Mijn verzekeringspakket eens onder de loep genomen. Kwamen we ook op eigen paard uit. Aansprakelijkheidsverzekering is nu tot 1 miljoen.
Er werd gezegd als je paard aan de wandel gaat heb je zo heel veel schade. Je kan het verhogen tot 2.5 miljoen. Is dat overdreven of verstandig? Ja, wat is de kans? En kan je echt zoveel schade krijgen door een paard? Tuurlijk kost dat meer maandelijks.
Tja. Wat is de kans dat je een schade veroorzaakt die groter is dan 1 mln? Ik kom ze eigenlijk nooit tegen. Ook eens bij mijn collega's geïnformeerd en op aansprakelijkheid particulier kom je eigenlijk nooit bij schades over de miljoen.
Ik ga jou geen advies geven, want dat is niet aan mij. Enkel zeggen dat de kans nihil is.
Boven die miljoen kom je niet snel uit, dan moet je paard wel iets heel bijzonders compleet kapot maken of iemand met een erg goede baan tot kasplantje verbouwen. Mijn vorige verzekering was tot 2,5 miljoen en m'n huidige tot 1 miljoen en ik kan me er niet druk om maken
Wij hebben het besproken met een financieel adviseur. Vriend voetbalt en stél nou dat er tijdens een wedstrijd iets gebeurt waardoor een tegenspeler verlamd raakt o.i.d. dan is er een kans aanwezig dat je een schadeclaim >1.000.000 krijgt. Maar die kans lijkt ons zo minimaal dat we AVP tot 1 miljoen hebben.
Ik ben pas met paard en al op de motorkap van een auto beland. Personen in de auto geen schade, schade aan de auto: kapotte voorlamp, voorruit en lakschaden. 2500euro totaal.
Ik ben het toevallig ook net aan het uitzoeken. Bij de verzekering waar ik voor wil gaan scheelt het qua premie maar 50 cent per maand of je 1,25 miljoen of 2,5 miljoen kiest.
Anoniem
Geplaatst: 18-11-14 15:23
Ik heb geen idee hoe eea werkt, maar wat als jouw paard een ongeluk met dodelijke afloop veroorzaakt?
Bijv, hij ontsnapt omdat jij zijn boxdeur niet goed hebt afgesloten, hij loopt de weg op en er knalt een auto tegenaan, één van de inzittenden overlijdt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-14 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt