Help! Parkeren in Amsterdam. P+R?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Help! Parkeren in Amsterdam. P+R?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:05

Hoi allemaal,

as. vrijdag ga ik een avondje uit in amsterdam en kom ik vanuit het oosten met de auto.
Wij gaan naar paradiso dus is het handig om de auto buiten de stad te zetten en dan per openbaar vervoer naar paradiso te gaan. Wat is nou de gouden tip qua parkeren buiten de stad zonder te veel gedoe en te veel kosten?

Ik zat zelf te denken aan P+R bij het olympisch stadion, pak je zo de tram. :)
Iemand ervaringen mee?

Groetjes
eileen

Hobbyhorse

Re: Help! Parkeren in Amsterdam. P+R?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:07

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:09

Tot hoelaat ben je van plan het te gaan maken? Bedenk namelijk wel dat trams na een bepaald tijdstip niet meer rijden 's nachts. Je kan eventueel wel dan de nachtbus pakken als je wilt, die stopt op leidseplein en gaat ook langs olympisch stadion :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:11

Ik vind dat toch vrij prijzig worden to be quite honest :j
we zijn toch van 18.00 tot +- 23.00 weg, 5 uur. dus komt op meer dan 20 euro.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:11

_Claire schreef:
Tot hoelaat ben je van plan het te gaan maken? Bedenk namelijk wel dat trams na een bepaald tijdstip niet meer rijden 's nachts. Je kan eventueel wel dan de nachtbus pakken als je wilt, die stopt op leidseplein en gaat ook langs olympisch stadion :)

denk dat we voor twaalf uur wel klaar zijn. We gaan naar een concert namelijk. begint om half 9 al

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:13

Die P&R bij het Olympisch stadion is goed te doen! Wel moet je dan je ov-kaart tonen (aan de parkeerautomaat) en moet je daarmee in het centrum zijn geweest (Echt centrum, de overige wijken tellen niet!).
Zie hier de tarieven:
De volgende tarieven voor parkeren zijn van toepassing als u u de P+R binnenrijdt :
• maa t/m vrij voor 10.00 uur: € 8,00 voor eerste 24 uur, daarna € 1 p.d.
• maa t/m vrij na 10.00 uur: € 1,00 per 24 uur, daarna € 1 p.d.
• in het weekend: € 1,00 per 24 uur
De maximale parkeerduur in de P+R is 96 uur.

Ik heb er laatst geparkeerd, is me goed bevallen!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:16

Ah dat scheelt! Je kan het jezelf ook nog makkelijker maken door bij die halte de bus te nemen, dan stap je dichterbij Paradiso uit. Zijn er heel veel die je kan nemen: 142, 170, 172, 174 en 197. Veel plezier!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:17

Irma_Maandag schreef:
Die P&R bij het Olympisch stadion is goed te doen! Wel moet je dan je ov-kaart tonen (aan de parkeerautomaat) en moet je daarmee in het centrum zijn geweest (Echt centrum, de overige wijken tellen niet!).

Thanks voor je antwoord.
Hmm, ik ben natuurlijk met het OV die dag zelf niet in amsterdam geweest.
Ben ooit zeker wel in het centrum geweest :)
telt dat ook?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:19

Haha, nee, dat telt niet. Alleen "in de tijd wanneer je auto daar geparkeerd staat"..... Heb je geen ov-korting, dan betaal je alsnog gewoon volle bak (en da's veel!)....

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:21

Ik ben afgelopen zondag ook vanuit het oosten naar Amsterdam gegaan. Wij gingen toen naar het Ziggo en tegelijkertijd was de voetbal wedstrijd bij het stadion ernaast. Wij hebben toen de auto in Weesp gezet. (GRATIS PARKEREN!) En waren toen in 20min met trein en klein stukje metro bij het Ziggo. De trein zelf rijdt gewoon door naar het centrum van Amsterdam. Ideaal als je niet met je auto de grote stad in wilt. Ook ben je de terugweg mooi uit de drukte van de stad.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:26

wij parkeren altijd bij sloterdijk, is 8,- voor de hele dag inclusief trein (binnen bepaalde tijden 1,- geloof ik tegenwoordig). vanaf sloterdijk ben je binnen 20 minuten op het leidse plein als alles goed aansluit :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:31

Station Lelylaan zit ook een p+R vanaf daar kan je lijn 1 pakken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:35

Gratis parkeren kan ook bij metro station gaasperplas. Kleine parkeerplaats daar (en anders 1 minuut verder lopen langs de weg).

Dan neem je de metro en de tram naar paradiso. Kost je 2,50 euro enkele reis. Dus 5 euro retour.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:03

Zoals Noukie175 hierboven al zegt: auto bij station Weesp en het laatste stukje met trein en tram.

Een andere optie (ik kopieer mijn eigen tekst even uit een ander topic):

Als ik met de auto naar Amsterdam ga en op het Leidseplein moet zijn (Melkweg/Paradiso) zet ik de auto in Amstelveen neer, net op de grens met Amsterdam. Dan ga ik verder met tram 5, die stopt op het Leidseplein en gaat nog tot vrij laat terug. Daarna neemt de nachtbus het over. Bij halte Van Boshuizenstraat zit een klein winkelcentrum waar je vanaf een bepaalde tijd (18 uur?) gratis kunt parkeren. Is het daar vol, dan parkeer ik bij Uilenstede (één halte verder Amstelveen in).

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:05

Parkeren in parkeergarage Oosterdok. €10 per dag als je langer dan 5 uur parkeert. Is vlak achter centraal station en eigenlijk Is alles op loopafstand vanaf daar!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:10

In Diemen (bij het NS Station) kan je ook gratis parkeren, dus vanaf daar met de trein zou ook een optie zijn, is nog 10 minuutjes :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:52

Had je graag willen zeggen van parkeren in Amsterdam Noord maar dat is tegenwoordig ook overal betaald parkeren geworden of blauwe zone, vorig jaar bijv. dan gingen mijn man en ik parkeren in Noord en dan met de pond naar de overkant.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:54

Je kan ook pakeren in weesp en dan met de trein van weesp naar amsterdam. :D

Veel goedkoper dan pakeren in amsterdam.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:51

Parkeren in Noord is niet heel logisch als je vanaf het oosten van het land komt ;) maar dat kan idd ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:18

Je kan ook bij Sloterdijk neer zetten. Ca 7 min met trein naar centraal

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:29

Buikslotermeerplein in Noord is ook niet duur, volgens mij tot 8 uur 's avonds 1,10 per uur en daarna gratis. Ijburg ook nog gratis parkeren.

Maar goed, de beste tip om snel en betaalbaar naar Paradiso te gaan: Parkeren bij de amsterdamse bos / bosbaan. Gratis en de bus stopt vlakbij. Je bent er binnen 10 minuten. Maar niet iedereen durft dat.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:23

Gewoon de auto bij een p&r neerzetten (bijvoorbeeld bij ijburg), de tram pakken naar het centrum en bij terugkomst je ov-chipkaart vor de betaalautomaat houden. Parkeren kost je dan nog maar 1 euro en de kosten voor de tram zijn ook niet heel schrikbarend hog.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:25

Wij hadden hem bij sloterdijk neergezet. Trein naar centraal.
Wij zijn daar gaan lopen naar paradiso. Stad was nog open namelijk. Terug weg met de tram naar centraal en daar weer met de trein.

Bij ons deed de p+r het alleen niet. Was niet meer geldig? Was voor ons de eerste keer, dus we snapten er niks van. Maar het normale kaartje was iets van 9 euro.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:52

Nessa schreef:
Wij hadden hem bij sloterdijk neergezet. Trein naar centraal.
Wij zijn daar gaan lopen naar paradiso. Stad was nog open namelijk. Terug weg met de tram naar centraal en daar weer met de trein.

Bij ons deed de p+r het alleen niet. Was niet meer geldig? Was voor ons de eerste keer, dus we snapten er niks van. Maar het normale kaartje was iets van 9 euro.

Het kan ermee te maken hebben dat de P&R een regeling hebben getroffen met het GVB en dat de NS niet onder dit contract valt.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:05

Bij metrostation gaasperplas gratis parkeren en vanaf daar de metro de stad in pakken. Of bij station Diemen Zuid, daar kan je ook gratis parkeren en de metro of trein nemen. Station Weesp of Diemen kan ook, maar dan moet je met de trein via Centraal en dat duurt wat langer.