Ik voel me niet gelukkig/mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WiekeJarig

Ik voel me niet gelukkig/mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:43

Hi Bokkers,

Alvast heel erg bedankt dat jullie dit willen lezen, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en wat ik precies wil vertellen, dus misschien wordt het onduidelijk.

Wat mijn doel hiermee is, weet ik niet eens precies, maar het lijkt mij heel fijn mijn probleem/ verhaal te kunnen uitleggen/vertellen en hoop ook op tips of fijne adviezen.

Als eerste zal ik eens vertellen waar ik mee zit.. Ik voel me niet mezelf, en ben niet gelukkig hoe alles nu gaat. Ik lach niet veel, weet niet goed hoe ik me moet gedragen, heb weinig leuk contact met mensen (wat ik toch wel heel erg mis, alleen weet ik niet hoe ik vriendschappen op moet bouwen en onderhouden).

Ik zou zó graag meer plezier willen hebben, willen lachen, genieten van alle leuke dingen, leuke vriendinnen hebben waar ik gezellige dingen kan doen, mensen leren kennen bij wie ik me op mijn gemak voel.

Na de scheiding van mijn ouders (toen ik 6 was) is alles eigenlijk begonnen. Ik ben samen met mijn broertje bij mijn moeder blijven wonen. Wij zagen onze vader steeds minder vaak, mijn broertje heeft een vaderfiguur echt gemist, en mijn moeder wist van ellende niet meer wat ze moest, en ik was natuurlijk ook heel verdrietig en boos om alles. Hierdoor was het niet gezellig thuis. Dit ging van kwaad naar erger, we konden elkaar wel de kop inslaan (wat ook regelmatig gebeurde/zo ontzettend veel ruzie gehad wat niet gewoon bij schreeuwen en schelden bleef). Als meisje van 6 kun je er weinig aan doen, heb van alles geprobeerd, maar het hielp niet.. Hierdoor ben ik vroeger heel veel op mijn kamer gaan zitten, was altijd alleen, wou niet graag naar beneden omdat ik bang was dat we elkaar weer zouden inmaken. Ik was echt keihard van binnen, niemand mocht weten wat er gebeurde en hoe ik me voelde, maar van buiten was ik altijd heel verlegen. Zodra ik vriendinnen had en ik me meer op hun gemak begon te voelen en ze te dichtbij kwamen, hield ik dit tegen. Wist niet hoe andere mensen zich voelden bij mijn gedrag (heb er ook wel spijt van hoe ik sommige mensen heb behandeld).

Voel me echt vreselijk rot over die tijd en wil dat graag achter me laten, maar ik merk gewoon dat dit toch vaak knaagt ik en ik dit geen plekje kan geven en er ook in het dagelijks leven wel vaak last van heb (helemaal nu ik werk waar je veel klanten moet aanspreken en helpen).

Nu ben ik nog steeds redelijk moeilijk in nieuwe mensen in mijn leven laten, ik houd ze liever op afstand en wil niet dat ze iets weten over vroeger. Ik vind het zo moeilijk om met andere mensen te praten (waar moet ik het ooit over hebben? Ik hou me liever stil..), laat staan een gesprekje met een onbekende te beginnen. En dit terwijl ik zo graag nieuwe mensen wil leren kennen en dan gewoon gezellig kunnen kletsen/lachen/leuke dingen doen.

Ik heb nog zoveel meer te vertellen, maar denk dat dit toch wel de grootste invloed is geweest op wie ik ben, en wat ik graag wil veranderen.

Na dit alles getypt te hebben, hoop ik dat er Bokkers zijn die misschien tips hebben hoe ik opener kan worden/nieuwe vrienden kan maken en hoe ik alles achter me kan laten, of Bokkers die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe jullie daar mee om zijn gegaan..

Ik heb er lang over na zitten denken of ik dit wel op bokt wou zetten, maar doe het zonder er teveel bij na te denken nu toch. Hoop dat ik er wat aan ga hebben en me binnenkort wél mezelf ga voelen.

Heel erg bedankt voor het lezen! :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:50

Geen idee hoe oud je bent maar waarom ga je niet een keer naar je huisarts. Dan krijg je een verwijzing om met iemand, een psycholoog ofzo te praten. Beter kom je nu in het reine met jezelf en je verleden. Het leven is te kort om ermee rond te blijven lopen en je bent niet de enige dus je hoeft je niet te schamen. Je verleden kan je niet meer verandere maar je toekomst heb je wel invloed op. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:55

Wat goed van je dat je het wilt delen, ondanks dat ik me voor kan stellen dat het in jouw situatie heel moeilijk is.
Wat ik je wil aanraden is om hier hulp bij te zoeken. Je doet het al zo lang op 1 manier, dan is het verdomd moeilijk om hier weer uit te komen.
Ik heb zelf ook moeite gehad met vrienden maken en mensen dichtbij laten komen, sterker nog, daar heb ik nog steeds moeite mee. Ik heb hiervoor (en voor nog mere dingen) een tijd in therapie gezeten en vrienden heb ik nu in overvloed. Dat is heel fijn :D

XFiemoX

Re: Ik voel me niet gelukkig/mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:23

TS: Bedenk NU dat je stap 1 hebt gezet en dat is dat je je verhaal hier op Bokt open hebt durven neer te zetten.

