Ik ben rustig aan het zoeken naar een tekentablet om mee te tekenen (goh
) in mijn geval in GIMP. Nou lees ik in andere topics hier op bokt dat de Wacom (Bamboo) sterk wordt aangeraden. Ook mij lijkt deze wel fijn, ook qua prijs. Maar nou kan ik alleen op de verkoop sites niet goed vinden hoe dit zit met pendruk? (Ik heb zegmaar helemaal geen ervaring met die dingen) Heeft elke tekentablet dat hij reageert op druk of het je er ook die dat niet hebben? Kunnen de wacom tablets gebruikt worden voor GIMP of alleen met photoshop? En is er iemand die een Wacom gebruikt in combinatie met Linux?
Vervolgens ging ik zoeken op "vergelijk drawing pad" en kwam ik een beetje een rare review tegen waar onder stond dat de Wacom Bamboo eigenlijk helemaal niet is bedoeld om mee te tekenen
? Klopt dat?Ik hoop dat er mensen zijn die mij het een en ander kunnen uitleggen

Edit: Ik ga trouwens niet zonder enige ervaring een tablet aanschaffen, leen er eerst even een van iemand uit mijn omgeving om te kijken of ik het eigenlijk wel fijn vind om ermee te werken!

. Ik stop de USB in de computer en dan... Tja, dan wat? Ik krijg geen melding dat er iets in zit, moet ik hem ergens bevestigen ofzo? Er zit geen aan-knop op de tablet zelf.