Cd's dvd's kopen of...........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frits2008

Cd's dvd's kopen of...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 14:51

Met het oog op 5 december en mijn verjaardag had ik een cd en een dvd op mijn verlanglijstje staan.
Mijn kinderen waren zeer verbaasd. Pap, koop jij nog cd's en dvd's? Die stream je toch vanaf internet, of je download ze, gebruik toch Spotify, was hun opmerking.

Ben ik nu vreselijk ouderwets dat ik graag gewoon een originele cd of dvd wil afspelen in een cd speler of dvd speler of zijn er meer Bokkers die dit ook willen.
Of is het streamen en downloaden echt helemaal van deze tijd en moet ik mij gewoon aanpassen. ;)

Nayomie

Re: Cd's dvd's kopen of...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:53

CD's zijn helemaal niet raar hoor! DVD's ook niet. Ik heb het liefst ook gewoon CD's van sommige bands etc. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:00

CD's koop ik niet meer. DVD's wel.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:09

Waarom zou dat raar zijn?
Ik koop ze ook nog wel eens omdat ik gewoon de artiest erachter wil steunen :) Gewoon lekker cd's blijven kopen. DAarbij vindt ik cd's ook gewoon leuk staan :Y)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:09

Nee, je bent niet ouderwetsch :D Zelf net weer een cd speler gekocht met wisselaar, omdat we het heel erg misten. Vriendlief kwam vandaag terug van de kringloop(om spullen wég te brengen) met 2 cd's. Madonna voor moi en Radiohead voor zich zelf haha.
O en vorige week natuurlijk de nieuwste U2 gekocht, de verzameling moet wel compleet blijven natuurlijk!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:13

Ik koop heel af en toe nog CD's, alleen voor in de auto. Thuis stream ik mijn muziek.

Dvd's heb ik al in geen jaren meer gekocht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:15

Cds koop ik idd niet meer. Dvds wel. Wel altijd zo goedkoop mogelijk. Twintig euro of meer is achterhaald imo.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:21

Aanpassen? Nee hoor.

Ik moet wel zeggen dat ik wat makkelijker ben geworden.

Muziek download ik niet meer, daar heb ik Spotify voor.
Series? Nederlandse series neem ik gewoon op met de HD recorder, US/UK series die in NL niet uitgezonden worden, worden 's nachts automatisch binnengehengeld. Hoef ik niets aan te doen. Zodra ondertitels beschikbaar komen worden deze er automatisch bijgeplakt.

Films download ik ook altijd. En daar heb ik goede redenen voor:

-De kwaliteit van een download is vaak beter dan van een DVD (1080p/720p HD versus een 576p DVD)
-Geen irritante niet-doorspoelbare filmpjes van tevoren
-Ik heb geen Blu-ray speler

In de auto luister ik toch alleen maar BBC Radio 1 via m'n iPhone of gebruik ik Spotify, dus ook daar geen CD's voor nodig :)

Ik heb voor series een tijdje aangeklooid met een U-bocht constructie zodat ik Hola Plus en Netflix kon gebruiken voor films en series, maar zelfs dan had ik niet alles op het moment dat ik het wilde zien. Zolang daar nog geen alternatief voor is, hou ik het lekker zo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:29

Wij kopen wel veel blu-rays, is gewoon leuk om te hebben. Verder hebben we ook Netflix, Film1 en HBO, dus we streamen ook veel.

Ik luister muziek via Deezer, dat vind ik echt ideaal!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:35

CD's koop ik in principe niet zelf, die vraag ik wel voor kerst of verjaardag.
Dvd's koop ik wel (kijkt naar collectie) gewoon omdat ik het ook leuk vind om de extra's te kijken.
Heb wel netflix hier thuis dus series kijk ik wel vaak via hun.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:39

Mijn vriend heeft een enorme verzameling CD's die hij nog flink uitbreidt hoor!

Ik heb een Spotify en Netflix abonnement, maar als ik een CD of DVD erg goed vind, vind ik het toch ook wel leuk om ze nog in de kast te hebben.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:40

Ik koop van de band die ik echt leuk vind wel de orginele CD's, maar als ik bijvoorbeeld van een artiest slecht 1 nummer leuk vind vind ik het zonde van mijn centen om het complete album te kopen.
DVD's koop ik soms maar dan moet het wel een goede film zijn en niet te duur.
Vaak koop ik tweedehands CD's en DVD's op E-bay soms ook wel eens nieuwe.
Zelfde geldt voor PC games.
Laatst nog twee originele CD's van de spicegirls gekocht :o Toch wel weer leuk :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:42

CD's kopen is mijn favoriete bezigheid :D DVD's koop ik minder, maar ik houd ook niet zoveel van films.

