Tijd indeling voor mensen met paarden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tijd indeling voor mensen met paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:15

Hallo!

Ik vraag me af hoeveel tijd bokkers overal aan besteden. Voornamelijk bokkers met eigen paarden en of verzorg/leas paarden waar je minimaal 4 dagen voor zorgt.

-Hoeveel ga je naar school?
-hoeveel studeer je thuis?
-Hoeveel werk je?
-Hoeveel reis tijd heb je?
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?)
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen?

-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)

Dank jullie wel.

Lolacabana

Re: Tijd indeling voor mensen met paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:22

Toen ik mijn pony nog had en werkte zag mijn week er zo uit.

Even weken:
Maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag: 7 uur opstaan, 8 uur in de auto naar het werk. 17.15 in de auto naar stal, waar ik dan om 17.30 was. Rond 19/19.30 in de auto naar huis, eventueel nog boodschappen doen en daarna koken zodat ik rond 21.00 uur kon eten. Rond een uur of 23.00 mijn bed in.
Woensdag/Zaterdag/zondag vrij, dus wisselende indelingen van mijn dag.

Oneven weken: het zelfde als hier boven, maar op woensdag tot 13.00 uur werken.

Toen ik op een gegeven moment terug naar school ging had ik een bijrijdster voor 2/3 dagen per week, geen auto meer en reed ik zelf 3 of 4 keer per week.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:30

Soms denk ik dat het niet te balanceren is. Voor een normale situatie (nu even niet, ben nog aan het revalideren en werken gaat maar heeeeel beperkt)

Ik ben 14 uur in de week in loondienst van een baas. En ik werk zo'n 25 uur per week voor mezelf. Allemaal op dinsdag tot en met zaterdag.

De paarden krijgen zo'n 20 uur per week. Verdeeld over 7 dagen. De meeste dagen zo'n 3 uur, op zaterdag minder. Dan ga ik een uurtje. De rest van de dag werk ik.

Voor volgend jaar heb ik me voorgenomen om ook eens een andere sport erbij te doen. Iets voor me conditie en spieren te gaan doen. Geen idee hoe ik dat er tussen ga gooien, maar gaat me vast lukken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:31

Interessant!

Ik werk fulltime in het onderwijs en heb mijn eigen paard zonder bijrijder. Ik ga om half acht thuis weg en ben om vijf uur weer thuis van werk. Op woensdag eerder want dan zijn de kinderen 's middags ook vrij.

Ik ga door de weeks altijd 's avonds rijden. Ik ga dan 18.45 weg en moet klein kwartiertje met de auto rijden naar stal. Ik rij meestal drie kwartier tot uur. Met privé les meestal wel dik uur tot anderhalf uur. Lekker verzorgen etc ben ik rond kwart voor tien weer thuis. 3 uur per keer dus. Ik ga dan altijd direct door naar boven onder de douche en bed in hihi. Dat vier keer door de weeks. Is 12 uur. (Paard heeft dinsdag vrij en ik quality time met man)

In het weekend altijd of wedstrijd dus vaak hele dag weg. Anders lekker buiten ritje. 'S avonds lui of met vrienden. Gemiddeld ook wel weer drie uur bij paard dus nog zes uur erbij.

Ik ben dus door de weeks 18 uur bij mijn paard..

Heel veel vrije tijd heb ik niet. Ik heb ook niet echt andere hobby's. Als ik niet naar paard ga lekker avondje op de bank. Heeerlijk :-)

Op dit moment geniet ik volop van mijn leven met paard, vriend, hond en huis. Mijn sociale leven is ook op werk en met paarden mensen. Voor nu vind ik dat prima!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:34

Maandag half 7 op, paarden voeren, douchen, kwart voor 8 naar werk.
Half 6 thuis, paarden voeren, boodschappen doen, eten, rijden of longeren, voeren, even tv kijken, laatste ronde voeren en naar bed.

Dinsdag/woensdag 8 uur op, voeren, rijden, douchen, half 12 naar werk.
Half 9 thuis, voeren, film kijken en naar bed.

