Keyboard gezocht ter vervaning van piano/vleugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Keyboard gezocht ter vervaning van piano/vleugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:41

Mijn ouders hebben thuis een prachtige zwarte vleugel staan waar ik op heb leren piano spelen. Het eerste wat ik doe als ik eens naar huis vlieg en bij mijn ouders ben is piano spelen. Ik mis het ook heel erg nu ik hier geen mogelijkheid heb om regelmatig te spelen. De laatste keer was deze zomer toen ik in Vietnam was bij iemand thuis, die toevallig een piano had staan. Toen merkte ik ook direct hoe erg ik uit vorm was. Met andere woorden, ik zoek een vervanging voor die prachtige vleugel waar ik nog steeds helemaal verliefd op ben, maar ik ben student, met weinig ruimte (en geld), dus het wordt een keyboard. Nu ben ik eens aan het rondzoeken en kom er niet uit. Ik hoef geen knopjes en gedoe op het keyboard. Puur een piano in keyboard vorm. Wat is een goede optie?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:46

Ik speel piano op een Yamaha p35 (500 euro). Het is geen keyboard, maar als ik met pianoles op een vleugel speel, gaat dat prima!
Een Yamaha p155 is duurder (rond de 1100 euro) maar volgens pianoleraar betere aanslag
Laatst bijgewerkt door bluebeauty op 21-11-14 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:51

Die heb ik idd zien langskomen in mijn zoektocht, net als de (nog) duurdere (en betere) variant. Deze is ook al behoorlijk aan de prijs trouwens: £329.00. Dat is €415,00. Daar gaat mijn vakantie. Die moet ik dan maar overslaan denk ik van de zomer. |o

antje_vip

Re: Keyboard gezocht ter vervaning van piano/vleugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:22

Ik heb zo'n ding waarvan de toetsies oplichten :+

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:25

Moet je even opzoek gaan elektrische piano's in plaats van keyboard's die voldoen waarschijnlijk meer aan je eis.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:47

Ik zou in elk geval voor een elektrische piano gaan i.p.v. voor een keyboard. De toetsen moeten gewicht hebben, anders gaat je aanslag bij het pianospelen helemaal verloren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 22:51

Yamaha p35 lijkt op het moment de beste en betaalbaarste optie. De Yamaha p105 is alweer een stuk duurder.