bruiloftstukjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7Jarig

bruiloftstukjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 20:16

Hoihoi!

Waar moet ik dit plaatsen O:) Sorry modjes als het verkeerd staat.

Volgend jaar heb ik een bruiloft van mijn broer.
Nu willen we een stukje doen alleen moet het wel aan een paar eisen voldoen.

We willen hier thuis geen stom dom stukje. We wouden eerst in allerlei pakken rond gaan lopen maar dat willen we toch niet :')

Nu komen we zo af en toe op een bruiloft en dan hebben mensen zo'n saai gedicht of ABC gedicht met cadeautjes, maar nee dat is zo saai en standaard. Of het is leuk voor het gezin en het bruidspaar, die moeten heel hard lachen maar als 'publiek' weet je eigenlijk niet waar het nou over gaat.

Wij willen wat leuks, origineels, verrassend en leuk voor iedereen. We willen best herinneringen en allerlei grappige stukjes doen over mijn broer met zijn vriendin, maar we willen dus ook een stukje wat leuk is voor het publiek. Tja moeilijk dus :P

Wie o wie heeft een grandioos idee? :D :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:18

Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 13-11-14 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:21

Niet een grandioos idee, maar ik kan wel vertellen wat wij hebben gedaan bij mijn broer :D
Wij zaten ook een beetje dat we niet iets standaards wouden, het niet te lang moest zijn, en ook leuk voor het publiek.
Een beetje dezelfde dingen als jullie dus.

Uiteindelijk hebben wij een filmpje gemaakt (ik ben een beetje handig met movie maker). Het filmpje duurde zo ongeveer 5-6 minuten. Het filmpje bestond uit kleine sketches met een ervaring van mijn broer wat vaak typisch of grappig aan hem was.
Sommige sketches hebben we in gepraat, andere hebben we een liedje onder gezongen (bekende wijs, zelf verzonnen tekst). Alle filmpjes hebben we uiteindelijk ondertiteld, zodat iedereen die het niet goed kon horen (lachen/gepraat van anderen etc.) het gewoon mee kon lezen.

Heel veel positieve reacties gehad en mijn broer vond het ook geweldig.
Wel veel werk, maar het voordeel is dat je op de dag zelf je er niet meer druk om hoeft te maken. :D
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 13-11-14 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:22

Op onze bruiloft had de vriendengroep van mijn man allerlei situaties afgebeeld die ze samen beleefd hadden in een presentatie met foto's. Ze hadden maskers gemaakt van zijn hoofd en tijdens het maken van die foto's zagen zij er dus uit als mijn man. Het waren foto's van bijvoorbeeld met z'n allen in een auto gepropt op weg naar de wintersport, liggend met de fiets in een sloot na een dronken bui etc. etc. Toen ze dit lieten zien op de bruiloft hadden ze die maskers ook weer voor, was een hilarisch gezicht :D

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:30

Voor mijn nicht hadden ze interviews gedaan met mensen die ze kende (exvriendjes, de baas van haar stamcafé, het tankstation waar ze cigaretten kocht, vriendinnen...) en deze gefilmd, gaf echt een heel grappig resultaat

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:31

Binoche schreef:
Voor mijn nicht hadden ze interviews gedaan met mensen die ze kende (exvriendjes, de baas van haar stamcafé, het tankstation waar ze cigaretten kocht, vriendinnen...) en deze gefilmd, gaf echt een heel grappig resultaat

Leuk idee! Wat voor vragen hadden ze dan bijvoorbeeld gesteld?

sans6

Re: bruiloftstukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:24

Wij hadden de gasten op een bruiloft bordjes gegeven met aan de ene kant Hij en de andere kant Zij. Bruidspaar kreeg ieder een sluier en een hoge hoed.
Toen vragen stellen als: wie heeft het eerst verkering gevraagd? Wie doet er thuis de afwas? Wie maakt de meeste rommel thuis? Enz. Bruidspaar stond met de rug naar elkaar toe en moest het juiste antwoord geven dmv het juiste hoofddeksel op te zetten en het publiek kon adhv de bordjes mee raden. Was erg geslaagd!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:34

Bij een bruiloft van goede vrienden was de bruid heel duidelijk: Géén ABC!

Dus zijn we natuurlijk gestart zijnde "De A is van afgezaagd..."
Die grap viel goed!

Wij hadden een soort verhaal van hun relatie gemaakt, in +/- 14 foto's verteld.
Niet via een beamer, maar 'oldschool' uitgeprint en op grote stukken karton geplakt. Een vriendin droeg die rond terwijl ik met mijn vriend het bijbehorende verhaal vertelde.

We hadden alle foto's zeer onprofessioneel (zodat het juist grappig wordt) aangepast met Paint Shop Pro zodat overal een goedgeplaatste (en soms net op het randje) grap bij hoorde. Bijvoorbeeld over de moeder van de bruid die het laatste jurk-pas-moment vergeten was. Die hebben we hartelijk bedankt dat ze de grote dag zelf gelukkig niet vergeten was. Nu is dit sowieso een stel waar humor belangrijk is, dus het was vaak een inkoppertje.
Het verhaal zelf hebben we samen met onze vriendenclub geschreven, na een paar glazen wijn ging dat steeds beter hihi.

Het kwam in ieder geval zo goed aan dat de bruid de foto's bewaard heeft en het verhaal in haar foto-album op laat nemen.

Die van sans6 ga ik bewaren, er komen bij mij vast nog een paar bruiloften aan en het klinkt leuk! :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:36

Een anacdote! (spel je het zo goed >;) )
Aan vrienden en familie vragen wat ze tot op heden hebben beleefd, dus ook verhalen waar jullie nog niet heel veel van weten <<). En dat opvoeren in toneelstukjes. Viel bij ons in de familie heeeeel goed in de smaak!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:37

Voor mijn broer hadden we een filmpje gemaakt waarin iedereen zijn of haar gelukswensen geeft en een leuke anekdote vertelt die voor hem of haar belangrijk is.
Onze familie is niet heel groot :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:41

wij hebben bij een vriend een quiz gedaan, zowel vragen aan haar als aan hem. per goed beantwoorde vraag kregen ze een cijver, en als ze dus genoeg vragen goed hadden hadden ze de code waarmee ze hun kado konden openen. waren vragen als " hoeveel vogels heeft ...? & hoeveel shotjes krijgt ... op in 30 sec?"
bij die laatste vraag dan dus ook diegene shotjes laten nemen(maar dan met water oid, je wil ze niet expres dronken voeren op hun avond :+ )

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:48

Wij hebben toevallig met een vriendengroep vorig weekend een stukje in de vorm van dagboek gemaakt. Gewooon een dagboek schrijven over gebeurtenissen die grappig/typerend/wat dan ook zijn voor die persoon, erg overdreven geschreven. De persoon in kwestie leest dat ter plekke voor en in het verhaal zitten allerlei dingen verwerkt die ze ondertussen moeten doen of die anderen er omheen uitbeelden zegmaar.

In onze groep komt het in andere situaties vaker terug dus daarom erg leuk gelukt als stukje! ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:50

Stoelendans met aantal mensen die op het feest zijn en elke keer als er iemand blijft staan moet een klusje doen voor het paar.
Die zet je dan al op een kaartje.
bv de auto wassen enz enz.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:52

Willen zij wel stukjes op hun bruiloft?

Amado7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:01

Wat zitten er al superleuke ideeen tussen! Daar kan ik echt wat mee! Ga alle ideeen verzamelen :D

@Brainless, ja ze willen stukjes :)