Donderdag begint hetzelfde, alleen korte dag werk dus om 6 uur thuis. Voeren, boodschappen doen, eten maken of iets leuks met vriend doen en dan daar een hapje eten. Denk aan baar de film of winkelen oid.

Vrijdag weer.hetzelfde als de di/woe. Alleen dan vaak na werktijd nog wat leuks met vrienden.

Zaterdag thuis opruimen schoonmaken, ergens tussendoor rijden, boodschappen doen en vaak in de.avond verjaardagen.

Zondag probeer ik.vrij te houden om wat leuks te.doen met mn vriend.
Met de.honden naar het strand ofzo. Rij dan ook tussendoor maar die.dag staat niet in.teken van.werk of.paarden.

Weinig tijd.dus verder voor andere sporten... Helaas!

Ik werk overigens 38 uur. Reistijd half uur tot 3 kwartier naar werk.
Heb de paarden aan huis maar ook daar gaat heel veel inzitten want we.Voeren ze.ongeveer 4x per dag, soms.meer. Dit wel met hulp van.bijrijder en vriend.
In totaal ben ik denk ik tussen de 15 en 20 uur pw kwijt aan de paarden. Los nog van hooi halen, Hoefsmid en dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 22-11-14 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:35

Iedere weekdag 7u op, van ongeveer 8.30 tot 17.30 a 18u werken, van ca. 18.15 tot ongeveer 21u bij paard, rond 21.30 eten (meestal portie uit de diepvries of een salade die ik snel in elkaar flans), rond middernacht naar bed.

Wo. en do. komt de bijrijder. Wo avond is vrij, voor mezelf, iets doen met vriendinnen of m'n lief. Do. altijd 's avonds vergadering op m'n werk tot ca. 23u, maar wel 's ochtends op gewone tijd beginnen in de regel, dus dat is een lange werkdag... Vrijdagmiddag dan vaak wel een uurtje of twee, drie eerder weg.

Za. en zo. wisselt, maar iig een ochtend uitslapen (of allebei) en sowieso een uur of drie, vier per dag doorbrengen bij 't paard. En in weekend is tijd voor boodschappen, huishouden etc.

Ik werk formeel 36u (maar meestal > 40u) per week, werk-huis-paard ligt allemaal in een straal van ca. 15 km. En ik heb geen kinderen, maar dat is logisch in dit schema... Ik denk dat ik tussen de 16 en 20u per week aan mijn paard besteed.

Ga vanaf januari waarsch op vrijdag een opleiding volgen voor m'n werk, incl. leeswerk en opdrachten die ik dan in het weekend moet doen. Ik wil het graag, maar vraag me ook wel beetje af hoe ik dat er nog bij pruts.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:40

Poeh dat verschilt hier dus enorm.
Ik werk als zelfstandige vanuit huis en kan me eigen tijden indelen en kan tussendoor bv ook gewoon altijd telefoon en mail beantwoorden als ik weg ben. Nadeel is soms wel dat ik hierdoor 7 dagen per week aan het werk ben.
De ene keer ben ik om 9 uur op stal nadat de kinderen naar school zijn, de andere keer na 13.00
Maar het kan ook voorkomen dat ik later op de middag of juist in de avond ga.

Hier hangt het echt af hoe de dag verder verloopt of wat ik op stal moet doen (buitenzetten, binnenhalen etc).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:40

Tja
Mijn paard staat een half uur reistijd van mijn huis (dus ook een half uur terug)
Ik ben er 4 tot 5 keer per week, soms 3, ik ben er een dagdeel dus 'sochtends of 'smiddags.
Mijn paard staat in volpension en komt altijd de hele dag buiten en staat 'snachts op stal.
Ik werk twee dagen en dan ga ik niet. Vaak ben ik ook bezig met mijn werk als ik "vrij" ben; vergaderingen, cursussen etc.
Ik loop ook hard, 3 keer per week, gemiddeld een uur onderweg.
Ik heb twee studerende kinderen en een hardwerkende man.
Een grote tuin en huis die ook onderhouden moeten worden -O-
Ik maak keuzes want ik wil mijn vrienden/ouders/man en kinderen ook zien. Vaak leidt het huishouden daaronder :P en ik sla paard ook wel eens over.
Tijd over heb ik nooit.
Ik doe dit al 7 jaar zo.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 02:38

