Geld inzamelen voor het goede doel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geld inzamelen voor het goede doel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:14

Hai allemaal!

Voor school moeten wij een groots project opzetten om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. De bedoeling is om een evenement of bedrijfje op te zetten, al het geld dat je in die periode ophaalt gaat naar het doel. Wij moeten dus zelf ons plan opzetten, inkopen doen, boekhouden, marketing etc. (Voor het vak economie) Echter, wij zijn koos inspiratieloos. :') Wat voor goed evenement zouden we kunnen houden? Het liefste zo groots en origineel mogelijk.

Voorgaande jaren waren er dingen zoals bijv. een kunstgalerij (schilderijen van kunstenaars verkopen), dat heeft meer dan €5000 euro opgeleverd. (exacte bedrag weet ik niet meer). Zoiets willen wij natuurlijk ook wel! Met dat geld kunnen er veel mensen/dieren gered/geholpen worden. :)

Helaas weten wij dus niet wat we kunnen opzetten, wat origineel is, mogelijk én natuurlijk geld oplevert. Enne, nu zijn er vast wel wat bokkers die ons daarbij kunnen helpen! :D
Uiteraard gaan we nog goed nadenken, helaas waren al onze plannen onuitvoerbaar. Dus heeft er iemand een goed idee?

Alvast bedankt!

Mars

Re: Geld inzamelen voor het goede doel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:15

Koekjes/cakes? Tegenwoordig heb je zelfs bij albert heijn al spullen om bvb cupcakes mee te versieren. Je kunt dan van bvb marsepein het logo van het goede doel maken en daarmee je cupcakes decoreren?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:19

Volgens mij moet je zelf je huiswerk maken. Gebruik Google eens en probeer zelf wat te verzinnen. :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:20

Wij hadden ook zoiets, hebben wij een grote middelbare school in de pauze roombroodjes verkocht (mijn broer is bakker dus we konden tegen inkoopsprijs het afnemen, en hebben zelf de broodjes gevuld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:22

Mars, dat is inderdaad iets wat we erbij zouden kunnen doen. Maar het is niet zo groots dat je er veel geld mee inzamelt. :)

Lola, dat ben ik zeker met je eens. Echter zijn wij nu al bijna een maand bezig met het nadenken. Vanaf deze week moeten we écht met het project beginnen, ons idee verder uitwerken. Helaas hebben wij dus nog geen idee. ;) Wellicht bedenken we toch iets zelf, of bedenken we wat voor input van bokkers (waaruit een idee ontstaat). Het is absoluut niet zo dat ik niet zelf heb nagedacht of zelf heb rondgekeken op internet. Helaas zijn sommige dingen gewoon te klein of iets wat niet mogelijk is.

Eliana, handig! Helaas hebben wij niemand in onze kring met zulke contacten. :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:24

Weet je al wat het goede doel is? zo ja misschien kan je daaruit iets bedenken?

Wij hebben met een groep uit de klas een evenement georganiseerd met allemaal demonstraties en clinics met honden, paarden en schapen en daarvoor hebben we toen ook nog een best leuk bedrag opgehaald voor een dierenasiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:28

Geerte, dat is ook een goed idee ja. :j
Het goede doel weten we wel, maar ik ben momenteel alleen de naam kwijt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:29

Zip your lip-idee? Sponsorloop?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:42

Dankjewel voor het idee Selina! Met dat in mijn achterhoofd lukt het misschien iets te verzinnen wat inderdaad ook 24 uur duurt. :)

Dankjewel max! Talentenjacht is ook een goed idee, evenals workshops. Even zien of dat uitvoerbaar is, immers moeten we wel mensen hebben die de workshops willen geven. :)
Die site had ik inderdaad net gevonden, even goed rondkijken daar.

We doen echt ons best om zo veel mogelijk zelf te bedenken, uiteraard doen we alles zelf, maar ideeen van bokkers kunnen er wel net voor zorgen dat je op een fantastisch idee komt. Verfrissende manier van denken. :P

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:44

Haha, zit je ook op groenhorst? :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:46

Groenhorst ook he hahaha. Ik zou inderdaad cupcakes maken en die verkopen, snel en goedkoop gemaakt en nog lekker voor degene die ze koopt voor t goede doel ook !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:48

Haha nee, ik zit niet op groenhorst. :P Leuk dat andere scholen er dan ook aan doen! Wij verzamelen per jaar echt flink wat geld in.

Dat is waar Mioux! Het is altijd een idee, maar wij willen het graag grootschaliger (en origineler). Het zou namelijk onwijs fijn zijn als we een boel kunnen doen voor het goede doel. Daar doen we het natuurlijk voor! :j

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:44

Iets van een fancy fair, met allerlei loterijen, kraampjes, activiteiten, kun je ook cupcakes verkopen en workshops geven. En je kunt allerlei "oude"/ overbodige spullen verkopen die je anders toch op marktplaats zou zetten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 01:44

Aangezien dit soort huiswerktopics op bokt niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje.