteindelijk is het toch een iMac geworden, omdat mijn huidige nog goed meegaat.
De overgang was in het begin wel wennen, maar ik zou niet meer terug naar Windows willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:38

Ik zou absoluut voor een Macbook air 13 inch gaan. Super batterij duur. :j
Als ik hem een dag mee heb naar school en vooral werk met pages en af en toe wat op internet op zoek, is die na een dag nog ruim 60%. Ik heb nog nooit mijn oplader mee hoeven nemen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 12:10

Ik raak steeds meer overtuigd van de MacBook haha :)

Andere laptoptips mogen natuurlijk ook altijd nog aangeboden worden :)!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:25

Moet het per se een laptop zijn? Ik heb sinds een weekje een Microsoft Surface 2, naast mijn laptop. Ik vond het namelijk niet handig om mijn laptop elke dag mee te slepen, net te groot voor mijn tas, zwaar enz. De surface neem ik nu elke dag mee, er staat ook word e.d. op en ik ben super tevreden, na een dagje school ( vaak 4 lesuren, dus 6 uur totaal) is ie nog lang niet leeg en het werkt heel erg fijn. Er zit een gewoon toetsenbordje bij die je zo los kunt klikken als dat handig is. :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 12:48

Ja het moet wel een laptop zijn, ik heb nu al twee jaar gewerkt met twee verschillende apparaten en dat vind ik toch niet ideaal. En ik heb al een iPad mini en om nog een tablet te nemen vind ik wat overdreven. Maar alsnog bedankt voor de tip!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 17:21

Ik heb zojuist een Macbook Air gekocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:30

PreciousViva schreef:
Ik heb zojuist een Macbook Air gekocht :)

Veel plezier ermee, je zult er geen spijt van krijgen! Ik heb vanmorgen van 9 tot 3 op mijn laptop gezeten en heb daarvan 2.5 uur films gekeken via netflix en mijn laptop was daarna nog steeds 35%. :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:54

Veel plezier ermee! Hopelijk wordt hij ook een oudje zoals de mijne ;)