Uitmaken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Uitmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:00

Ik heb er lang over gedacht of ik dit zou plaatsen..

Nu het 'probleem'. Ik heb al bijna een jaar een relatie met werkelijkwaar de liefste jongen die er is. Alleen twijfel ik nu al een paar maanden of ik nog wel verder wil. Heb er veel met hem over gepraat en dat doen we nog steeds. Ook heb ik een gesprek met mn moeder gehad. Niet specifiek over ons maar over relaties in het algemeen. En sinds dat gesprek is het voor mij heel duidelijk geworden dat ik eigenlijk nooit verliefd ben geweest en hem dus meer zie als een beste vriend.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik de relatie nu zal verbreken of niet. Het klinkt natuurlijk het meest logisch om dat wel te doen. Maar het is zo ontzettend moeilijk, hij heeft echt alles en is zo lief voor me. Hij is alleen een totaal ander type dan waar ik op zou vallen. Hiervoor had ik altijd van die 'badboy' ( :') )vriendjes die alleen seks wilde, waardoor het altijd in no time weer uit was. Hij is dus absoluut niet zo'n type en dat maakt hem zo speciaal ook.
Ik hou wel heel veel van hem, maar als vrienden dus. De stap om het uit te maken is alleen zo ontzettend moeilijk. Het liefst zou ik gewoon verliefd op hem zijn, maar helaas kan ik dat niet besturen..
De reden dat ik het nog niet heb uitgemaakt, is denk ik omdat hij nog wel zo verliefd op mij is en hem pijn doen wil ik echt niet na alles wat ie voor me gedaan heeft.

Ik weet niet wat ik verder wil bereiken met deze post, maar ik moest het even van me afschrijven denk ik..

Urion

Re: Uitmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:03

Na een jaar ben je sowieso niet meer verliefd. Ik ben in ieder geval niet meer verliefd op mijn vriend. Ik denk ook niet elke dag zo wat een lekkerding ligt er naast me.... ondanks dat ik hem wel knap vind. Ik vraag mij af of je het uit wil maken om de juiste redenen. Wat wil je nu? Mis je de spanning? De spanning gaat vanzelf minderen en dan blijft er dus de botte klootzak over die alleen seks wil...of je hebt een lieverd zoals nu die nog altijd lief blijft voor je.

Niet dat je het niet moet uitmaken hoor, dat is aan jou. Ik zou alleen wel even goed nadenken. Voel je wel liefde voor hem? Als je verder denkt..kun je dan met hem oud worden?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:08

Dat verliefdheid 'overgaat' snap ik :j Maar ik ben ook nooit echt verliefd geweest op hem. Verder, ik denk al zo'n 4 maanden na over of ik nog verder wil of niet. Ik voel wel liefde voor hem, maar op dezelfde manier als ik voor andere beste vrienden voel zeg maar.

Zal nog wel even extra na gaan denken over wat je zei, vooral het eerste gedeelte.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:09

Als ik je verhaal zo lees, adviseer ik je om het uit te maken.
Je twijfelt erg, geeft aan dat je eigenlijk niet verliefd bent en hem meer als beste vriend ziet.

Laat ik even van de perfecte situatie uit gaan: je wilt de rest van je leven delen met die ander. Als je daar nu al je twijfels bij hebt..
Ben je echt bang om hem te kwetsen, of ben je bang dat jij hem helemaal kwijt raakt na het beëindigen van jullie relatie?
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 19-11-14 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:10

Als je hem meer ziet als beste vriend, dan kan je het beter uitmaken en hopen dat hij als vrienden verder wilt gaan. Dit is ook niet eerlijk naar hem. En ja, het is super moeilijk en het doet pijn om hem pijn te doen, maar in een relatie blijven waar jij niet 100% achterstaat is oneerlijk tegenover jullie beide.

M'n ex en ik hadden dit ongeveer ook. Hij was er kapot van, maar heeft het verwerkt en nu zijn we goede vrienden.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:11

Gekke vraag maar hebben jullie seks? Heb je seksueel een behoefte aan hem? Als dat er ook niet in ziet en het echt puur vriendschappelijk is zou ik ook kiezen om verder te kijken. Natuurlijk wil je hem niet kwetsen maar jullie verdienen beide een gelijkwaardige relatie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:17

Wat voel je voor hem?
Zou je met hem samen kunnen wonen, familie starten en samen oud worden?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:18

Resfeber schreef:
Als ik je verhaal zo lees, adviseer ik je om het uit te maken.
Je twijfelt erg, geeft aan dat je eigenlijk niet verliefd bent en hem meer als beste vriend ziet.

Laat ik even van de perfecte situatie uit gaan: je wilt de rest van je leven delen met die ander. Als je daar nu al je twijfels bij hebt..
Ben je echt bang om hem te kwetsen, of ben je bang dat jij hem helemaal kwijt raakt na het beëindigen van jullie relatie?

