Nabetalen na fout autogarage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Nabetalen na fout autogarage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:09

Ik weet niet of het hier goed staat.

Wij hebben in juni wat problemen met onze auto gehad, een raar geluid bij de voorbanden. Mijn man dacht dat de schokbrekers kapot waren. Bij de garage dachten ze dat het alleen de uitlaat was en de rubbers van de schokbrekers. Dus afspraak gemaakt en de auto gebracht. Nog met die man over gehad dat ik het vervelend vond, want hij had net een beurt gehad bij hun en nu weer dit. Niet als kritiek op de garage, maar gewoon het feit dat een auto handen vol met geld kost. Ach zegt die man, maak jezelf niet druk, dit wordt echt niet duurder dan 200 euro.
Belde ze die dag op. Ze hadden de uitlaat recht getrokken en de rubbers vervangen, maar tijdens de proefrit bleek het geluid er nog te zijn, de schokbrekers moesten toch vervangen worden. Ik zeg nog tegen die man, maar jij zei dat het niet meer dan 200 euro zou kosten. Nee zegt hij ik maak een mooie prijs. Prima. Auto was gemaakt. Meteen de factuur betaald, van 190 euro en een paar cent.

Tijdje later zelfde geluid. Nu toch maar weer terug naar de garage. Dus ik sta daar van de week. Auto op de brug is één van die schokbrekers weer kapot. De monteur de laatste factuur uitgedraaid om te kijken of het nog onder de garantie valt en dat is dus zo. Dus geen probleem zou je denken. Totdat hij zegt: ik zie dat we vorige keer maar één nieuwe spoorstang hebben gedeclareerd terwijl we ze allebei vernieuwd hebben. Dus die moet je nog even betalen!

Nou ik viel bijna van mijn stoel! Ik uitgelegd dat dit de afspraak was met zijn collega destijds en we netjes meteen betaald hebben. Dus zijn collega erbij gehaald ooh zegt hij dat ben ik denk ik vergeten. Ik weer uitgelegd dat hij in juni dit bedrag zelf heeft doorgebeld en dat wij daar mee akkoord zijn gegaan, dit was de afspraak. Ja, zegt hij maar ik ga geen onderdelen gratis weggeven. Ik zeg: dat doe je ook niet, je had toen beloofd dat het onder de 200 euro zou blijven, dus heb je een prijs voor ons gemaakt. En ook al ben je het vergeten, dan kan ik daar toch niets aan doen?! Dan ga je toch niet een half jaar later (als het ook nog eens kapot blijkt te zijn) zeggen dat we dat alsnog moeten betalen?
Hij vindt dus van wel. Uiteraard vindt ik dat ik dat niet meer hoef te betalen.

Wat vinden jullie hiervan? Ben ik nou zo kortzichtig?
Ik heb al gegoogled of ik in mijn recht sta, maar kan hier eigenlijk niks over vinden.

benangelique

Re: Nabetalen na fout autogarage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:45

Zijn ze als garage aangesloten bij de bovag?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:03

Ja, daar zijn ze bij aangesloten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:02

Dan zou ik de bovag bellen en de situatie uitleggen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:45

Eens met voorganger.
Bel de BOVAG en leg hun de situatie uit.

Ik zou er flink de balen van hebben.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:55

Lijkt me niet dat je dit hoeft te betalen. Staat je auto er nu nog en om wat voor bedrag gaat het?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:02

BOVAG en anders rechtshulp (als je verzekerd bent). Persoonlijk vind ik dat jij gelijk hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:02

Ik zou niet te snel zeggen dat het lijkt dat je dit niet hoeft te betalen. Er staat een x aantal maanden of zelfs x jaar waarbinnen nog gewoon gefactureerd mag worden. Maar ts kan beter met Bovag bellen. Ze mogen wellicht nog een rekening sturen, maar anderszijds is het erg raar dat het bedrijf op voorhand zegt dat het maar x bedrag gaat kosten. Dan ga je daar ook vanuit, anders had ts nl. ook kunnen beslissen de auto naar de sloop oid te brengen. Dat heeft ze nu niet gedaan, want het zou toch onder de 200 euro blijven.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:06

Ik bedoelde ook meer eigenlijk gevoelsmatig dat ik vond dat ze het niet hoeft te betalen idd, Sammie. Ik deel jouw mening. :)
Argument over dan niet laten vervangen is ook een goede om aan te dragen bij de garage.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:12

Dank jullie wel. De bovag had ik idd nog niet aan gedacht.
Ik kan dadelijk de auto ophalen, want hetgeen wat dus nu weer kapot was hebben ze wel onder de garantie gemaakt. Verder ook nooit problemen gehad met ze.

Ze hebben ons gebeld destijds dat de spoorstangen in hun geheel vervangen moesten worden en dat we dan dus op 190,36 uitkwamen en daar hebben we toestemming voor gegeven. Ook meteen betaald bij ophalen van de auto.

Ben benieuwd als de auto dadelijk ga halen wat ze ervan zeggen. Mochten we er niet uitkomen dan zal ik de bovag eens bellen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:15

akishino schreef:
Ik weet niet of het hier goed staat.

