Slecht slapen/rot dromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slecht slapen/rot dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:55

Al enige tijd slaap ik erg onrustig.
Dit komt door de dromen die ik heb, sinds een maand of twee schrijf ik als ik wakker word mijn dromen op. De dromen worden steeds realistischer of nouja dat lijkt voor mn gevoel zo!
Het is altijd best wel eng of griezelig en het put me ook echt uit.

Wie weet wat een oorzaak zou kunnen zijn van dit geintje? Ik wil weer leuk dromen zoals voorheen, nu is t allemaal zo enorm negatief..

Caily

Re: Slecht slapen/rot dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:04

Kan het er niet mee te maken hebben dat je in het leven zelf in een negatieve periode zit, of die net hebt gehad? Was bij mij wel zo.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:06

Ik droom druk en naar wanneer ik het te warm krijg ik bed. Heb je toevallig je raam dicht gedaan vanwege het najaar? Of misschien de verwarming aan of een elektrische deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:09

Totaal niet eigenlijk, heb het naar mn zin op mn studie, sinds kort helemaal gelukkig met mn vriendje, alles gaat van een leien dakje.

@Alwiene
Mijn raam staat alleen open als ik zelf in mn kamer ben en 's nachts zal hij noooit open staan. Verwarming staat ook nooit aan (alleen bij een heeeele lage temperatuur) omdat het dan echt een sauna wordt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:17

He bah... ik heb het ook een tijdje gehad, heel naar als je vast zit met zoiets. Ik had op een gegeven moment ook dat ik het slapen zo lang mogelijk uitstelde, enkel vanwege tegenzin en angst voor de nachtmerries :o Wat naar mijn idee bij mij hielp was nakijken hoe je slaapt, met name hoe warm het is. Als ik te veel dekens op heb dan krijg ik het sneller (te) warm waardoor ik naar mijn idee ook slechter slaap en de nachtmerries kreeg. Wat voor mij ook hielp, was een ingelast 'rust' moment voor het slapen gaan, samen met een melatonine tabletje (kruidvat, etos, etc.) Zodat je zeg maar ook rustig in slaap valt zonder piekeren e.d.

Steeds wanneer ik tegenwoordig nog eens nachtmerries heb, ga ik in gedachten mijn lijstje hierboven af, en meestal vind ik de boosdoener ermee en dan kan ik de stroom aan nachtmerries weer doorbreken :)

Als rust momentje vind ik het zelf fijn om alles aan elektronica even uit te doen, weg met al die schermen en whatsapp :o Een glaasje water drinken, even wat ontspanningsoefeningen, even op bed chillen met rustige muziek op de achtergrond... zulk soort dingen, het zijn maar voorbeelden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:40

Hier droom ik vervelend en slaap ik slecht als ik mijn raam niet open heb staan :j dan is het toch te warm in de nacht. Heb er echt tijden over gedaan om erachter te komen wat het veroorzaakte. Nu zit ik in een stadium dat ik zelf bepaal wat ik droom :j dat bepaal ik voor het slapen gaan en dan spreek ik ook echt met mijzelf af dat het een leuke droom gaat worden. Gek genoeg werkt het :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:59

Hier ook, wil nu het liefst helemaal niet meer slapen, raam open of dicht maakt ook niks uit :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 02:00

Ik droom altijd verschrikkelijk. Denk dat het er bij jou mee te maken heeft dat je je dromen sinds een tijd opschrijft. Je wordt dan bewuster van je dromen. Daardoor lijkt het misschien realistischer. En hoe realistischer hoe meer gevoel er in een droom zit, zegmaar.

Mijn vriend droomt altijd heel oppervlakkig. Ik juist heel realistisch.
Stel wij dromen precies hetzelfde, kan ik ook echt huilen vanwege de pijn die ik echt voel tijdens het dromen en daar dagen van van slag zijn, en hij totaal niet. Het is bij hem eerder weten dat ie pijn heeft in zijn droom ipv het echt voelen. Dat komt omdat ik veel bewuster ben in mijn dromen. Denk ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:56

Doe je zelf een mooie dromenvanger cadeau.

en probeer vlak voor je gaat slapen aan leuke dingen te denken, leuk verhaal te lezen. En niet te focussen op nare dromen. Dan programmeer je jezelf op positieve gedachten.
vroeger las je moeder je ook leuke verhalen voor met dit doel. Dat werkt.
jezelf herprogrammeren

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:20

Schrijf je je dromen misschien op in je mobiele telefoon of app je voor het slapen gaan nog met je vriendje? Een mobiele telefoon bij je bed of daarmee bezig zijn voor t slapen heeft ook een hele negatieve invloed. Ook druk bezig zijn met iets verstoort een rustige slaap. Weet niet of het van toepassing is maar voor t geval dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:24

Onverwerkte nare dingen uit het verleden?