Tekentablet vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Tekentablet vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 18:16

Hoi!

Ik ben rustig aan het zoeken naar een tekentablet om mee te tekenen (goh :') ) in mijn geval in GIMP. Nou lees ik in andere topics hier op bokt dat de Wacom (Bamboo) sterk wordt aangeraden. Ook mij lijkt deze wel fijn, ook qua prijs. Maar nou kan ik alleen op de verkoop sites niet goed vinden hoe dit zit met pendruk? (Ik heb zegmaar helemaal geen ervaring met die dingen) Heeft elke tekentablet dat hij reageert op druk of het je er ook die dat niet hebben?

Kunnen de wacom tablets gebruikt worden voor GIMP of alleen met photoshop? En is er iemand die een Wacom gebruikt in combinatie met Linux?

Vervolgens ging ik zoeken op "vergelijk drawing pad" en kwam ik een beetje een rare review tegen waar onder stond dat de Wacom Bamboo eigenlijk helemaal niet is bedoeld om mee te tekenen :? ? Klopt dat?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij het een en ander kunnen uitleggen :o

Edit: Ik ga trouwens niet zonder enige ervaring een tablet aanschaffen, leen er eerst even een van iemand uit mijn omgeving om te kijken of ik het eigenlijk wel fijn vind om ermee te werken!

Warboel

Re: Tekentablet vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:32

Met GIMP heb ik geen ervaring, dat als eerste :D

Wacom is eigenlijk "het" merk voor tekentabletten. Bamboo is volgens mij nu wel Intuos geworden, dus daar moet je even naar kijken. De Bamboo's van nu zijn idd niet meer om mee te tekenen.

Zelf heb ik 2 oude Bamboo's (1 heb ik nog en 1 weggedaan), een Intuos gehad en heb nu een Cintiq en een Inkling. De Bamboo gaat elke dag mee naar school, al jaren lang en die doet het echt nog super.