Helderheid scherm Vaio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Helderheid scherm Vaio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:32

Ik heb sinds 2 jaar een Vaio (laptop) en ik wil zojuist de helderheid van mijn beeldscherm instellen, maar steeds dimt deze weer na enkele seconden.
Ik heb bij mijn instellingen al de nodige dingen aangepast (helderheid 100% bij zowel accu als netstroom)en tóch blijft hij daarna dimmen en staan de settingen weer zoals vanouds (terwijl ik toch echt op toepassen heb gedrukt).
Ook heb ik de laptop al een keer opnieuw opgestart, maar niks helpt :n

Iemand hier ervaring mee, of weet wat te doen?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:43

Klinkt mij in de oren als een hardwarematig defect.

Neem aan dat je een LED scherm hebt,dan word opsturen best een kostelijk grapje in verhouding tot een nieuwe. ( Er van uit gaand dat de garantie verlopen is.)
Kan je ermee leven zoals het nu is?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:58

Hij stond wel vaker zo, alleen dan wel 'savonds. Overdag is het fijner als ie helder is, maar door mijn werk zit ik lang niet altijd overdag op mijn laptop en stoorde het dus niet gigantisch (en naar mijn weten werkte het tot nu toe gewoon).

Heb net ook updates gedaan, maar echt niks helpt. Dus ik vrees er dan ook voor dat 't probleem inderdaad wat ingewikkelder is. Nou wilde ik al een tijdje een nieuwe laptop, misschien toch maar eens voor gaan kijken dan..

Edit: Nu wel op hoge prestaties gezet, en dan blijft ie wel helder. Op de andere standen was aanpassen eerder nooit een probleem, maar dan laat ik 'm overdag wel op deze stand staan :j

Nog een edit: Helaas dimt ie dan na enkele minuten alweer uit zichzelf..

BartVB
Eigenaar

Re: Helderheid scherm Vaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:37

Dreamy

Re: Helderheid scherm Vaio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 17:52

Ik had die instelling inderdaad op 'On' staan, dus even aangepast! Ik weet over een paar minuten pas of het helpt, aangezien alle nieuwe dingen eerder ook leken te helpen maar het na een paar minuten weer begon te dimmen. Al denk ik haast dat dit toch wel echt de oplossing is :j
Thanks Bart!