Hierbij mijn rijtje:

-Hoeveel ga je naar school? 18 uur in de week
-hoeveel studeer je thuis? Te weinig := eigenlijk bijna niet.
-Hoeveel werk je? 12 uur in de week
-Hoeveel reis tijd heb je? Naar school per dag 3 uur.
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? Gemiddeld 9 uur in de week. Mijn zusjes rijden hem ook nog.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) 5-15 uur per week?
Niet zo veel. 5 uur denk ik.
-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.) gewoon tijd vrij maken en een goede planning maken waarin alles past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:08

Phoe wat een verschil, maar iedereen heeft het wel lekker druk met een eigen paard. Of het paard nu aan huis staat of op een pension stal waar je naar toe moet. Mijn indeling ziet er zo uit:

Ma: half 11 op staan(begint lekker!! _/-\o_) om kwart voor 12 met de bus naar het station, om kwart over 12 met de trein naar school, ben dan vaak 5 min te laat, maar trein eerder half uur te vroeg. Om kwart over 3 vrij, 20 over 3 trein naar station, 1 minuut over 4 bus naar huis, dan ben ik half 5 thuis. Eten dan vaak folders rond brengen en dan in de auto naar m'n paard, dat is vaak 20 minuten rijden. Op stal verschilt meestal wat ik doe. Als ik ga rijden of longeren ben ik vaak rond kwart voor 10 thuis. Dan douchen en slapen.

Di: 6 uur opstaan, bus van kwart over 7 naar station, 9 minuten over 8 met de trein naar school. 4 uur vrij, half 6 thuis. Als me vader me van het station haalt 5 uur. Eten en dan weer het zelfde als de maandag.

Wo: 6 uur op staan, zelfde reis tijd als de dinsdag, nu kwart voor 5 vrij, Als m'n vader me van het station haalt ben ik tegen half 6 thuis. Eten en tegen half 7 naar stal. Rijden of longeren. Kwart voor tien thuis.

Do: 8 uur op staan. Kwart over 9 weg, kwart over 10 weg. 4 uur vrij. 5u/half 6 thuis eten en naar stal. Rijden of longeren. Kwart voor 10 thuis.

Vrij: 7 uur opstaan. Kwart voor 8 weg. Kwart voor 9 op school, kwart over 2 thuis. Met openbaar vervoer half 4 thuis. Als ik stiekem de auto mee neem 3 uur. Half 5 eten. 6 uur privé les tot half 7. 8 uur thuis dan een avondje relaxen.

Za/zo: verschilt enorm. Ik werk in het weekend. De ene keer is dat op zaterdag, de andere keer op zondag. De ene keer is dat van 20 tot 01:00. De andere keer van 13 tot 19. Iedere keer andere tijden. Gemiddeld z'n 6 uur per week. Op zaterdag probeer ik ook wat folders rond te brengen zodat ik dat ma of di niet of nauwelijks hoef te doen. Vaak ging ik om half 9 sochtends met pap mee naar stal. Hij werkt daar en dan kan ik rijden of longeren. Verder probeer ik vaak rustige relaxte weekenden te hebben. Ga dus ook nooit uit, spreek soms wel af met een vriendin als ik Savonds niet hoef te werken.

Qua dagen naar m'n paard verschilt het enorm. Ik deel m'n paard met m'n vader. De bedoeling was om, om de dag te gaan. Ik ma, hij do, ik Wo. Maar meestal zit er geen regelmaat in. Wanneer ik folders doe gaat hij, wanneer hij geen zin heeft ga ik. Dit is niet echt fijn want zo heb je geen vast ritme.