Maar verder, is het voor mij erg herkenbaar. Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik nog jong was (ongeveer jou leeftijd dat ik ook was), ook ik bleef met mijn broertje bij mijn moeder wonen.

Dat ik zwanger was van mijn 2e begon het steeds meer en meer aan mij te knagen, en heb ik zelfs een tijdje het contact met mijn moeder zelfs verbroken (details hierover laat ik even achterwege), nadat mijn 2e dan geboren was liet ik gewoon uit respect de geboorte weten aan mijn moeder door haar te bellen.

Sinds najaar 2013 ben ik in behandeling gegaan bij een psycholoog, nu alweer een jaar lang en heb pittige gesprekken gehad maar zelfs ook emdr sessies.
Waarom ik aan de bel trok voor psycholoog was nadat ik programma van Derek Ogilvie volgde dit zette mij aan het denken, denken en nogmaals denken en vooral dat ik graag niet zo' n houding als opvoeding aan mijn kinderen wil mee geven als hoe mijn ouders dat gedaan hadden.

Om een lang verhaal kort te maken ben ik heel erg van het ONvoorwaardelijk opvoeden als het Voorwaardelijk opvoeden, krijg nu zelfs zulke positieve en erg leuke reacties van andere ouders/moeders van school waar onze oudste sinds na de zomervakantie op zit. Over hoe goed en op zo' n positieve leuke manier met mijn kinderen communiceer.

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:46

Bedankt voor alle lieve reacties en pb's, toch wel erg fijn <3

Veel mensen hebben het over een psycholoog...
Ik vind dit best een grote en moeilijke stap, psycholoog klinkt zo groot en dan kom ik aan met "kleine dingetjes".. Tenminste, zo voelt dat. Voor mij voelt het niet klein maar ik ben bang dat andere mensen vinden dat ik me niet zo aan moet stellen...

Maar ik wil nu wel beginnen om alles achter me te laten en nieuwe vrienden te maken en verder te gaat!

Nogmaals bedankt iedereen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:28

TS: Het geeft allemaal niks als het om ''kleine dingetjes'' gaat waar jij mee zit, ik durfde eerst ook echt niet maar was ook echt geen open persoon en eigenlijk ben ik dat nog steeds niet helemaal. Behalve tegen mijn man daar durf ik nu meer tegen te vertellen als tegen ''vreemden'' maar dat heeft te maken met wat ik in het verleden wel niet heb meegemaakt.

Mocht je er baat bij hebben kan ik je mijn verhaal pb' en.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:35

Jeetje het lijkt een beetje alsof je mijn verleden beschrijft, ik stuur je even een PB :)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:41

xxpinczowxx schreef:
Bedankt voor alle lieve reacties en pb's, toch wel erg fijn <3

Veel mensen hebben het over een psycholoog...
Ik vind dit best een grote en moeilijke stap, psycholoog klinkt zo groot en dan kom ik aan met "kleine dingetjes".. Tenminste, zo voelt dat. Voor mij voelt het niet klein maar ik ben bang dat andere mensen vinden dat ik me niet zo aan moet stellen...

Maar ik wil nu wel beginnen om alles achter me te laten en nieuwe vrienden te maken en verder te gaat!

Nogmaals bedankt iedereen

Het is wel moeilijk omdat je zo jong bent. Ik heb op dezelfde leeftijd ook geworsteld met dergelijke problemen. Mijn vrienden wisten nergens van, dat stuk gaf ik niet bloot. Wel kon ik erover babbelen met mensen die ik niet goed kende maar wel vertrouwen in had. Eigenlijk lijkt dit vreemd, maar voor mij was dat gemakkelijker omdat ik niks te verliezen had bij die mensen. Bij vrienden had ik het gevoel dat zoiets de vriendschap kon in gevaar brengen, ... Wat denk ik wel belangrijk is, hou van jezelf.
Nu heb ik terug een moeilijke periode, maar praat er nu wel over met vrienden. Misschien omdat ik nu wel een beetje van mezelf hou en ook besef dat iedereen goeie en slechte periodes meemaakt. Die kleine dingetjes zoals jij ze noemt zijn belangrijk, als jij ermee zit is het geen klein dingetje en is het belangrijk erover te praten. Met wie, dat kan je best zelf uitzoeken. Ik vond een psycholoog niets, anderen wel. Laat je vrienden dichter komen, misschien zijn er sommigen die er moeilijk mee overweg kunnen, maar zo leer je ook wie echt een vriend is. Alleszins veel succes!