Moet wel zeggen dat ik eerst altijd heel veel stream via Spotify etc. om te bepalen wat ik precies wil kopen.
Ideaal om streamend te snuffelen in muziek, en daarna in het 'echt' te kopen :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:00

Ik maak gebruik van Spotify en van bandjes waar ik echt fan van ben schaf ik de cd aan. :) (die belandt dan in m'n auto tot er daar teveel liggen :'))
Ik heb wel al heel lang geen dvd meer gekocht maar dat komt vooral doordat ik gebruik maak van Netflix.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:09

Dvd's kopen vind ik geldverspilling voor die ene keer kijken, maar cd's kopen kan wat mij betreft nog prima!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:15

Ik ben 16 en koop gewoon liever CD's en DVD's :j
Wil ik niet mee zeggen dat ik nooit download, maar van de bands/zangers/zangeressen die ik gewoon echt vaak luister heb ik veel CD's, DVD's heb ik maar een paar omdat ik altijd dezelfde films kijk..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:50

Ik koop CD's en DVD's. Ik wil fysiek wat in handen hebben, ik wil een film kunnen uitlenen (met het risico dat je het niet terugkrijgt) ik heb geen vertrouwen in alles digitaliseren. Een crash op je computer, een inbraak en diefstal en je bent alles kwijt. Je filmcollectie, je foto's, je muziek.

Goede films draai ik grijs en bekijk ze vaker dan een keer. Of ik een film goed vindt kan ik pas beoordelen als ik ze heb bekeken. Maar ik ga niet streamen en vervolgens DVD kopen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:55

Ik koop het liever. Ik vind het fijn om mijn boeken/CD/DVD kast gevuld te zien. Daarbij vind ik dat je een artiest moet belonen voor goede muziek/film of boek. Alleen als ik een nummer van een bepaalde band leuk vind maar de rest niet download ik hem wel.

Ik kijk trouwens ook graag films op internet, maar over het algemeen vind ik die films dan toch wel zo leuk dat ik even later de DVD ook maar bestel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:30

Ik koop altijd cd's en doe er verder helemaal niets mee, maar ik vind het zo leuk om ze te hebben. Je favoriete bands moet je steunen, he. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 02:39

Ik heb Spotify en Netflix, het enige wat ik koop zijn LP's, die liefde heb ik overgenomen van mijn vader.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:27

Ik koop het allemaal liever.. Als ik t leuk vind na het downloaden, dan moet ik het hebben. Ik kijk dingen ook vaker dus ik heb inmiddels al een hele lijst aan series op dvd en veel films op bluray. Cd's heb ik een aantal van, maar die koop ik bijna niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:41

Muziek koop ik niet meer. Haal alles van Internet. Films koop ik alleen als ik ze ergens goedkoop zie liggen. Films waar ik helemaal gek van ben koop ik wel gewoon ongeacht de prijs. Maar ik kijk het meeste eerst in de bios of online voor ik besluit hem te kopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:49

Cd's koop ik ook niet :n.
Dvd's ook sporadisch, omdat we gewoon tegenwoordig kunnen streamen en dit toch wel een stuk makkelijker is. Echter, als ik wezenloos ben van ene serie, moet en zal ik deze origineel hebben. Die blijf ik dus ook gewoon kopen :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:53

CD's koop ik ook niet meer, hooguit wanneer het om een speciale editie gaat, gesigneerd of gesigneerd met een LP erbij ofzo, voor de heb :')

DVD's zijn imo niet achterhaald hoor, vorig jaar nog een hele stapel DVD's gehad van m'n pa *\o/*
Van die hele fijne pennypaardenfilms <3 Kijk ze nu nog steeds :') Heerlijk als ik even niet weet wat ik te doen heb, Flicka in de dvd spelert en ik ben vermaakt :')

Wil niet zeggen dat ik alles nog netjes koop, over het algemeen is het of een rondje bios, of inderdaad even snel een filmpje downloaden := Dus je bent niet raar hoor TS!

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 11:59

't is leuk om te lezen dat er nog veel mensen cd's en dvd's kopen.
Soms luister en kijk ik eerst op youtube naar bepaalde nummers of artiesten om daarna alsnog de originele cd of dvd te kopen.
Overigens koop ik nooit films op dvd ( vind ik niets aan) maar muziek dvd's dus optredens van bands, artiesten. :)