ik weet het niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hhensens

ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:02

hoi,

als eerste: als dit verkeerd staat graag verplaatsen :Y)

nou ik moet even mijn ei kwijt.

Mijn ouders willen al een tijdje verhuizen naar een wat ouder huis (vinden ze mooi)
nu is mijn probleem dat ik mij in oude huizen vaak niet op mijn gemak voel en dat het mij benauwd.

nu hebben ze een huis gevonden (oud) en daar zijn wij gisteren wezen kijken. wij wonen nu in een woonwijk (heel groen) met veel rust en dat vind ik heel prettig. het huis waar we zijn wezen kijken staat aan een hele drukke weg met alleen een stoepje ertussen. van binnen is het heel hokkerig terwijl we open gewend zijn...de tuin is heel groot maar rechts van de tuin is een autoreparatieschuur (constante herrie) aan de andere kant kijk je pal tegen een flatgebouw aan en links staat een enorme kerk. ik heb al vanaf het moment dat we binnen zijn geweest tot nu een enorme brok in mijn keel. en ik voel mij erg benauwd daar binnen. mijn ouders zijn er helemaal weg van.

ik ben echt heel bang dat we daarheen gaan verhuizen....en ik ben bang om mijn vertrouwde prettige rustige omgeving te verlaten...

ik weet dat het allemaal heel egoïstisch klinkt maar zo steek ik niet in elkaar...het is meer dat ik me er erg depri en verdrietig bij voel en het allemaal niet meer weet...

heeft iemand tips voor mij hoe ik me er minder rot door ga voelen of ideeën hoe ik er misschien wat vrolijker tegenaan ga kijken.

als we hier gaan wonen moet mijn paardje ook van zijn vertrouwde plek en vriendjes weg..

:\

KimD

Re: ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:06

Als het je niet bevalt zou ik zeggen, zoek je eigen plek. ;) Die tijd dat jij bij je ouders woont heb je je aan te passen. Mijn ouders en ik zijn ook verhuisd van een plek waar ik heel gelukkig was naar een plek waar ik absoluut tegenop zag. Maar mijn ouders betalen, dus hun keuze.

Hetzelfde advies als dat ik mezelf heb gegeven: Niet aanstellen, het went wel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:06

Poeh, vervelend. Er zit niets anders op dat even doorbijten en lekker sparen zodat je snellekker zelf iets kunt vinden dat bij je past!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:10

Aan de andere kant kun je best tegen je ouders zeggen waarom het huis jou niet aanspreekt.
Bij onze verhuizing lieten mijn ouders (beide keren) ook foto's zien en vroegen 'hoe vinden jullie dit'.
Wij zaten toen in de leeftijdscategorie basisschool.
Als kind heb je natuurlijk nooit een doorslaggevende mening maar je kunt je gedachten en gevoel wel uiten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:11

Heb je het er al met je ouders over gehad hoe je je erbij voelt? Mss komt er wel iets uit de bus waarbij jullie je allemaal goed voelen?

@Sallandval, TS is 15, dus duurt nog wel even voor ze op eigen benen kan staan lijkt me.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:13

Heb je al met je ouders gepraat?, dat je het wel echt heel spannend vind en moeilijk om de leuke dingen ervan te zien. Natuurlijk is het grotendeels de keuze van je ouders maar rustig vertellen wat je er lastig aan vind mag best. Jij moet er ook komende paar jaar wonen en als je het gewoon rustig kan vertellen wat jij voelt is voor je ouders ook prettig... dan weten ze dat en kunnen ze daar ook beetje rekening mee houden.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:14

Waarschuw ze voor de herrie van die autoreparatie! Wij zijn in het buitengebied gaan wonen naast een bedrijf "dat volgens de destijdse bewoners alleen maar af en toe wat bezoekers kreeg....". We wonen nu al 10 jaar naast een bedrijf dat volledig buiten zijn vergunning gaat en zijn er niet op aan te spreken. Ga NOOIT naast een bedrijf wonen!

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:16

Ik zou ook gewoon er over praten mischien komen jullie er samen uit ?
Als die benauwdheid aan blijft hangen al zou je daar wonen is dat niet prettig en ik denk ook niet dat hun dat willen .
Ik ben zelf ook 15 en al verhuizen wij dan wordt mijn stemmetje ook gehoord dus gewoon erover hebben :)
Ik heb ook hetzelfde met oude huizen maar dan op een andere manier ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:19

hwn schreef:
Heb je het er al met je ouders over gehad hoe je je erbij voelt? Mss komt er wel iets uit de bus waarbij jullie je allemaal goed voelen?

@Sallandval, TS is 15, dus duurt nog wel even voor ze op eigen benen kan staan lijkt me.

Daarom zeg ik ook sparen, als ze op haar 17e a 18e de deur uit wil zal ze daar nu toch mee moeten beginnen.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:22

bedankt voor alle reacties en zo snel al :wow:

ik heb het er met mijn ouders over gehad maar die vinden dat ik mij aanstel en denken dat het puur de verandering is die mijn een naar gevoel geeft...

heb het idee dat ze mij niet helemaal begrijpen..

maar goed, het is nog niet zeker..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:24

emil01 schreef:
Waarschuw ze voor de herrie van die autoreparatie! Wij zijn in het buitengebied gaan wonen naast een bedrijf "dat volgens de destijdse bewoners alleen maar af en toe wat bezoekers kreeg....". We wonen nu al 10 jaar naast een bedrijf dat volledig buiten zijn vergunning gaat en zijn er niet op aan te spreken. Ga NOOIT naast een bedrijf wonen!