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 00:04

Ik denk dat ik morgen de huisarts ga bellen voor een afspraak en hopelijk een doorverwijzing kan krijgen..

Ik heb alleen geen idee hoe.. Iemand hier nog tips?

Hoop dat ik morgen nog durf te bellen, of dat ik het toch weer niet ga doen...

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 10:16

Kan iemand mij helpen?

Ik wil straks graag (nouja..., graag?) bellen, alleen als ik niet weet wat ik moet zeggen dan bel ik niet...

En ik ken mezelf, als ik straks niet ga bellen, dan bedenk ik me weer..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:17

Als ik jou was zou ik zeggen dat je niet lekker in je vel zit en dat je graag wilt kijken wat de opties zijn :) Weet je HA van je verleden af?

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 10:20

Flowery schreef:
Als ik jou was zou ik zeggen dat je niet lekker in je vel zit en dat je graag wilt kijken wat de opties zijn :) Weet je HA van je verleden af?

Nee ben nog nooit eerder hiervoor ergens geweest..

Als ik dat wat jij net voorstelde gewoon zeg kan ik wel een afspraak maken?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:21

TS,

ten eerste wil ik even zeggen dat ik het knap vind dat je erover praat ook al is het via het web :)
Het gevoel van niet gelukkig zijn met jezelf ken ik heel goed. Dat is er bij mij ingeslopen en icm overspannen/depressie voel ik me op slechte dagen zooo ellendig en dan ga ik mezelf ook nog dingen aanpraten wat eigenlijk niet eens zo is, maar wat ik dan wel zo voel/denk op dat moment.
Probeer in te zien dat een huisarts je verder kan helpen en houd die gedachte vast (want alleen als je dat zelf wilt, zal het je helpen). Ja het is niet leuk als je die stap moet zetten naar de huisarts, maar als je eenmaal op die stoel zit en begint te praten komt alles vanzelf. En je huisarts zal ook inspringen op je verhaal en je helpen :)
Ik ben nu een aantal weken geleden naar een psycholoog gegaan na doorverwijzing van huisarts (dus ik weet precies ook hoe je je voelt op dit moment met naar de huisarts stappen enz) en icm met haar en een fysiotherapeut voor mijn lichamelijke klachten ga ik aan mijn problemen werken.
Ik vond en vind het nog steeds eng om alles open en bloot te gooien, maar ik voel me wel opgelucht als ik de deur uitloop. En aspecten van mezelf waar ik al tijden mee 'struggle' komen aan het licht en met hulp van haar kan ik hier wel wat mee doen dadelijk, zodat het in de toekomst ook niet meer terug zal komen (hopelijk ;) )

Wat betreft het bellen.. Je krijgt sowieso de assistent eraan en die vraagt , bij mij tenminste, niet waarvoor je Precies belt. Zeg gewoon dat je graag een consult met de huisarts wilt, omdat je je niet goed voelt. En verder hoef je er ook niet op in te gaan bij de assistent :)
Je kunt het!!! Als je mij kent, zou je weten dat ik echt een schijterd ben met alles en ik ook doodsbang was om die stap te nemen, maar geloof me het valt echt mee als je eenmaal daar bent en je hart kunt luchten!
PB staat altijd open

EDIT: wat bij mij helpt als ik me zo voel als ik iets moet doen wat ik niet leuk vindt:
over 15min is het achter de rug.. of over 3uur is het achter de rug.. Probeer dat te herhalen in je hoofd :)
Dat helpt mij meestal wel die eerste drempel over te komen. En als je eenmaal daar bent, gaat het vanzelf

Voor mijn HA was dit ook helemaal nieuw in mijn geval omdat ik in t verleden nooit voor zoiets daar ben geweest.
Maar ze heeft me wel goed geholpen nadat ik eindelijk alles eruit gegooid heb :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-11-14 10:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:26

xxpinczowxx schreef:
Flowery schreef:

Nee ben nog nooit eerder hiervoor ergens geweest..

Als ik dat wat jij net voorstelde gewoon zeg kan ik wel een afspraak maken?