Inderdaad, die perfecte situatie bedenk ik ook wel eens. Maar daar heb ik dus ook twijfels bij..

En ja, dat hebben, of nouja hadden we. Maar daar heb ik ook absoluut geen behoefte meer aan met hem de laatste tijd.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:27

Ik denk dat als je twijfelt het al genoeg zegt... Als je hem ziet als beste vriend zonder seksuele gevoelens voor hem te hebben, Zou ik het uitmaken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:44

Urion schreef:
Na een jaar ben je sowieso niet meer verliefd. Ik ben in ieder geval niet meer verliefd op mijn vriend. Ik denk ook niet elke dag zo wat een lekkerding ligt er naast me.... ondanks dat ik hem wel knap vind. Ik vraag mij af of je het uit wil maken om de juiste redenen. Wat wil je nu? Mis je de spanning? De spanning gaat vanzelf minderen en dan blijft er dus de botte klootzak over die alleen seks wil...of je hebt een lieverd zoals nu die nog altijd lief blijft voor je.

Niet dat je het niet moet uitmaken hoor, dat is aan jou. Ik zou alleen wel even goed nadenken. Voel je wel liefde voor hem? Als je verder denkt..kun je dan met hem oud worden?

:D :D Oeps? Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering. Na 20 jaar samen (bijna 16 jaar getrouwd) ben ik nog soms puberaal verliefd op mijn man en vind hem ook nog steeds een lekker, stoer,sterk, ding <3 . Ik droomde vannacht toevallig nog dat hij me heel romantisch ten huwelijk vroeg :+ ..iets wat hij overigens heel onromantisch heeft gedaan, omdat hij zo'n lekkere nuchtere boer is :+ .

mymy schreef:
Ik denk dat als je twijfelt het al genoeg zegt... Als je hem ziet als beste vriend zonder seksuele gevoelens voor hem te hebben, Zou ik het uitmaken.

Ik heb ook ooit zo'n relatie gehad. Had meer een broer-zus relatie met die jongen. Ik ben alleen veeeel te lang aan hem blijven hangen. Ik heb het na ca. 4,5 jaar uitgemaakt, terwijl ik al zeker 1,5 jaar tevoren vaker met hem praatte over het feit dat we meer een "broer-zus"relatie hadden. Dat vond hij wel erg dat ik er zo over dacht, maar hij wist ook niet hoe hij dat kon veranderen :roll: . Ik heb ook zo lang gewacht omdat hij voor de rest zo lief en aardig was en ik hem geen verdriet wilde doen. Uiteindelijk heb ik hem daardoor nog meer verdriet gedaan , omdat ik verliefd op een ander werd. Dat kan dus gebeuren als je niet meer op je huidige vriend verliefd bent. Probeer dat te voorkomen en ...hoe hard het ook is...verbreek de relatie tijdig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:56

@Isabonny
Ik ben nooit verliefd geweest op mijn man.
En toch hebben wij een goede relatie.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:08

Brainless schreef:
@Isabonny
Ik ben nooit verliefd geweest op mijn man.
En toch hebben wij een goede relatie.

Tja, ik zeg toch..ik ben blijkbaar een uitzondering :D .

De verliefdheid is uiteraard wel minder als in het begin. De eerste vlinders zijn er niet meer zo, maar er zijn tijden dat ik echt ...tjaa...ik kan dat niet uitleggen <3 ...het is gewoon zo :D .

Ik denk niet dat ik ooit aan een relatie zou kunnen beginnen als er geen verliefdheid bij was in beginsel. Misschien moet ik het anders zeggen: ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik aan een vriendje ben begonnen (en ik heb er heeeel veeel gehad in mijn tienerjaren :o ) zonder dat ik verliefd was...maar nu werd ik misschien ook wel gemakkelijk verliefd :P .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:13

En je hebt verliefd zijn en verliefd zijn. (Oh really Lee, kun je nog onduidelijker zijn? :') )

Maar op mijn ex was ik op een bepaalde manier wel verliefd, maar niet zo adembenemend, zweethandjes en iedereen in de metro vrolijk begroetend zoals nu. Het is met mijn ex ook niks geworden omdat enkel houden-van voor mij niet genoeg is. Ik wil wat mijn ouders hebben met elkaar, die zijn nu onderhand 42 jaar samen en nog steeds frunniken ze aan elkaar :')

Ts, maak het gewoon z.s.m. uit. Dit is niet eerlijk. En uitmaken is verschrikkelijk maar je moet voor jezelf kiezen vind ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:18

Mn vader is nooit echt verliefd geweest op mn moeder maar zijn 31 jaar zielsgelukkig getrouwd geweest en hij heeft wel veel van haar gehouden. Dus niet verliefd zijn zegt niks je moet je alleen afvragen wat het houden van is.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:52

Verliefdheid gaat 9 van de 10 keer inderdaad over in houden van. TS geeft aan eigenlijk nooit echt verliefd op hem te zijn geweest. Echter zoals te lezen is uit voorgaande berichten is dat niet altijd noodzakelijk bij sommige mensen. Maar als jij aangeeft je ook niet seksueel tot hem aangetrokken te voelen, dan is het wel duidelijk dat je hem toch echt meer als vriend ziet. Want het beetje verschil tussen je beste super goede vriend en je vriend is de seksuele relatie :).