En daar kun je geen klacht over indienen bij de gemeente?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:27

zigranta schreef:
emil01 schreef:

En daar kun je geen klacht over indienen bij de gemeente?

Hahaha, ja, en dat heeft ons 7 jaar procederen gekost..........Nu eindelijk rust.....

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:30

Ik heb zelf geen problemen met oude huizen, maar zal voortaan wel eerst een medium het huis laten reinigen, voordat ik er in ga wonen...

TS; ga praten met je ouders en vraag ze in ieder geval ook objectief naar het geheel te kijken en zeker nog meerdere keren op verschillende tijdstippen en dagen te gaan kijken, voordat ze definitieve stappen nemen. Een verkeerd huis is zo gekocht..........................echter niet weer zo VERkocht.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:31

bedankt! ik zal het aan mijn ouders doorgeven...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:31

Ah jeetje, wat vervelend.. Alleen wonen lijkt me niet echt een optie, dat wil je waarschijnlijk ook niet als je 15 bent (zou ik zelf iig niet willen nu :P ).
Aan de andere kant snap ik ergens wel dat je ouders voor het huis kiezen als het ze echt aanspreekt. De kans is over het algemeen vrij groot dat je over minder dan 10 jaar uit huis bent. Dan moeten jouw ouders daar nog wel zitten..

Ik denk dat het enige wat je kunt doen is gewoon praten met je ouders... Heel veel succes!

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:42

bedankt!

ik ga met ze praten...al ben ik bang dat het niet veel gaat helpen.. :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:49

Ik denk het ook niet, als dit een wens is van je ouders dan moet je ze daar ook vrij in laten dat zeker. En wellicht zie jij het ook wat zwaarder in dan dat het daadwerkelijk is, kwestie van wennen. Ergens denk ik dat je ouders gelijk hebben, het is een hele omschakeling om zo te verhuizen. Zeker als je 15 bent.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:51

Geef ze ook beetje tijd om er ook zelf over na te denken. Dus vertel wat jij voelt. Dat het gevoel beetje wordt beïnvloed door de verandering is natuurlijk ook gewoon zo. Je woont nu kennelijk op een plek die jij heel prettig vindt... dus natuurlijk voelt het dan raar om ergens anders naar te kijken (zeker als er dan ook echt dingen zijn die je als negatief ziet)... het is natuurlijk ook eng om te verhuizen, maar daarom kan je nog wel gewoon bespreken hoe je je erbij voelt.

Zijn je ouders trouwens ook nog bij andere huizen wezen kijken of is dit de enige optie?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:52

Sorry als ik bot overkom TS, maar heb jij niet misschien gewoon last van (een beetje) claustrofobie, of iets dat daaraan verwant is? Als dat zo zou zijn, mogen je ouders daar imo. nl. best een beetje rekening mee houden, in aanmerking nemende dat het in de lijn der verwachting ligt dat je de eerstkomende drie jaar nog wrs. nog wel bij hen zult blijven wonen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:55

Tja, en als praten echt niet werkt wordt het met 15 jaar wel lastig. Is het in een heel andere plaats? Misschien is het dan ook wel leuk om te kijken of daar dingen zijn buitenshuis die het leuker maken. Misschien hebben ze daar wel een hele leuke stal waar je het vreselijk naar de zin krijgt. In het ergste geval scheelt het dat je al 15 bent. Nog maar een paar jaar en dan zou je in principe op jezelf kunnen wonen. Iets om in het ergste geval dan maar naar uit te kijken.
Daarnaast, verhuizen is gewoon nooit leuk. Misschien voel je dat onbewust toch ook een beetje en maakt dat dat het nog minder fijn voelt. Dan helpt het wel als je iets leuks hebt om naar uit te kijken ipv alleen maar dat nare huis.
Ik ben zelf vroeger echt enorm vaak verhuist, van platteland tot stad en alles daar tussenin. Soms leuk, soms minder leuk, maar heb altijd geprobeerd om er de leuke dingen uit te pikken zodat de vervelende kanten minder erg zouden lijken en het werkte best wel. Er was altijd wel iets wat leuk genoeg was, die keer dat we naar het platteland zouden verhuizen en paps tussendoor even meldde dat de buren paarden hadden stond ik al met mijn koffer bij de deur. :D
Mocht de verhuizing toch doorgaan, wat voor een soort kamer krijg je daar? Zou je daar iets leuks en eigens van kunnen maken zodat je je in ieder geval daar fijn kunt voelen? Dan heb je in een huis waar je je niet prettig voelt tenminste één hoekje waar het minder erg is.

Succes en mocht het zover komen, heel veel sterkte en probeer er toch iets leuks van te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:00

Is het niet zo dat je je veilige en vertrouwde plekje dat je nu hebt gewoon niet wilt verlaten en dat waarschijnlijk geen enkel ander huis je echt leuk gaat vinden?

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:03

Dat ik last heb van claustrofobie zou heel goed kunnen kloppen...

De kamer die ik daar zou krijgen heeft volledig scheve muren wat mij benauwd..

Dan nu nog even wat beter nieuws.. mijn zusje is er ook niet op haar gemak bij en mijn ouders hebben besloten het eerst maar even te laten zitten..

Bedankt voor alle reacties