Jahoor :) Ik kon iig wel zo terecht, maar mijn HA weet van mijn verleden dus de drempel was iets minder hoog

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 13:03

Even een update:

Had voor vandaag een afspraak bij de huisarts. Heb niet helemaal meegekregen hoe en wat maar er wordt wel hulp aangeboden. 2 december een afspraak met iemand waar we verder gaan kijken en hopelijk kan zij mij helpen.

Iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes en pb'tjes <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:04

xxpinczowxx schreef:
Even een update:

Had voor vandaag een afspraak bij de huisarts. Heb niet helemaal meegekregen hoe en wat maar er wordt wel hulp aangeboden. 2 december een afspraak met iemand waar we verder gaan kijken en hopelijk kan zij mij helpen.

Ts, wat fijn dat de huisarts je verder geholpen heeft.
Hoe heb je het zelf ervaren, viel het wel mee of..?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:10

Wat goed van je! En fijn dat je ook snel terecht kan.
Ik vind het knap van je dat je de eerste paar stappen heb gezet, zoals het op bokt schrijven, er dus over nadenken en het hulp zoeken.
Misschien is het handig om het op papier te zetten wat je wilt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan een day zero project. Ik heb ook als doel om meer vrienden te maken en wat meer gezelligere dingen te doen. Ook staat er in dat ik een lijstje moet maken met denken die mij blij/gelukkig maken, als is het iets heel kleins als bijvoorbeeld een luxe broodje gezond eten of mijn huis opgeruimd hebben. Dit moet je natuurlijk dan wel uitvoeren! Zo ben je wat bewuster bezig met wat je echt gelukkig en blij maakt.

Succes en houd ons op de hoogte! :)

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 13:13

HelmerG schreef:
xxpinczowxx schreef:
Even een update:

Ts, wat fijn dat de huisarts je verder geholpen heeft.
Hoe heb je het zelf ervaren, viel het wel mee of..?

Had het idee dat ik er niet helemaal bij was.. Heb eigenlijk niet zo heel veel verteld en gelukkig vroeg ze dingen en hielp ze me een beetje..

Alleen m'n vriend weet eigenlijk alles, maar wou alleen met hem praten in het donker en dan was het nigsteeds heel moeilijk. Nu zat ik tegenover iemand die je echt aankijkt en moeilijke dingen vraagt...

Toch is het wel een opluchting..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:27

Fijn dat je wordt geholpen TS :) Ze nemen je gelukkig wel serieus! :j

Succes komende tijd en mijn PB box staat altijd open :(:)

WiekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 20:21

Nog even een update'tje voor degenen die dit nog lezen of willen weten:

Afgelopen dagen gingen weer wat minder..

Had vandaag wel dat afspraakje, we hebben het alleen nog niet gehad over waar ik mee zit, was eigenlijk alleen de grote stappen van alle jaren zoals school en hoe het met mijn ouders ging.
Volgendeweek dinsdag weer gesprekje en vanaf dan waarschijnlijk elke week.

Volgende week gaan we overal wat dieper op in, ben benieuwd hoe dat gaat!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:24

Hai Ts, dapper dat je je verhaal op bokt durft te gooien! Ik zit een beetje met hetzelfde, niet door een scheiding oid maar ik denk door iets anders heftigs.. (Al heb ik het idee dat het al voor deze tijd was) ik heb er over gedacht het van me af te schrijven maar ik heb teveel bekenden op bokt waardoor ik het toch niet gedaan heb.. Ik wil niet 'zielig' gevonden worden denk ik!

Ik ben daarbij ook nog eens extreem vermoeid. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en deze stuurde me door naar iemand om mee te praten.. Ik durfte dit eigenlijk nooit omdat ik zelf zo'n soort opleiding doe en dus dan eigenlijk aan de verkeerde kant van de tafel zit haha!
Ik heb besloten het toch te doen. 17 december heb ik een afspraak staan, ik vind het heel spannend maar wie weet heb ik er wat aan en kan ik straks weer net zo lachen als voorheen!
Wie weet is het voor jou ook het proberen waard!

Edit; ik zie net dat ik niet goed gelezen heb.. Goed dat je de stap gezet hebt! En ik hoop dat je er iets aan hebt!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:31

Hier net hetzelfde :)
Hoewel bij mij psycholoog averechts werkte en ik mezelf zieker en ellendiger ging voelen.
Ik hoop voor jou dat het wel een uitkomst is!

Hier is alles al begonnen voor m'n ouders gescheiden waren maar erger geworden nadien.
Wil ook graag doen en laten wat ik wil, vrienden hebben, plezier maken, ...
Maar te grote angst voor alles met wat als ...

Ik heb nu wel een supertoffe vriend die er begrip voor heeft en me er bij helpt.
Dus niet het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta :)