Aanvullende beurs DUO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Aanvullende beurs DUO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 19:02

Mijn vader heeft voor mij dit jaar stufi aangevraagd, met aanvullende beurs. Echter had ik daar geen recht op, dus ik krijg nu (sinds september 2014) elke maand 100,25 euro. Op mijnDUO staat bij mijn gegevens van stufi aangevraagd: basisbeurs + aanvullende beurs. Die aanvullende beurs heb ik dus niet gekregen, maar staat er wel bij omdat we die aangevraagd hebben.

Nu zegt mijn vader: vanaf januari 2015 heb jij wél recht op de aanvullende beurs (hij had in 2013 geen werk en mn moeder verdiende niet genoeg).
Met andere woorden, hij wil opnieuw stufi voor mij aanvragen en dan dus wel de aanvullende beurs krijgen. Op mijnDUO kan ik wel de samenstelling van mijn stufi veranderen, maar alleen naar:
-Basisbeurs
-Basisbeurs + aanvullend + lening
-Basisbeurs + lening
En dus niet basisbeurs + aanvullend (waarschijnlijk omdat die dus dit jaar is aangevraagd). Ik wil echt niet lenen, dus zou mijn stufi alleen kunnen aanpassen naar basisbeurs.
Maar nou mijn vraag: Is het überhaupt mogelijk om voor 2015 basisbeurs + aanvullend aan te vragen? En zo ja.. Hoe dan? :+

Beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat iemand een antwoord heeft :)

marleen_88

Re: Aanvullende beurs DUO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:06

Ik weet nog van mijn studententijd, dat mijn ouders jaarlijks een aantal formulieren (iets met ..60) bij de belastingdienst aan moesten vragen om zo aan te tonen dat ik recht heb op mijn aanvullende beurs.
Ik weet niet of jouw ouders een boekhouder hebben, maar zij weten er ook veel vanaf en zouden je op weg kunnen helpen.

Ik denk ook dat er een mogelijkheid moet zijn om dit opnieuw aan te vragen/te regelen. Ik zou alleen zo uit mijn hoofd niet weten waar en hoe.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:13

Het wordt elk jaar opnieuw berekend, je krijgt eind dit jaar een brief hoeveel stufi je volgend jaar krijgt.
Ze kijken dus ook opnieuw of je aanvullend krijgt. Je hoeft dus niets te wijzigen.