Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
akishino schreef:Ik weet niet of het hier goed staat.
Wij hebben in juni wat problemen met onze auto gehad, een raar geluid bij de voorbanden. Mijn man dacht dat de schokbrekers kapot waren. Bij de garage dachten ze dat het alleen de uitlaat was en de rubbers van de schokbrekers. Dus afspraak gemaakt en de auto gebracht. Nog met die man over gehad dat ik het vervelend vond, want hij had net een beurt gehad bij hun en nu weer dit. Niet als kritiek op de garage, maar gewoon het feit dat een auto handen vol met geld kost. Ach zegt die man, maak jezelf niet druk, dit wordt echt niet duurder dan 200 euro.
Belde ze die dag op. Ze hadden de uitlaat recht getrokken en de rubbers vervangen, maar tijdens de proefrit bleek het geluid er nog te zijn, de schokbrekers moesten toch vervangen worden. Ik zeg nog tegen die man, maar jij zei dat het niet meer dan 200 euro zou kosten. Nee zegt hij ik maak een mooie prijs. Prima. Auto was gemaakt. Meteen de factuur betaald, van 190 euro en een paar cent.
Tijdje later zelfde geluid. Nu toch maar weer terug naar de garage. Dus ik sta daar van de week. Auto op de brug is één van die schokbrekers weer kapot. De monteur de laatste factuur uitgedraaid om te kijken of het nog onder de garantie valt en dat is dus zo. Dus geen probleem zou je denken. Totdat hij zegt: ik zie dat we vorige keer maar één nieuwe spoorstang hebben gedeclareerd terwijl we ze allebei vernieuwd hebben. Dus die moet je nog even betalen!
Nou ik viel bijna van mijn stoel! Ik uitgelegd dat dit de afspraak was met zijn collega destijds en we netjes meteen betaald hebben. Dus zijn collega erbij gehaald ooh zegt hij dat ben ik denk ik vergeten. Ik weer uitgelegd dat hij in juni dit bedrag zelf heeft doorgebeld en dat wij daar mee akkoord zijn gegaan, dit was de afspraak. Ja, zegt hij maar ik ga geen onderdelen gratis weggeven. Ik zeg: dat doe je ook niet, je had toen beloofd dat het onder de 200 euro zou blijven, dus heb je een prijs voor ons gemaakt. En ook al ben je het vergeten, dan kan ik daar toch niets aan doen?! Dan ga je toch niet een half jaar later (als het ook nog eens kapot blijkt te zijn) zeggen dat we dat alsnog moeten betalen?
Hij vindt dus van wel. Uiteraard vindt ik dat ik dat niet meer hoef te betalen.
Wat vinden jullie hiervan? Ben ik nou zo kortzichtig?
Ik heb al gegoogled of ik in mijn recht sta, maar kan hier eigenlijk niks over vinden.
Werk bij Profile Tyre Center en als wij dit meemaken, dan is het onze eigen 'stomme schuld'. Dan had ik of mijn collega beter op moet letten
akishino schreef:Eeuuuh, niet te technisch worden![]()
De schokbrekers zijn toch de stangen bij de banden? Die waren kapot zeiden ze.
En op de factuur van juni staat 1 spoorstang gefactureerd en dat zouden er volgens hun dus twee moeten zijn geweest.
Er staat:
spoorstang 54,94
En daaronder staat:
links en rechts vernieuwd ivm bijgeluid.