Trouwen, weggeven door vader, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Trouwen, weggeven door vader, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:18

Wij zijn rustig aan het nadenken wat we met onze bruiloft willen, en hoe we dingen willen vormgeven. We hebben nog bijna 1,5 jaar de tijd, maar nadenken en plannen kan nooit kwaad.

Wij willen 's middags de fotoshoot laten doen, dan door naar het gemeentehuis om daadwerkelijk te trouwen, en ik zou heel graag willen dat mijn vader me weggeeft. Maar hoe doe je dat?
De bedoeling is dat ik daar samen met mijn lief aankom.

Gaat mijn lief dan vast naar binnen? Zitten de gasten al binnen?
Loop ik samen met mijn vader achter de gasten aan?
Of zitten de gasten al binnen dat mijn lief voor mij en mijn vader uitloopt?

Ik kan me er nou geen praktisch beeld bij verzinnen en ben ook nog niet op een bruiloft geweest waar bruid met vader liep. -O-

Dus lieve bokkers, HOE pak je dit praktisch aan?

Voor de mensen die mij kennen: mijn vader weet dit nog niet, dit wil ik hem heel graag persoonlijk vragen, het zou fijn zijn als jullie dit respecteren :)

Murthul

Re: Trouwen, weggeven door vader, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:21

Vriendin van me is pasgeleden getrouwd, eerst alle gasten naar hun plek een daarna kwam haar vriend eerst binnen met de bruidskindjes en daarna mijn vriendin met haar vader.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:23

Volgens mij is het zo dat alle gasten als eerste naar binnen gaan. Dan komt de auto met bruid en bruidegom. (Of soms komen ze apart) dan gaat de bruidegom alvast naar binnen en op zijn plek staan.
En daarna komt de bruid binnen met haar vader :)

En dan gaan ze trouwen :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:23

Bij beide bruiloften die ik bijgewoond heb, was de ontvangst in een andere ruimte dan de trouwzaal. Alle gasten werden toen door de ceremoniemeester verzocht om te gaan zitten. Bij de ene stond de bruidegom al klaar en bij de ander kwam die inderdaad ook later binnen met bruidskindjes. En daarna komt de bruid op muziek.

Gefeliciteerd en veel plezier met plannen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:24

Bruiloften waar ik laatst ben geweest... paar komt samen aan..(gasten wachten paar in de hal/aparte ruimte/buiten op) ... gasten gaan in trouwzaal zitten, bruidegom etc. ook (bruid wacht even of gaat even ander kamertje in).. ambtenaar zegt alvast iets... en dan met muziek komt bruid aan arm van vader binnen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:24

Pff zo makkelijk. Ik zit al maanden te piekeren :')
Thnx!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:25

corrina1994 schreef:
Volgens mij is het zo dat alle gasten als eerste naar binnen gaan. Dan komt de auto met bruid en bruidegom. (Of soms komen ze apart) dan gaat de bruidegom alvast naar binnen en op zijn plek staan.

Hoe ik het ken niet, bij "ons" is het gebruikelijk eerst buiten met z'n alleen op het bruidspaar te wachten, daarna de gasten naarbinnen terwijl het bruidspaar in de hal wacht, vervolgens eerst man, dan vrouw. :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:26

Ik vind het inderdaad ook wel leuk als ze ons in ons vervoer zien aankomen, maar dan gewoon de gasten naar binnen bonjouren, bruidegom erachteraan schoppen zodat iedereen klaarzit voor mijn entree.. Echt heel simpel.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:33

Zo ging dat laatst bij mijn vriendin haar bruiloft inderdaad ook Tante_Trien! :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:36

Mijn vader heeft me ook weggegeven toen ik in het gemeentehuis trouwde :j
Mijn man is zich bij zijn ouders gaan klaarmaken en vertrok eerst naar het gemeentehuis.
Ik heb me bij ons thuis klaargemaakt en mijn ouders brachten me dan 5m. na mijn man naar het gemeentehuis.
Wij hadden elkaars kleren nog niet gezien dus dat was al heel leuk om aan te komen en onze gasten mochten daar mee van genieten :D
Mijn vader heeft me dan in het gemeentehuis begleid tot de stoel :D
Edit: onze gasten gingen trouwens na ons binnen, dat is hier wel gewoonte
Laatst bijgewerkt door tessyke op 21-11-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:40

Ik heb dat niet gedaan. Ik ben gewoon samen met mijn aanstaande naar binnen gegaan (alle gasten zaten al binnen). Ik wist gewoon heel zeker dat als ik mijn vader mij weg zou laten geven, ik dan zou moeten janken (ben er echte jankerd hahaha) en ik wilde niet jankend aan mijn eigen bruiloft beginnen. Ik heb vooraf ook gezegd dat de ik de eerste die zou gaan huilen, naar buiten zou schoppen omdat ik dan zeker weten mee zou doen. Ik wilde gewoon echt een leuke ceremonie met een lach, en dat is gelukt!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:42

Murthul schreef:
corrina1994 schreef:

Hoe ik het ken niet, bij "ons" is het gebruikelijk eerst buiten met z'n alleen op het bruidspaar te wachten, daarna de gasten naarbinnen terwijl het bruidspaar in de hal wacht, vervolgens eerst man, dan vrouw. :j

Hmmm ja kan ook, volgens mij ging het bij de laatste bruiloft waar ik was ook zo. Maar omdat ik er was als kinder oppas heb ik het niet zo mee gekregen :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 16:59

Ik zal waarschijnlijk ook gaan janken, maar niet alleen wanneer ik met mijn vader loop. Ik jank al bij masterchef maar ik wil het echt doen. Mijn vader zal zo trots zijn denk ik!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:05

Ik ben ook door mijn papa weggeven in het gemeentehuis. Ik kwam samen met manlief aan, daarna moesten we naar een kamertje en konden de gasten naar binnen, daarna is mijn man met de babs ook naar binnen gegaan en die heeft toen daarna mijn papa weer meegenomen naar het kamertje en toen de muziek startte ben ik samen met mijn papa naar binnen gelopen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:18

Je gaat inderdaad eerst naar het 'bedenk' kamertje, dan kun je nog terug, zeiden ze tegen ons. Daar moesten we wachten tot de gasten allemaal binnen waren. Mijn aanstaande ging vervolgens eerst naar binnen en daarna kwam ik met mijn vader. En ja, dat was janken. Niet alleen bij mij maar ook bij mijn vader en moeder. Wat we later op de dag in de kerk nog even over deden hihi!

Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt, maar zoek een liedje uit wat 'jullie' liedje is, en waarop jullie binnen willen komen in het gemeentehuis.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:24

Het lijkt mij juist veel leuker om apart aan te komen en elkaar pas op het laatste moment te zien :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:26

Dat moment is meestal bij de bruid thuis. De gom haalt de bruid bij haar ouderlijk huis op, waar ze elkaar dus voor het eerst zien. Daarvandaan gaan ze samen naar het gemeentehuis of de trouwlocatie.

Eulogy, wat jij zegt zie je veel in Amerika, waar ze inderdaad apart van elkaar bij de kerk of city hall aankomen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:30

Hier een bruidsfotograaf, dus al véél bruiloften gezien. Bijna altijd is het samen aankomen bij de trouwlocatie met jullie trouwvervoer waarbij de gasten buiten staan om jullie te ontvangen. (Soms moet het bruidspaar even een straatje verder wachten tot alle gasten er zijn). Vaak is de Babs of bode aanwezig om de gasten op te stellen. De Babs ontvangt jullie en neemt jullie even apart, waarna ze de gasten naar de zaal wijst. Dan haalt ze jullie op, gaat de Babs ook naar binnen, kan daarna je aanstaande man binnenkomen en daarna jij en je vader! Iedereen staat dan, vaak is er muziek en als je enthousiaste gasten hebt wordt er geklapt :Y) .

Vaak geeft de vader de aanstaande schoonzoon een hand of een omhelzing en 'geeft' hij je aan jouw toekomstige man. Als jullie willen kunnen jullie bij dit moment nog een kleine attentie geven aan je vader (ik heb wel eens sigaren voorbij zien komen).

Nog een tip: vergeet vanuit zenuwen niet te genieten van ook deze kleine momenten, neem er de tijd voor, want die is er genoeg hoor, al lijkt dat soms niet zo ;-)
Laatst bijgewerkt door Yucca op 21-11-14 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:32

Oeps, dubbele post

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:35

tante_trien schreef:
Ik zal waarschijnlijk ook gaan janken, maar niet alleen wanneer ik met mijn vader loop. Ik jank al bij masterchef maar ik wil het echt doen. Mijn vader zal zo trots zijn denk ik!

Hier moest ik toch wel om grinniken :')
Verder niks zinnigs toe te voegen. Een mooie dag gewenst alvast!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:39

Ik ben ook door mijn vader weggegeven.

Eerst zijn alle gasten op hun plaats gaan zitten.

Toen ging ons liedje spelen en is mijn man met zijn getuige naar binnen gelopen.
even daarna ik met mijn vader. Niet gehuild, bij het binnenkomen. Maar gelukkig maakte mijn vader voor het naar binnenlopen een domme grap en moest ik lachen.
Na de plechtigheid, toen iedereen kwam feliciteren, toen kwamen de waterlanders pas....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:44

kleinvosje schreef:
Dat moment is meestal bij de bruid thuis. De gom haalt de bruid bij haar ouderlijk huis op, waar ze elkaar dus voor het eerst zien. Daarvandaan gaan ze samen naar het gemeentehuis of de trouwlocatie.

Eulogy, wat jij zegt zie je veel in Amerika, waar ze inderdaad apart van elkaar bij de kerk of city hall aankomen.

:j
Hier in Engeland ook, vind dat wel wat hebben eigenlijk. Heb het inderdaad bij een Nederlandse bruiloft ook nog nooit gezien.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:18

Eulogy schreef:
Het lijkt mij juist veel leuker om apart aan te komen en elkaar pas op het laatste moment te zien :=

Bij ons was dat ook echt heel leuk! :D
Ik kan iedereen aanraden hetzelfde te doen, dan deel je de verassing ook nog eens met je gasten en familie :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:00

Ik ben weggegeven door mijn vader en stiefvader. We zijn na de lunch bij mijn schoonouders 10 minuten later vertrokken dan de rest van de gasten. We zagen toen nog mensen naar de trouwlocatie lopen dus hebben een extra rondje gereden :P Mijn vader en stiefvader stonden in de hal te wachten en mijn lief is vervolgens eerst naar binnen gegaan met mijn boeket (met aan elke arm een vader had ik daar geen handen meer voor :P ). Had ook voorgesteld dat hij met z'n moeder zou lopen maar dat wilde hij niet. En toen heb ik m'n entree gemaakt. Was fantastisch, echt kippenvel moment :D Mijn schoonouders en aantal anderen waren ook bij het ophaalmoment dus die hadden mij al gezien. Heb wel iemand een foto laten maken van het moment dat mijn vader me voor het eerst zag maar die reageerde totaal niet emotioneel :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:07

Het mooie is dat het jullie dag is en je het helemaal zelf mag vorm geven.
Er zijn geen andere regels als dat je op de vraag ja zegt. :D

veel plezier bij het organiseren