Wij hebben in juni wat problemen met onze auto gehad, een raar geluid bij de voorbanden. Mijn man dacht dat de schokbrekers kapot waren. Bij de garage dachten ze dat het alleen de uitlaat was en de rubbers van de schokbrekers. Dus afspraak gemaakt en de auto gebracht. Nog met die man over gehad dat ik het vervelend vond, want hij had net een beurt gehad bij hun en nu weer dit. Niet als kritiek op de garage, maar gewoon het feit dat een auto handen vol met geld kost. Ach zegt die man, maak jezelf niet druk, dit wordt echt niet duurder dan 200 euro.
Belde ze die dag op. Ze hadden de uitlaat recht getrokken en de rubbers vervangen, maar tijdens de proefrit bleek het geluid er nog te zijn, de schokbrekers moesten toch vervangen worden. Ik zeg nog tegen die man, maar jij zei dat het niet meer dan 200 euro zou kosten. Nee zegt hij ik maak een mooie prijs. Prima. Auto was gemaakt. Meteen de factuur betaald, van 190 euro en een paar cent.

Tijdje later zelfde geluid. Nu toch maar weer terug naar de garage. Dus ik sta daar van de week. Auto op de brug is één van die schokbrekers weer kapot. De monteur de laatste factuur uitgedraaid om te kijken of het nog onder de garantie valt en dat is dus zo. Dus geen probleem zou je denken. Totdat hij zegt: ik zie dat we vorige keer maar één nieuwe spoorstang hebben gedeclareerd terwijl we ze allebei vernieuwd hebben. Dus die moet je nog even betalen!

Nou ik viel bijna van mijn stoel! Ik uitgelegd dat dit de afspraak was met zijn collega destijds en we netjes meteen betaald hebben. Dus zijn collega erbij gehaald ooh zegt hij dat ben ik denk ik vergeten. Ik weer uitgelegd dat hij in juni dit bedrag zelf heeft doorgebeld en dat wij daar mee akkoord zijn gegaan, dit was de afspraak. Ja, zegt hij maar ik ga geen onderdelen gratis weggeven. Ik zeg: dat doe je ook niet, je had toen beloofd dat het onder de 200 euro zou blijven, dus heb je een prijs voor ons gemaakt. En ook al ben je het vergeten, dan kan ik daar toch niets aan doen?! Dan ga je toch niet een half jaar later (als het ook nog eens kapot blijkt te zijn) zeggen dat we dat alsnog moeten betalen?
Hij vindt dus van wel. Uiteraard vindt ik dat ik dat niet meer hoef te betalen.

Wat vinden jullie hiervan? Ben ik nou zo kortzichtig?
Ik heb al gegoogled of ik in mijn recht sta, maar kan hier eigenlijk niks over vinden.

Wat is er nu stuk? De spoortstang of de schokbreker?

Daarnaast heeft een auto maar 1 spoorstang.....

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:48

Eeuuuh, niet te technisch worden :o
De schokbrekers zijn toch de stangen bij de banden? Die waren kapot zeiden ze.
En op de factuur van juni staat 1 spoorstang gefactureerd en dat zouden er volgens hun dus twee moeten zijn geweest.
Er staat:
spoorstang 54,94
En daaronder staat:
links en rechts vernieuwd ivm bijgeluid.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:53

Misschien bijdehand. Maar kunnen het niet je banden zijn?

Ik zou de BOVAG even bellen en vragen naar je rechten. Misschien dat zij wat meer voor je kunnen doen. En anders zou ik mijn auto weghalen daar en naar een andere garage gaan voor een second opinion. Ik zou persoonlijk redelijk klaar zijn met de garage iig.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:58

We weten wel waar het geluid nu vandaan kwam. Weer zo'n schokbreker was kapot. Maar zij vinden dat ze in juni iets zijn vergeten te declareren, wat niet zo is. Tenminste in mijn ogen dan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:04

Opgelost.
Hij vond het zelf toch ook wel een beetje raar, dus we hebben niets hoeven nabetalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:16

Dat is goed nieuws!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:44

Fout van de garage! :) Werk bij Profile Tyre Center en als wij dit meemaken, dan is het onze eigen 'stomme schuld'. Dan had ik of mijn collega beter op moet letten :)

Ik zou niet durven vragen aan mijn klant of ze dit nog even wil betalen :')

Goed dat het opgelost is ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:47

akishino schreef:
Eeuuuh, niet te technisch worden :o
De schokbrekers zijn toch de stangen bij de banden? Die waren kapot zeiden ze.
En op de factuur van juni staat 1 spoorstang gefactureerd en dat zouden er volgens hun dus twee moeten zijn geweest.
Er staat:
spoorstang 54,94
En daaronder staat:
links en rechts vernieuwd ivm bijgeluid.

Fijn dat het opgelost is, ook zeer netjes van ze om het voor hun eigen rekening te nemen.
Ik snap dat het zo voelt voor velen, maar eerlijkheid duurt toch wel het langste, we maken allemaal wel eens een fout. Door de omschrijving kan je eigenlijk al wel bedenken dat ze er 1 vergeten zijn te berekenen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:49

Wat doe je met de auto om een schokbreker zo snel kapot te krijgen??? Is het een rally auto?
Schokbrekers gaan echt niet zomaar kapot en zeker niet zo snel.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 15:25

@ Jorika1986, whahaha een rally auto. Nee hoor, een echte gezinsauto. Het bleek een fabrieksfoutje te zijn bij die ene die nu al kapot was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:48

Fijn dat het is opgelost.
Jij kan nu weer zonder herrie rijden.