Comfortabele maar mooie werkkledij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Comfortabele maar mooie werkkledij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:41

Vanaf december begin ik als assistent winkelmanager in een andere dierenspeciaalzaak. Kledingkeuze is daar vrij.
Momenteel werk ik in een dierenspeciaalzaak met bedrijfskledij (roze bedrukte polo's en grijze fleece truien)
Ik heb daar momenteel een wandelbrpoek en schoenen vd decathlon onder. Praktisch maar niet echt mooi.

Daar ik straks mij. Kledij mag kiezen, is het wel fijn om wat representabel voor de dag te komen.
Eisen:
-niet te duur, ik wil niet iedere week shirtjes van 50 euro weggooien omdat ik genoeid heb met bleekwater.
-liever geen jeans, jeans zakken altijd af,en dat is niet praktisch bij het op de hurken zitten
- in de winter warm, zonder eruit te zien als een eskimo ...

Ik doe redelijk lichamelijk werk, leveringen uitzetten, poetsen, dieren verzorgen, gecombineerd met kassa en administratief werk.
Ook liever geen skinny broeken ivm met comfortabele (sport)schoenen eronder.

Yv_

Re: Comfortabele maar mooie werkkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:26

Gewoon basics in neutrale kleuren? Kun je in elke standaard winkel wel voor terecht en kosten ook niet zoveel. Met een vestje erover is het stukken warmer (Horticoop heeft momenteel fantastisch warme vesten die er ook nogeens normaal uitzien :)) ). Spijkerbroek met riem eronder, normale sneakers en dan kun je voor een dierenwinkel echt wel goed voor de dag komen. Zou het een vreemder gezicht worden als de manager va neen dierenzaak in een mantelpakje voor mn neus zou verschijnen :D.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:31

Dan moet je op zoek gaan naar een paar goede jeans ;) Die hoeven helemaal niet duur te zijn. Ik heb er nu ook 1 aan van de HEMA en die zit echt wel goed. Die kun je thuis passen en even door de knieën gaan om te kijken of ze ook afzakken. Ding kost 20 euro en ze hebben allemaal verschillende kleuren.
Tevens hebben ze daar heel veel basisshirtjes en vestjes die gewoon niet duur zijn, maar waarvan ik de kwaliteit wel goed vindt. Combineer :+
Leuke riem en misschien een leuke sjaal op je basis shirtje of vestje en je ziet er volgens mij representatief genoeg uit :j
Schoenen is heel persoonlijk, als je de hele dag moet staan en lopen kan ik me voorstellen dat je graag wat kwaliteit wilt. Hoewel ik bijvoorbeeld in de zomer All stars oid ook prima vind kunnen, tenzij ze niet afgetrapt zijn ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:33

je stretch jeans ook iets strak kopen (en niet te laag) die lubberen altijd uit na een uur dragen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:34

En hoger model :j.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:54

Inderdaad, er zijn tegenwoordig veel high waist broeken in dr winkels. Zitten lekker en zakken niet, misschien kun je daar even naar kijken?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:02

Hoger model jeans! Echt ideaal als je veel moet bukken, op wat warmere dagen riem om en shirt aan en mocht het kouden zijn kan je altijd vestje aandoen..

Ik zou gewoon wat simpele shirtjes bij h&m of Hema kopen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 08:59

Ik ben een ramp met jeans. Vrij brede heupen,weinig kont. Dus iets dat comfortabel zit bij de heupen lubbert aan mijn kont, etc...
Momenteel draag ik meestal van die losvallende cargobroeken, dat is comfortabel , zakt niet af,en moet ik geen zorgen maken of het tussen mijn billen kruipt :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:58

Duhelo schreef:
Momenteel draag ik meestal van die losvallende cargobroeken, dat is comfortabel , zakt niet af,en moet ik geen zorgen maken of het tussen mijn billen kruipt :D
Dan die dus aantrekken.

Ik verwacht in een dierenwinkel geen spannende outfits van het personeel. Dus gewoon een t-shirt of trui erop. Of wil je in een colbertje ofzo naar je werk?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:14

Ik hoef idd niet in een colbertje of mantelpakje naar het werk,
Maar mijn ervaring zegt wel dat mensen op de een of andere manier meer waarde hechten aan hetgene wat ik zeg als ik een nette bloes aan heb, dan als ik in de polo of fleece vd winkel sta.( want iemand die rekken staat te vullen met een gewone tshirt is natuurlijk maar een aanvulster en niet capabel om uitleg te geven.
Deze week zelfs nog. Passeren twee klanten. Zegt mevrouw: vraag het anders aan dat meisje daar.
Meneer: ba nee, zij zal dat niet weten,ze staat maar rayons te vullen hoor...
(En daar zakt mijn broek van af!)
Dus vandaar dat ik een "stijl" zoek die wel comfortabel is voor te werken, dus gen strakke dure bloesjes met teveel inkijk, maar die toch representabeler zijn dan een veel te wijde mannent-shirt of een afgewassen fleece ...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:23

En gewoon betaalbare bloesjes van de h&m, c&a, zoiets? Ziet er toch netjes uit maar doet minder pijn als er bleekwater overheen gaat.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:20

Ze hebben ook goede broeken van de H&M, bijvoorbeeld deze:
http://www.hm.com/nl/product/21688?article=21688-A

Is een mooie effen spijkerbroek zonder poespas.

Met een mooie basic blouse:
http://www.hm.com/nl/product/33249?arti ... le=33249-C

of deze van de C&A:
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/dames ... 772-1.html

Is maar 13 euro & basic en netjes.

Als je ook standaard een hemd aan doe onder je blouse/shirt en deze in je spijkerbroek stop dan krijg je ook nooit met bukken eventueel een blote rug. I.c.m. een goede riem.

Nadeel van een zwarte broek vind ik dat je heel snel viezigheid er op ziet. Dus ikzelf zou geen zwarte broek adviseren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:52

Die laatste is heel mooi en ziet er comfortbel uit!