Ik denk dat het beter is voor jullie beide er een eind aan te maken. Dit is natuurlijk makkelijk oordelen vanaf internet. Luister naar je gevoel en probeer de juiste keuze te maken. Succes TS!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:31

Sja ik ben daar te nuchter voor om heel de dag met kriebels aan mijn vent te denken. Zou hem voor geen goud willen missen maar zo zoetsappig (goed bedoeld moest erom lachen :P ) als Isabonny ben ik niet :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:37

Het is voor mij moeilijk om überhaupt te verwoorden hoe verbaasd ik ben dat er mensen zijn die settelen voor een relatie zonder verliefdheid. Als je nooit verliefd bent geweest op je partner doe je jezelf echt tekort, vind ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:42

Saskiaatje schreef:
Het is voor mij moeilijk om überhaupt te verwoorden hoe verbaasd ik ben dat er mensen zijn die settelen voor een relatie zonder verliefdheid. Als je nooit verliefd bent geweest op je partner doe je jezelf echt tekort, vind ik.

Ja same.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:46

Ik ben niet meer verliefd op Vriendje, maar soms met vlagen weer wel. Maar Vriendje is wel degelijk nog altijd heel erg verliefd op mij. We zijn nu 15 jaar samen. Dat verliefdheid helemaal over gaat kan ik dus niet beamen.

TS: ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jou. Ook ik twijfel enorm, en heb het idee dat ik voor het 'makkelijk' maar bij Vriendje blijf, want alleen is ook zo alleen. En ook hij is nog erg verliefd op mij, dus geen sprake van ruzies oid. Dat maakt het wel nog moeilijker.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:52

15 jaar is niet niks Amaris, kunnen jullie niet wat meer praten hierover en proberen om de vlam weer aan te wakkeren? Helemaal geen verliefdheid is ook niet de bedoeling. Zou zo zonde zijn om je partner na al die jaren te verliezen. Moet er zelf in ieder geval niet aan denken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:55

Dat is een lieve post Urion :)

De situatie tussen Vriendje en mij ligt wat ingewikkeld. We wonen niet samen bijv en zien elkaar hooguit 2x per week. Dus dat is al een hele andere situatie dan dat je echt al 15 jaar samenwoont en een heel leven samen hebt. Dat hebben wij niet. We houden van elkaar, maar hebben elk een heel eigen leven.

Sjee.. als ik dit zo lees denk ik al gelijk: kappen ermee haha.

Maar het is wel 'mijn mens', dus het valt nog niet mee.

Maar ik wil het topic van TS niet kapen, dus ik zal eens denken om misschien eens een eigen topic te openen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:57

TS: Wel eens over nagedacht dat hij iemand verdiend die wél net zo verliefd op hem is als andersom?

Ik hoor alleen maar "ik" in dit verhaal, sorry. :n
Als je hem slechts als hele goede vriend ziet ben je imo het ook naar hem verplicht om het uit te maken.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:07

lieveli schreef:
Saskiaatje schreef:

Ja same.

Ja vind ik ook!
ik ben na 1 jaar nog steeds verliefd ( oke is ook nog niet zolang haha )

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:12

De enige vraag die je je eigenlijk hoeft te stellen is: ''wil ik oud worden met deze jongen?'' Zie je jullie samen trouwen, kindjes krijgen, zware tijden overwinnen en er altijd voor elkaar zijn?

Verliefdheid vind ik zo'n lastig begrip. Dat is voor iedereen anders. Het belangrijkste is dat je bij elkaar wil zijn en bij niemand anders. Als je dat weet, dan zit het goed :)

Succes meissie, dit soort dingen zijn ook niet makkelijk :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:17

TS, ik lees bij jou heel veel twijfel. Schrijf eens een brief aan hem waarin je je twijfel uitlegt. Dat is niet makkelijk, maar dan weet hij wat er in jou omgaat. Vraag heb om te antwoorden met een brief. Iets opschrijven is soms makkelijker dan iets uitspreken.
Wellicht dat dit jullie kan helpen om inzicht in je relatie te krijgen en te beslissen wat je ermee wilt.

Als ik kijk naar mijn eigen relatie. Wij zijn ruim 2 jaar samen waarvan we ruim 1,5 jaar samenwonen. Ik ben nog dagelijks verliefd op mijn vriend, maar dat zit hem soms in hele kleine dingen. Wij "frunnikken" ook graag aan elkaar. Daarnaast hou ik ook van hem.
Maar iedereen zal anders in zijn relatie staan.