Ik heb geen auto, doe alles met openbaar vervoer. Behalve naar stal want dan pak m'n ouders auto. Maar ik ben hard aan het sparen voor een auto, dan wordt het vast makkelijker, uit school naar stal zodat ik Savonds met school bezig kan. Nu kan dat gewoon bijna niet, wat niet echt handig is. En dan kan ik de paarden sochtends buiten zetten voor school zodat ze ook nog even buiten in de wei komen.

Erg druk dus

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:53

Momenteel (hoewel sommige weken er net iets anders uit zien):
Maandag; kantoordag, daarna paardrijden
Dinsdag; thuiswerken
Woensdag; kantoordag, daarna paardrijden
Donderdag; colleges
Vrijdag; kantoordag, daarna paardrijden
Zaterdag/zondag; werken/school/soms paardrijden.

En sociale activiteiten overal tussendoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:42

justkid schreef:
Tja
Mijn paard staat een half uur reistijd van mijn huis (dus ook een half uur terug)
Ik ben er 4 tot 5 keer per week, soms 3, ik ben er een dagdeel dus 'sochtends of 'smiddags.
Mijn paard staat in volpension en komt altijd de hele dag buiten en staat 'snachts op stal.
Ik werk twee dagen en dan ga ik niet. Vaak ben ik ook bezig met mijn werk als ik "vrij" ben; vergaderingen, cursussen etc.
Ik maak keuzes want ik wil mijn vrienden/ouders/man en kinderen ook zien. Vaak leidt het huishouden daaronder :P en ik sla paard ook wel eens over.
Tijd over heb ik nooit.
Ik doe dit al 7 jaar zo.

Maar die dagen dat je er niet bij je paard bent? Wie doet je paard dan?
Als je paard buiten gezet wordt zoals je zegt lijkt het me iets makkelijker. Mijn paard moet ik zelf binnen en buiten zetten, ook al staat ze in vol pension.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:44

Hmm vandaag ben ik 7 uur vrij, ik twijfel of ik dan nog naar stal ga om te rijden. Dan ben ik ongeveer kwart voor 8 op stal....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:58

Onder volpension versta ik ook binnen en buiten zetten. Dat is bij ons op stal iig wel zo. Wij hebben hier het voordeel dat wij 1 paard hebben en mijn man en ik samen rijden. Mijn man werkt meer dan full time, ik werk 24 uur per week en onregelmatige diensten. Dat heeft als voordeel dat ik de ochtenden vaak vrij ben, dan ga ik naar het paard als ik ons dochtertje naar school heb gebracht. Wat er vaak bij inschiet hier is het huis. Klusjes blijven vaak lang liggen want de weekenden dat ik vrij ben zijn we op wedstrijd of proberen we onze sociale contacten op peil te houden. We proberen iederde dag naar stal te gaan, en rijden 6 dagen in de week gemiddeld. Vooral tijdens het cross seizoen houden we niet veel tijd over, want sgw is heel leuk maar kost ook veel tijd. Met het paard zijn we gemiddeld twee uur per dag bezig op een normale dag, en als we op wedstrijd zijn maken we zo dagen van een uurtje of 10, 12.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:46

Hoeveel ga je naar school?
Dat verschilt per rooster. In een studiejaar heb ik 4 blokken, waarvan elk blok een ander rooster heeft. Momenteel heb ik op maandag van 9:00 tot 17:00 (met 4,5 tussenuren), op dinsdag van 11:00 tot 15:00, op woensdag ben ik vrij, donderdag van 9:00 tot 10:45 en vrijdag van 11:00 tot 12:45. Ik reis ongeveer een uur heen en een uur terug. Op maandag heb ik niet altijd tijd om naar mijn paard te gaan, maar op alle andere dagen is het prima te doen.

Hoeveel studeer je thuis?
Voor mijn studie moet ik veel lezen. Dat kan ook prima in de trein en dat doe ik dus meestal. Dan ben ik al zo'n 2 uur per dag bezig, maar aangezien het reizen toch 'verloren' tijd is maakt dat niet uit. Thuis besteed ik denk ik nog zo'n 1-2 uur aan mijn studie. Als ik bijvoorbeeld tentamenweek heb of aan een project moet werken, dan ben ik natuurlijk wel langer bezig.

