Iemand die in de dierensector werkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Iemand die in de dierensector werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:07

Ik zit in mijn laatste jaar ASO, en voor mijn paper van gedragswetenschappen moeten we zowel een student als een werkende interviewen. Het studentengedeelte is nu voltooid, thank god, maar een werkende vinden die werkelijk in de dierensector werkt is niet gemakkelijk. En als je er weet, dan hebben die het veel te druk, waar ik volledig kan inkomen. Daarom probeer ik nu gewoon met een tien-vragenlijstje te werken, op die manier gemakkelijk voor ons beiden! :)

Een naam heb ik niet per sé nodig, maar het zou wel fijn zijn als ik hem mocht gebruiken om aan te tonen dat ik niet zomaar zelf iets in elkaar geflanst heb. Ik zou jou dan gewoon tussen mijn bronnen vermelden.

Iemand die zich geroepen voelt? Je doet me er plezier mee! :D
Als je het comfortabeler vindt om in pb te antwoorden heb ik daar niets op tegen, ga je gang. :)

Hier dan het lijstje voor de werkende:

1. Welke job beoefent u?
2. Hoe lang doet u dit al?
3. Hoe oud bent u?
4. Hoe bent u terechtgekomen bij deze job?
5. Welke studie hebt u voorheen gedaan?
6. Bevalt de job goed, of zijn er wel degelijk zware minpunten aan verbonden? Valt de job te combineren met een grote hobby, zoals paardrijden?
7. Wat waren de opleidingseisen voor deze job?
8. Is dit de job die u al vanaf de universiteit/hogeschool wilde uitoefenen?
9. Zijn er veel mogelijkheden tot bijscholing?
10. Wat is het beste aan deze job?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:52

1. Welke job beoefent u? Paraveterinair
2. Hoe lang doet u dit al? 4,5 jaar
3. Hoe oud bent u? 28
4. Hoe bent u terechtgekomen bij deze job? Via open sollicitatie
5. Welke studie hebt u voorheen gedaan? Diermanagement en Paraveterinair
6. Bevalt de job goed, of zijn er wel degelijk zware minpunten aan verbonden? Valt de job te combineren met een grote hobby, zoals paardrijden? Het werk bevalt mij prima, maar fulltime erin vinden is zo goed als onmogelijk. Qua tijd dus veel tijd over, maar qua geld dan weer niet.
7. Wat waren de opleidingseisen voor deze job? Paraveterinair
8. Is dit de job die u al vanaf de universiteit/hogeschool wilde uitoefenen? Nee
9. Zijn er veel mogelijkheden tot bijscholing? Opzich wel, maar je zult niet echt groeien, misschien ooit tot hoofd paraveterinair ofzo
10. Wat is het beste aan deze job? Het werk met de dieren.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:59

1. Welke job beoefent u?
mede werker bij een huifkarcentrum

2. Hoe lang doet u dit al?
6 jaar

3. Hoe oud bent u?
23 jaar

4. Hoe bent u terechtgekomen bij deze job?
eerst als vrijwilliger, daarna stage gelopen, daarna een contract gekregen.

5. Welke studie hebt u voorheen gedaan?
paardenhouderij en management mbo nivo 4

6. Bevalt de job goed, of zijn er wel degelijk zware minpunten aan verbonden? Valt de job te combineren met een grote hobby, zoals paardrijden?
bevalt zeer goed, het is goed te combineren, flexibele werktijden.

7. Wat waren de opleidingseisen voor deze job?
Geen opleiding, al sluit mijn opleiding mooi aan, wel verplichte curssusen, zoals orun, koetsiersbewijs.

8. Is dit de job die u al vanaf de universiteit/hogeschool wilde uitoefenen?
ik heb enkel mbo gedaan maar deze baan is wel wat ik voor ogen had.

9. Zijn er veel mogelijkheden tot bijscholing?
weinig.

10. Wat is het beste aan deze job?
Voor mij is het prettig om flexibel te kunnen werken, lekker buiten werken met mensen en paarden

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:01

1. Welke job beoefent u? Ik bied verschillende diensten aan omtrent honden, zoals oppas, uitlaatservice, fotografie, aankoopbegeleiding en in de toekomst workshops en cursussen.
2. Hoe lang doet u dit al? Sinds maart 2014 bedrijfsmatig
3. Hoe oud bent u? 20
4. Hoe bent u terechtgekomen bij deze job? Als hobby en kleine bijverdienste begonnen met oppassen naast mijn studie
5. Welke studie hebt u voorheen gedaan? HAVO, MBO doktersassistente en HBO fysiotherapie
6. Bevalt de job goed, of zijn er wel degelijk zware minpunten aan verbonden? Valt de job te combineren met een grote hobby, zoals paardrijden? Een eigen bedrijf kost veel tijd en je hebt geen vaste werktijden, mijn sociale leven en sport is moeilijk ermee te combineren. Toch neem ik dit helemaal voor lief. Ik hou van mijn werk!
7. Wat waren de opleidingseisen voor deze job? Helemaal niks. Iedereen mag zich kynologisch instructeur of uitlaatservice noemen.
8. Is dit de job die u al vanaf de universiteit/hogeschool wilde uitoefenen? Nee, helemaal niet zelfs.
9. Zijn er veel mogelijkheden tot bijscholing? Ja, er is heel veel keuze maar zeker ook een vereiste. Er veranderd heel veel en er komt ook steeds meer nieuwe inzichten. Daarnaast heb je natuurlijk 10tallen richtingen die je op kan met honden.
10. Wat is het beste aan deze job? Het omgaan met honden, een band ermee opbouwen en zorgen dat ze het leuk hebben :D

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:47

1. Stal Medewerker
2. 2 jaar
3. 25 jaar
4. Stage
5. HBO Diermanagement
6. Het bevalt wel, maar er is geen mogelijkheid om mij door te ontwikkelen. Ook de arbeidsvoorwaarden en fysieke arbeid zijn minpunten. Door flexibele werktijden zijn grote hobby's lastig te combineren.
7. Geen
8. Nee
9. Nee
10. Buiten werken, omgang met mensen en dieren en veel variatie