Wat zijn jullie plannen met kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Wat zijn jullie plannen met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 14:42

Het zit er weer aan te komen, kerstdagen!

Wat gaan jullie allemaal doen met de kerst?
Wij gingen eigenlijk altijd wel naar familie maar sinds enkele jaren is dat uit elkaar gevallen.
Ik zou mijn ouders kunnen uitnodigen maar daar heb ik eigenlijk ook niet zo heel veel behoefte aan, laatste jaren brengen wij de kerst dan ook gewoon gezellig met zijn 2 door.

Toch wil ik er altijd wel iets speciaals van maken, maar ben best inspiratieloos daarbij hebben wij een beperk budget ivm kopen van een woning.
Wij krijgen vrijdag de sleutel en het is nog maar de vraag of wij met kerst een keuken zullen hebben.

Ik ben benieuwd naar de plannen van jullie, dus brand los! :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:02

Wij hebben kerstavond altijd gezellig diner bij mijn ouders, 1e kerstdag zijn we lekker samen dit jaar en 2e kerstdag bij zijn ouders. Alle diners worden gekookt, we hebben thuis wel een boom en kaarsjes, lampjes etc :)

Achteraf vond ik het altijd gezellig := zie er van te voren altijd als een berg tegenop...

Je kan zo'n mini-boompje kopen, die al opgetuigd is :'( heb je toch iets kerstigs

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:09

djuulsie schreef:
Wij hebben kerstavond altijd gezellig diner bij mijn ouders, 1e kerstdag zijn we lekker samen dit jaar en 2e kerstdag bij zijn ouders. Alle diners worden gekookt, we hebben thuis wel een boom en kaarsjes, lampjes etc :)

Achteraf vond ik het altijd gezellig := zie er van te voren altijd als een berg tegenop...

Je kan zo'n mini-boompje kopen, die al opgetuigd is :'( heb je toch iets kerstigs

Klinkt gezellig!
Wij gourmetten eigenlijk altijd maar daar ben ik nu wel op uit gekeken. Fondu of hoe heet het? :+
Is niet echt ons ding en kan verder zo weinig bedenken. Misschien maar eens uit eten? Dat hebben wij nog nooit gedaan met kerst, zat ook aan de Efteling te denken maar las dat het dan enorm druk is. En duurder kunnen wij het niet maken bij uit eten/efteling houd het budget wel op.

Ik denk dat wij trouwens een neppe kopen dit jaar, meestal heb je die wel rond 10 euro. Ballen etc. heb ik gewoon. :)

djuulsie

Re: Wat zijn jullie plannen met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:14

Ja, dat is het meestal ook wel := ben alleen niet zo kerstig :P vind het altijd een verplicht opzit-uurtje :oo maar dat zeg ik natuurlijk niet hardop :=

Mijn ouders zijn vrij culinair, dus daar altijd spannende dingen. Mijn schoonouders is idd vaak gourmetten oid. Vorig jaar had ze een paar kippen gebraden... Was erg lekker. Met mn schoonouders doen we trouwens ook cadeaus, dat vind ik dan ook nog wel leuk :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:21

Ik houd inderdaad ook niet van die verplichtingen, mijn ouders zijn ook niet zo van de kerst dus het komt dan altijd neer op een dood normale dag.
Terwijl ik zelf kerst altijd wel iets magisch vind hebben.
Enkele jaren geleden werden wij vaak uitgenodigd bij de tante van mijn vriend, was altijd erg gezellig diverse gangen op tafel en in de avond spelletjes en cadeautjes.
Wij hebben overigens nog wel goed contact met hun, maar mijn schoonzus niet dus dan is het uit eindelijk niet eerlijk dat zij ons wel zouden uitnodigen en haar niet. Erg jammer, aangezien onze band met mijn schoonzus ook dramatisch is.

Maar zo zijn we wel van de verplichtingen af haha!

Nou ben in ider geval benieuwd wat andere gaan doen, misschien zit er nog iets leuks tussen voor ons! :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:26

Jammer dat dat niet meer doorgaat. Zie niet zo goed in waarom dat niet eerlijk zou zijn. Alsof je verplicht bent met mensen te gaan zitten die je niet aardig vind...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:32

Helaas ben ik dan jarig....