Hoeveel werk je?
Momenteel werk ik om het weekend op zaterdag en zondag. De ene dag werk ik van 8:00 tot 12:00 en de andere dag van 7:15 tot 12:30. Als ik ga beginnen met mijn nieuwe werk, dan werk ik om het weekend op zaterdag en zondag de ene dag van 7:00 tot 15:00 en de andere dag van 15:00 tot 21:00.

Hoeveel reistijd heb je?
Naar mijn werk is het 10 minuten fietsen. De reistijd naar college verschilt per locatie. Naar het station fietsen duurt ongeveer 5 minuten, de treinreis duurt 40 minuten en de busreis is ongeveer 10 minuten (afhankelijk van waar ik moet zijn). Van deur tot deur ben ik dus zo'n uur bezig.

Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
Ik ga in principe elke dag naar mijn paard. Op maandag red ik dat niet altijd en als ik tentamen heb ook niet. Hoe lang ik bij mijn paard ben hangt af van wat ik ga doen. Als ik ga rijden ben ik zeker 2-2,5 uur weg. In het weekend ben ik er meestal wel een aantal uur per dag, omdat ik dan vaak naar buiten ga en allerlei klusjes doe.

Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's/sporten?
Paardrijden is eigenlijk mijn enige hobby en de enige sport die ik beoefen. Ik ben eigenlijk óf bezig met mijn studie, óf aan het werk óf bij mijn paard.

Hoeveel tijd besteed je aan andere leuke dingen?
Als ik afspreek om wat leuks te doen, dan doe ik dat meestal in het weekend en vaak 's avonds. Het is niet zo dat ik dat elke week doe. Ik doe gewoon afentoe wat leuks. Als ik iets afspreek, dan neemt dat al gauw wel een paar uur in beslag.

Hoe probeer je alles in balans te houden?
Door voor mezelf een duidelijke planning te maken wat ik moet doen en wanneer ik dat ga doen.

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Laatst bijgewerkt door Westhof op 23-11-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:54

Tijdsindeling? Men, wilde dat ik soms een vliegtuig had voor wat tijdwinst. Ik werk onregelmatig, dus de rest is ook onregelmatig :+ Probeer de paarden rond 9 - 10 uur op de wei te zetten, en dan rond zonsondergang er weer vanaf. Dan komen ze op het zand waar ze onbeperkt hooi mogen eten. Tussen 23 en 01 heb ik dan een laatste voerronde en de volgende dag begint alles weer van voren af aan. Wanneer ik water bijvul en uitmest verschilt echt per dag :')

Ik werk 20 uur per week, meestal 4 dagen. Uur reistijd.
Verzorging van verweiden, voer, water en mesten is zo'n 2 - 3 uur per dag.
Als ik nog iets met de paarden doe ben ik per paard 30 min - 3 uur bezig. Maar dit is enkel wanneer ik tijd en zin heb. Andere dingen zijn vooral de daagse dingen om het huis. Hobby is echt de paarden dus daar gaat iedere vrije minuut naar toe.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:03

Wel interessant topic, leuk om te lezen hoe anderen dat doen

-Hoeveel werk je? 32 u
-Hoeveel reis tijd heb je? 2 u (3x pw)
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? uur of 15 denk ik
Paard staat in volpension en is op dit moment geblesseerd. Ook zorg ik tijdelijk voor een ander paard dat ook geblesseerd is. Toen ik ze beiden reed was dat alleen allebei op mn vrije dagen.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) +/- 10 uur
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? Ligt eraan hoeveel tijd ik over heb.
En je mist dan nog het kopje huishouden denk ik

Door de week ben ik 18.00 thuis (ma om 17.00) dan gauw eten, naar paard (of 2), door naar sportschool of klimmuur) Tussendoor probeer ik er een wasje in te gooien en wat te stofzuigen.
Vrijdag ga ik in de ochtend uitgebreid naar het paard, dan naar huis, wat eten, huishouden en naar de sportschool. Daarna chillen met vriendje, eten en naar de klimmuur.
Zaterdag hoef ik alleen naar het paard en loop ik een uurtje hard, verder tijd voor leuke dingen.
Zondag meer huishuiden, maar geen paard (verzorger), uurtje sportschool en leuke dingen doen (bokken bijv. ;)
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 23-11-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:05

Ik ga 5 dagen per week naar mn verzorgpaarden en 1 dag les op de manege.

Gewoon 5 dagen. 33 uur per week
-Hoeveel werk je?
Eens per maand op zondag en af en toe oppassen.
Naar school een uur heen en een uur terug.
Ongeveer 2,5 uur per dag.
Doordeweeks een uurtje per dag, in het weekend bijna de hele dag.

-Hoe probeer je alles in balans te houden?
Af en toe huiswerk overslaan of een dag alleen longeren als ik het echt druk heb.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:14

Hoeveel ga je naar school?
Maandag van 08:30 tot 15:05. Ben dan om 16:00 thuis.
Dinsdag van 08:30 tot 15:50. Ben dan om 17:00 thuis.
Woensdag van 08:30 tot 15:05. Ben dan om 16:00 thuis.
Donderdag van 08:30 tot 14:05. Ben dan om 15:00 thuis.
Vrijdag van 08:30 tot 15:50. Ben dan om 17:00 thuis.

Hoeveel studeer je thuis?
Meestal een kwartiertje tot een halfuurtje. Alleen als ik iets moet leren kan ik een uur bezig zijn.

Hoeveel werk je?
Ik werk niet.

Hoeveel reistijd heb je?
Ga met de trein, is een dik halfuur reizen en dan moet je nog lopen, fietsen naar huis of school. Ben dus een dik uur bezig.

Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
Ik ben er elke dag. Maandag rijdt ik haar, dinsdag heeft ze een rustdagje, woensdag heb ik les, donderdag maak ik soms een buitenrit of ga ik springen, vrijdag longeer ik haar en in het weekend die ik waar ik zin in heb.

Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's/sporten?
Ik doe niet aan andere sporten of hobbys. Ik ben of bij mijn paard of huiswerk aan het maken. In de weekenden heb ik ook meer tijd, maar ben ik ook meerdere uren op stal. Heb namelijk ook nog een verzorgpony waar ik vrijheidsdressuur mee doe.

Hoeveel tijd besteedt je aan andere leuke dingen?
Ik spreek niet veel af omdat de weekenden heilig voor me zijn. Ik werk vooruit met mijn huiswerk, ben veel op stal en geniet van de rust. Als ik afspreek ben ik daar al gauw een hele dag mee bezig.

Hoe probeer je alles in balans te houden?
Door van dag tot dag te kijken wat ik heb. Veel huiswerk? Alleen naar stal om haar even te zien en de stal uitmesten. Geen huiswerk? Lekker even rijden. Gelukkig heb ik top ouders, geweldige stalgenootjes en een super staleigenaresse die me graag helpt als ik even niet kan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:54

AmoorM schreef:
justkid schreef:
Tja
Tijd over heb ik nooit.
Ik doe dit al 7 jaar zo.

Maar die dagen dat je er niet bij je paard bent? Wie doet je paard dan?
Als je paard buiten gezet wordt zoals je zegt lijkt het me iets makkelijker. Mijn paard moet ik zelf binnen en buiten zetten, ook al staat ze in vol pension.

Mijn paard staat dan buiten en heeft vrij :j ik hoef haar zelf niet binnen en buiten te zetten. Dat zou ook niet gaan.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:09

Interessant topic, vroeg ik me ook wel eens af! Komt ie:
Maandag:
Half 6 opstaan, half 7 naar m'n werk, ik probeer altijd half 5 naar huis te gaan dan ben ik 5 uur op stal als ik geen file heb, dan stal mesten en m'n merrie doen, boodschappen en dan ben ik half 8 thuis.

