Zit ik net te ontbijten, het is mijn vrije dag dus lekker uitgeslapen. Gaat de deurbel. Dat is vaag, want als het bekenden zijn komen ze wel achterom en anders bellen ze niet aan omdat er overdag bijna nooit iemand thuis is. Dus ik loop naar de deur, zie daar een vrouw in een blauw pak staan. Een vreemd pak. Ze houdt een briefje omhoog, het enige dat ik kan lezen is 'kruistocht' en vraagt me of ik de kerstactie (?) wil steunen?
Toevallig daarnet de regiokrant gelezen en geen meldingen van de Gemeente gezien over bijzondere collecten, die bovendien ook niet aangekondigd zijn op de gebruikelijke plaatsen (met spandoeken). Dus er rinkelden wat belletjes en heb ik bedankt.
Nu ben ik gaan Googlen, maar ik kon bij het Leger des Heils niets vinden, en bovendien hebben die volgens mij een ander pak aan. Bovendien worden die wel aangekondigd als ik me niet vergis.
Wie o wie weet wat ik heb afgewezen?
Ze lopen trouwens met twee dames hier zag ik net, en gaan nu richting de bejaardenwoningen.
Nee die dragen geen pak/kostuum. Komen vaak in groepen. Zie ik vaak in andere dorpen lopen, maar nooit meer in mijn eigen dorp.
Gydja
Geplaatst: 19-11-14 12:08
Je zou hier van ook een melding kunnen maken bij de politie. Het is dan aan hun of ze er iets mee doen. Meestal gaan ze even kijken en vragen wat die mensen aan het doen zijn en gaan dan weer weg. Dus als je het niet vertrouwd gewoon melden.
Linnie050
Geplaatst: 19-11-14 12:09
Je kan een melding maken bij de politie. Die gaan dan wel kijken of ze een vergunning hebben hiervoor.
zippora
Geplaatst: 19-11-14 12:11
Bovendien hebben Jehovah's Getuigen momenteel niets met kruistochten in de aanbieding en doen wij al helemaal niet aan collectes. Wij komen om iets vertellen en te luisteren. Niet om geld te vragen.
Nouja, ik vertrouwde het inderdaad niet. Maar of ik er meteen melding van moet maken?? Is misschien ook weer zo overdreven. Ik weet in ieder geval wel zeker dat het niet het Leger des Heils had, want de hoedjes komen beslist niet overeen. Wat het wel is, geen idee... Op de site van de gemeente kan ik niets vinden, evenals op de CBF kalender...
Je zou gewoon een melding kunnen maken hoor. De politie krijgt het dagelijks te horen dus het is niet echt iets raars. Je vertrouwd niet dan kan je het melden.
Beter dan dat is oude mensen bedonderen op dit moment die er wel intrappen. Het is fijn als mensen het melden.
verootjoo
Geplaatst: 19-11-14 12:55
hier in het dorp is pas ook eens een dubieuze collecte/verkoop langsgeweest. Een oplettend iemand heeft toen gelijk de politie gebeld, en ze werden 5 minuten later afgevoerd Dus gelijk bellen
Als je het niet vertrouwd kan je het beter melden, zeker als je ziet dat ze op weg zijn naar de bejaarden, die kunnen er maar zo wel in trappen en dat zou zonde zijn als het dubieus is toch?
Ik zou idd even bellen. En zoals vermeld, jehova's vragen echt niet om geld. Deze zijn altijd netjes gekleed, en komen je het verhaal van de heer (of hoe ze het precies noemen) vertellen. Die zullen niet om spullen of geld vragen.