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:38

Thuis eten wij de eerste kerstdag meestal chinees met oma, m'n moeder is niet zo'n keukenprinses. Vorig jaar had mijn schoonmoeder op tweede kerstdag kalkoen gemaakt. En kerstavond ofzo ga ik meestal bij mijn vader langs. Overdag is het vaak spelletjes doen en wandelen/ hond uitlaten.
Dit jaar zijn mijn schoonouders op vakantie en hebben vriendlief en ik dat huis voor ons alleen.
Ik wil graag eens gourmetten, mijn schoonzus ook, maar de rest van de familie niet, dus we zullen zien..
Maar verder nog geen idee wat de plannen zijn, dus lees lekker mee en doe wat inspiratie op.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:39

Ik ga normaal altijd naar m'n grootmoeder gourmetten met kerstavond. Altijd oersaai omdat ik de enige van mijn leeftijd ben. Dit jaar ga ik met vriendlief naar de schoonouders voor het eerst. Met kerstdag gaan we altijd bij de ouders van m'n stiefpa eten, altijd erg lekker met alles erop en eraan. We doen dan ook lootjes trekken met de cadeautjes. Superfijn :-)

Oh en edit: tweede kerstdag gaan we lekker met z'n tweetjes een dagje wellnessen *\o/*

@TS: inderdaad even kijken of je ergens in de buurt uit eten kan? Weet alleen niet of er wat open is met kerstavond... all you can eat heb je bijvoorbeeld al voor €25 per persoon onbeperkt, al zal dat met kerst misschien wel wat hoger liggen...
Laatst bijgewerkt door billionache op 17-11-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:46

Ik mag gelukkig alle dagen werken, heerlijk. *\o/*

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:47

Kerstavond is altijd voor mijn vader want die is dan jarig

1ste kerstdag gaan we naar de ouders van manlief en 2de kerstdag blijven we lekker thuis denk ik.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:25

LZP >> PF

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:43

Ik heb eerste Kerstdag 3 bokkers te eten. We gaan gourmetten.
2e Kerstdag ben ik heerlijk alleen en vul ik met kerstfilms kijken en lekker de hele dag snoepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:46

KimD schreef:
Ik mag gelukkig alle dagen werken, heerlijk. *\o/*

aah.. wel lekker verdienen hoop ik?

weet nog niet hoe ik zit qua werk. eerste kerstdag lekker diner en tweede kerstdag waarschijnlijk gewoon, naar stal :) krijg bij kerst eindelijk mijn tuigje voor pony :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:49

1e kerstdag gaan we denk ik met mijn familie eten. 2e kerstdag is mijn moeder werken en de moeder van mijn vriend ook, dus ik denk dat we dan romantisch met z'n 2en uitgebreid gaan koken :D
Is mijn eerste kerst in mijn eigen huisje, dus ik ben benieuwd of het dan erg zal veranderen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:52

Is eigenlijk elk jaar hetzelfde, alleen wisselt eerste kerstdag en kerstavond zich normaal af tussen. 2e kerstdag is al sinds jaar en dag voor vrienden. Dit jaar heerlijk rustig maar 2 kerstdagen gezien geen schoonfamilie *D :D

Misschien dit jaar eens met stappen op 2e kerstdag, normaal moet ik altijd weer werken de dag erna en gaat mn wekkertje rond 4 uur. Nu niet :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:59

Wij gaan heerlijk een week naar het buitenland. Aju familie! Ben er wel een beetje klaar mee dat verplichte gedoe hier in de familie

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:01

xGoldenHero schreef:
Wij gaan heerlijk een week naar het buitenland. Aju familie! Ben er wel een beetje klaar mee dat verplichte gedoe hier in de familie

Dat wil ik ook al jaren, maar wil mn vrienden/stalgenoten niet opzadelen met mijn beesten die dagen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 13:10

Wat een super leuke dingen allemaal!
Behalve werken dan haha.

Een dagje wellness lijkt mij ook heerlijk, maar neig persoonlijk toch meer naar dingen die het magische kerst gevoel geven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:42

Ieder jaar vind ik kerst tegenvallen. Ik zoek dat magische kerstgevoel ook. Sneeuw zou helpen, maar waarschijnlijk is het nat of heel zonnig. En dat zonnige hoort niet, want dan zie je de kaarsjes en llichtjes niet :+

wij zijn thuis. Hebben nou niet bepaald goede familiebanden. Mijn moeder komt sowieso, ze is eindelijk eens thuis ipv werken met de kerst.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:48

djuulsie schreef:
xGoldenHero schreef:

Dat wil ik ook al jaren, maar wil mn vrienden/stalgenoten niet opzadelen met mijn beesten die dagen.

Onze beestenboel gaat mee haha. En er is hier altijd wel iemand die paard wil doen voor een week

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:43

Wij blijven thuis, hebben kadootjes, en ik maak kalkoen, maar verder geen familie ofzo op visite.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:23

Normaliter bleef ik altijd thuis, gezellig kerstavond met cadeautjes en met mams koken op eerste kerstdag. Dit jaar zit ik heerlijk 10 dagen in Portugal bij een hele goede vriend van me, lekker een keertje weg! :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:34

ik kom eerst kerstdag uit de nacht, dus kerstavond zit er voor mij niks in.
1e kerstdag bij mijn ouders eten en voor 2e kerstdag ben ik nog inspiratieloos.. denk dat ik dan maar een leuk feest op ga zoeken met vriendinnen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:52

Esther en ik gezellig gaan gezellig uit eten in Amsterdam met kerstavond, voor de overige dagen weten we nog niet wat we gaan doen.