NH school gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gallop3

NH school gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 15:22

hoii bokkers!
ik weet niet of het hier goed staat maar..

ik ben een meisje van 13 jaar en doe sinds een jaartje horsemanship. ik doe op de two lazy seven ranch al cursussen en ben van plan mijn instructie diploma daar te halen als ik 18 ben. maar.. ik moet nog 2 jaartjes mijn middelbare school afmaken en daarna een vervolg opleiding kiezen. Nu ben ik vanplan een eigen bedrijf te beginnen met het helpen van probleem paarden/horsemanship lessen/ pensionstalling ect te beginnen, een paarden opleiding in goes op deurne wil ik niet omdat je daar vooral de 'sport' ingaat en je wedstrijd ruiter wil worden (heb ik gehoord). dit wil ik absoluut niet. is er in nederland/belgie een opleiding waar ik horsemanship/parellie/paardengedrag kan studeren? of moet ik daarvoor in america zijn..? let me know!
Groetjes Rosa

Martine

Re: NH school gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:17

ED -> STW

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:57

Voor zover ik weet bestaat dat niet in Nederland. Je zou dan, mijn inziens, beter een opleiding
kunnen doen in de richting van bedrijfskunde (daar heb je wss meer aan in je leven dan een
diploma in de paarden) en voor het paardengedeelte verder gaan met cursussen.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:25

je zou eventueel dier en gedrag kunnen gaan doen, maar dat is gericht op alle dieren. anders zou ik voor paardenhouderij gaan kijken :j

echte mbo of hbo opleidingen zijn hier niet voor

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:27

Je zou evt diermanagement kunnen overwegen in Leeuwarden? Het is niet NH, maar toen ik ging kijken zeiden ze wel dat je zoiets kon doen bij je projecten oid. Ik weet het niet meer precies, want ik was niet degene die het vroeg :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:33

HBO of MBO? Ik neem aan MBO gezien je leeftijd?

Voor zover ik weet kun je voor Parelli alleen in het buitenland terecht. Verder heb ik HBO Hippische Bedrijfskunde gedaan. Leuke opleiding, maar je kunt er in ieder geval in deze tijd geen zak mee. Ik ben in 2011 afgestudeerd en heb nog steeds geen fatsoenlijke baan kunnen vinden.

Als ik jou was zou ik eerst een opleiding doen waarvan je zeker weet dat je daarmee goed een baan kunt vinden, en als je die baan dan hebt kun je gaan sparen voor een NH opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:48

E-quine.com heb je een cursus :) Duurt in totaal een jaar of 3 geloof ik.