Brillen issues (iemand ervaring met speciale Zeiss glazen?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brillen issues (iemand ervaring met speciale Zeiss glazen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:23

Gisteren zijn we voor mijn vriend naar een opticien geweest. We wilden eerst naar specsavers maar we zijn naar een particulier gegaan omdat ik daar een kortingsbon voor had.
De werden hier heel fijn geholpen. Omdat ik zelf ook al een tijd een bril heb maar deze wel aan vervanging toe was, begon ik ook rond te kijken voor een bril. Na wat leuke monturen gepast te hebben vertelde de medewerker over de Zeiss glazen voor autorijden, met name in het donker. Ik zei al dat dit voor mij altijd lastig was en dat ik sowieso snel hoofdpijn heb, ook al draag ik nu meestal een bril binnenshuis.
We konden een speciale test doen, waarbij er werd gekeken naar de werking van je oog(ik weet niet meer precies wat) en bij mij kwam er idd uit dat mijn ogen behoorlijk moeite hadden met scherpstellen etc. Dat kan verklaren waardoor ik vaak wat zere en vermoeide ogen heb en waarom ik last heb met autorijden in de avond.

Dus had ik wel oren naar de glazen van Zeiss. Echter zijn die krengen ong 125 eurotjes per stuk. Incl een montuur wat een leuk merkmontuur was, al kreeg ik daar nog 40% korting op. Dus na wat rekenwerk koste de bril voor mij 400 euro, en voor mijn partner ook. Dit was incl korting van de verzekering.
Voor mijn vriend kunnen we de bril nog wel goedkoper maken. Maar ik heb waarschijnlijk wel baat bij deze speciale glazen die overigens alleen bij deze opticien te krijgen zijn.

Je snapt mijn dilemma dus misschien wel, ik vind 400 euro erg veel geld, maar misschien kan het me ontzettend veel opleveren. Het is niet dat we het geld niet hebben , maar dat was eigenlijk bedoelt voor iets anders... Lastig dus.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze speciale brilglazen? Is het een aanrader of misschien wel zonde van je geld? Ik weet helaas niet meer hoe deze glazen heten, maar het optimaliseert dus je nachtzicht, voornamelijk dus met autorijden, maar het kan je ook helpen beter te concentreren.

Silly_Woman

Re: Brillen issues (iemand ervaring met speciale Zeiss glazen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:28

Heb je voor mij de opticien (mag per PB) ben hier namelijk wel schierig naar.
Ik heb ook last in het donker en soms in de auto.
Krijg snel last van turen enzo.

Ik wacht even af of er iemand met ervaringen komt :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:31

400 euro voor een bril? Ik mocht willen dat ik zou redden......
Ik betaal al dik 600 euro per glas!

Ik heb een dagelijkse bril met multifocale glazen (daarom is het zo duur) van een duur merk (ik weet niet of het Zeiss is) en ik heb vorig jaar een zonnebril met precies hetzelfde recept online besteld (brillen24 ofzo) en het verschil is enorm.
Met de zonnebril (die ik eigenlijk voor autorijden had besteld) zie ik geen moer, als ik opzij kijk, is alles vervormd en ik kan er geen afstanden mee inschatten, niet te doen dus in de auto.

Laatst aan mijn opticien gevraagd of hij hem eens kon nameten of ze bij die online toko een foutje hadden gemaakt, maar het blijkt dus gewoon te komen doordat dat goedkope glazen zijn (150 euro glazen+montuur).

Dus mijn mening is: ja het maakt uit of je "merkglazen" in je bril hebt!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:31

Hai,

Ik heb ook Zeiss glazen met iscription erin. (Wat jij denk ik ook krijgt) en ik ben super tevreden! Ik merk echt zo ontzettend veel verschil... Ik kan er dan ook geen 1 negatief puntje over kwijt..
Gister toevallig met mijn vader meegegaan naar de opticien die met deze glazen werkt, en ook hij gaat nu geloven aan deze glazen. Mede door mijn positieve ervaringen.
En 400 euro mag je voor in je handjes knijpen! Mijn bril koste ruim 700 euro en die van mn vader 1000!

Al met al.. Hier 1 en al lof! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:32

Naamloos1 schreef:
Hai,

Ik heb ook Zeiss glazen met iscription erin. (Wat jij denk ik ook krijgt) en ik ben super tevreden! Ik merk echt zo ontzettend veel verschil... Ik kan er dan ook geen 1 negatief puntje over kwijt..
Gister toevallig met mijn vader meegegaan naar de opticien die met deze glazen werkt, en ook hij gaat nu geloven aan deze glazen. Mede door mijn positieve ervaringen.
En 400 euro mag je voor in je handjes knijpen! Mijn bril koste ruim 700 euro en die van mn vader 1000!

Al met al.. Hier 1 en al lof! :j

Thanks, daar hebi k heel veel aan :D bedankt voor je ervaring.

Sodera

Re: Brillen issues (iemand ervaring met speciale Zeiss glazen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:49

Idd, ik heb al een jaar of 4 glazen met iScription erin. Ik kan niet meer zonder... Ik had altijd halo's om lichten heen, vooral met autorijden in het donker.
Ik merkte ook direct dat mijn ogen verder achteruit waren gegaan: welcome back halo's ;)!

En idd, 400 euro zou ik héél blij van worden :=. Ik ga makkelijk richting 700€ voor een bril :=.