Dinsdag:
Half 6 op, half 7 naar werk, half 5 naar stal, paard van stal genoot rijden, mesten en eigen paard doen, 9 uur thuis, koken, douchen en rond 12 uur naar bed

Woensdag:
Zie maandag :)

Donderdag:
Zie dinsdag :)

Vrijdag:
Zie maandag :)

Zaterdag: rijden paard stalgenoot, verder huis opruimen enzo en dus veel tijd voor paardlief

Zondag:
Werken van 8 tot 4, paard vrije dag

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:23

Maandag: 08:30u tot 12:40
Dinsdag: 08:30u tot 14:45u
Woensdag: 08:30u tot 15:35u
Donderdag: 09:45u tot 14:20u
Vrijdag: 09:45u tot 15:35u

Nu het vroeger donker wordt doe ik 's avonds mijn huis- en leerwerk. Dit kost me in het 'ergste geval' maximaal twee uur. Op zaterdag leer/maak ik nooit huiswerk en op zondag kost het me vaak een uurtje.

-Hoeveel werk je?
Ik werk op woensdagavond van 18:00u tot 21:00u en ga vanaf aankomende week ook op donderdag van 18:00u tot 20:00u werken. Daarnaast pas ik ook op, maar dit zijn geen vaste momenten. Het oppassen is meestal in het weekend en dan 's avonds.

Naar school ben ik zo'n 15 tot 20 minuten onderweg. Mijn pony staat lekker dichtbij, daar ben ik in 2 minuten. Mijn werk en oppasadres zijn beide op 5 minuten afstand.

Ik ben 's ochtends voor school meestal een kwartier bij mijn pony, 's middags is dat vaak een uur. Dus per dag ruim een uur. (minimaal)

Niet.

Dat verschilt heel erg, de ene keer heb ik veel dingen op de planning staan, terwijl dat op een ander moment helemaal niet zo is.

-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)
Het is soms erg lastig om in balans te blijven. Dingen spontaan doen is een stuk lastiger geworden omdat je wel met een pony zit die zorg nodig heeft. Uiteraard zijn er mensen die bij uitzondering bij kunnen springen, maar ik neem het liefst mijn eigen verantwoording voor mijn pony.

Ik betaal de helft van de stallingskosten, de hoefsmid, voer, entingen en overige benodigdheden. Het andere deel van de stallingskosten betalen mijn ouders omdat ik verder geen sporten beoefen. De dingen die ik moet bekostigen kan ik prima betalen van mijn baantje in combinatie met het geld dat ik verdien met oppassen en ik heb dan maandelijks ook nog wel wat over voor leuke dingen.

Ik heb mijn pony 'pas' sinds juni en het gaat allemaal prima, maar aan het begin was het soms wel erg lastig. Ik durf te zeggen dat een leasepony toch echt anders is dan een eigen pony, je hebt veel meer zorgen en verantwoordelijkheden met een eigen pony. Als ik ziek ben en niet kan werken, dan kost me dat echt geld en moet ik dat dus compenseren om rond te komen aan het eind van de maand, dit was voorheen niet zo, dan had ik gewoon wat minder om aan leuke dingen uit te geven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:49

Bij mij ligt het aan mijn werktijden, en die verschillen elke week :j
Als ik nachtdienst heb ga ik gelijk na mijn dienst richting stal. (tussen 11:00 en 13:00 ga ik dan ongeveer)
Als ik ochtenddienst heb ga ik ook gelijk na mijn dienst naar stal. (tussen 15:00 en 17:00 ongeveer)
Als ik middagdienst heb ga ik voor mijn dienst naar stal. (tussen 06:00 en 08:00)
En als ik avonddienst heb ga ik ook voor mijn dienst naar stal. (tussen 10:00 en 13:00)

Citaat:
N.v.t.

N.v.t.

-Hoeveel werk je?
Ik werk max. 4 dagen achter elkaar met 1, (soms) 2 of (zelden) 3 dagen vrij tussendoor.
Dit zijn diensten die kunnen verschillen van 5,5 uur tot 10,5 uur, soms 12,5 uur.

Ongeveer 50 minuten. 33 minuten naar de personeelsparkeerplaats, dan nog wachten op de bus, 10 minuten met de bus naar werk, daar nog door de controle (als het druk is kan het 10 minuten duren maar vaak zat ben ik er in minder dan 5 minuten doorheen) en dan nog naar de lounge lopen.

Gemiddeld zo'n 2 uur :j

Niet.

Dat verschilt. Als ik echt een paar dagen vrij ben, dan doe ik 1 dag wel eens wat leuks. Maar vaak heb ik zo kort vrij en moet ik zo omschakelen in ritme, dat ik meer bezig ben met tot rust komen dan met leuke dingen :o

Gewoon goed plannen en me er ook aan houden. Wekkers zetten, reminders instellen en ook echt doen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:08

Toen ik nog fulltime (36 uur per week) werkte:
- Om 6:15 uur opstaan en dan douchen, aankleden, ontbijten etc.
- Rond 07:20 uur op weg naar werk
- Om 08:00 uur beginnen met werken
- Op dinsdag en donderdag was ik dan om 14:00 uur klaar met werken, thuis rond 15:00 uur. Dan snel omkleden en naar paard.
- Op die dagen was ik dan rond 15:30-16:00 uur bij mijn paard, en dan rond 17:00-17:30 uur weer naar huis en dan eten etc.
- En dan rond 22:00-22:30 weer naar bed.
- Om de week had ik op woensdagavond paardrijles. Dat was dan na het avondeten.

De andere werkdagen ging ik niet naar mijn paard. En dan ging ik in het weekend natuurlijk ook nog naar mijn paard. Scheelt dat mijn paard 24/7 buiten staat in de kudde met onbeperkt ruwvoer, dus die miste er niks aan. Ik en mijn vriend vinden het ook belangrijk dat ik niet elke avond weg ben, anders zien we elkaar helemaal niet.

Reistijd naar mijn werk: ongeveer 2 uur per dag. Reistijd naar mijn paard: ongeveer 30 minuten enkele reis. Ik spreek niet met vriendinnen af doordeweeks. Heb geen andere hobby's. Inclusief reistijd besteed ik ongeveer 11-14 uur per week aan mijn paard.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:30

AmoorM schreef:
Hallo!

Ik vraag me af hoeveel tijd bokkers overal aan besteden. Voornamelijk bokkers met eigen paarden en of verzorg/leas paarden waar je minimaal 4 dagen voor zorgt.

-Hoeveel ga je naar school? nvt
-hoeveel studeer je thuis? nvt
-Hoeveel werk je? 30 uur per week
-Hoeveel reis tijd heb je? 3 kwartier heen en 3 kwartier terug
Mijn merrie: rij ik 1x per week in de buitenrit, vanaf het voorjaar 1x per week in de les ('s avonds) en ze loopt 1x per week in de les met haar bijrijdster. Verder wordt ze nog 1x per week gelongeerd.
Mijn jonge ruin: rij ik vrijdag in de les, vaak nog een keer een andere dag wanneer ik tijd heb. Bijrijdster rijdt 1x per week met hem in de les en 1x per week in de buitenrit
Haflinger: is al op leeftijd, dus 1x per week op de buitenrit, 1x per week longeren en af en toe nog een ritje voor de koets.
Ze staan aan huis, dus komt wel elke dag zo'n anderhalf uur voor het verzorgen bij, maar dat doe ik samen met mijn man. En de bijrijders helpen als ze komen voor de les.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) wandel (af en toe hardlopen) elke dag een half uur/3 kwartier met de honden
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? Ik doe alleen maar leuke dingen, dus dat is lastig te zeggen. ;)
Vind het bijvoorbeeld al heerlijk om na het werk en de beesten op de bank te zitten, en bijv. Utopia te kijken. :o
Ik hou niet van feestjes, verjaardagen of verplichte familiebezoekjes, dus dat scheelt weer. ;)

-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.) Ben minder gaan werken, werkte eerst 34 uur en heb nu wat meer ruimte voor paarden of het huishouden.

Dank jullie wel.