Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:18

Na even twijfelen waar dit topic het beste kon heb ik besloten het hier te plaatsen.

Ik ben benieuwd of er nog meer Bokkers zijn die dit jaar of volgend jaar gaan samenwonen?
En zo ja, hoe doen jullie dit? Ga je kopen of huren? Heb je al veel spullen voor de uitzet of nog helemaal niks? etc. etc.

Mijn vriend en ik willen volgend jaar gaan samenwonen, vanaf februari gaan we actief zoeken maar het kriebelt nu al ontzettend. :o :D

Dus Bokkers, vertel!

Seven

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:24

Wij gaan officieel samenwonen op het bedrijf van mn vriend huis is nog maar 7 jaar oud dus hoeft niet heel
veel aan te gebeuren daarnaast woon ik al 11 jaar op me zelf dus het meeste heb ik wel ;)

Wel zijn we aan het discussiëren over de vloer kleuren meubels etc :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:28

Daar zijn wij ook al over begonnen ja. :D

We komen beiden nog uit ons ouderlijk huis dus we hebben zo'n beetje alles nog nodig. Daar voeren we ook wel discussies over "Ja maar...." :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:30

Hahaha dan is het helemaal spannend je eerste echte eigen huisje

Jullie gaan huren of kopen?
Nu huur ik nog straks in een koop huis

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:34

Ja echt super spannend, we hebben het er ook telkens keer over en we zijn wel spullen aan het sprokkelen. :D

Waarschijnlijk huren, we hebben beiden geen vast contract dus denk dat kopen erg lastig wordt.

Vrees wel dat het particuliere huur wordt, we verdienen samen teveel om in de sociale sector te huren. Hopelijk vinden we iets leuks voor een redelijke prijs, je zit toch al gauw aan de 800/900 euro kale huur hier..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:37

Ik ben momenteel druk bezig met verhuizing, trek bij mijn vriend in die heeft een koophuis wat maar drie straten van stal af is, zou eigenlijk eind december gaan maar aangezien me paard moet revalideren vanaf vrijdag, drie keer per dag stappen nu dus al bezig met overhuizen. Druk dus met spullen inpakken, als goed is grootste deel van het weekend klaar, blijven nog enkele dingen hier tot eind jaar wegens dat mijn huurwoning dan pas opgezegd is. Dus deel gaat vanavond weer over, en deel morgen, klein beetje het weekend nog en dan rest pas eind van het jaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:40

Dat is inderdaad wel een normale huur ook hier alleen heb je dan veelal een flinke tuin etc

Wat leuk ookal heeft het een wat mindere reden Sandra
Ga je ook wat aanpassen kwa interieur of is het naar je smaak :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:44

Hier heb je vooral een flatje ervoor. :o Je hebt wel huizen voor rond die prijs, dus ddaar waren we geïnteresseerd in, moet je 70x de huurprijs per jaar verdienen. -O-

Leuk Sandra! Maar inderdaad een minder leuke reden..

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:44

Ik hoop wij ook :D Wij zijn gister voor de tweede keer bij een koophuis wezen kijken, helaas bleek er toch veel ste veel mis mee te zijn waardoor we weer verder gaan zoeken :)

Wij willen dus gaan kopen en ja qua uitzet, als ik iets tegen kom wat ik echt mooi vind en een leuke aanbiedingsprijs heeft koop ik het. Mijn zusje is de deur al uit dus we hebben een kamer over waar ik alles kan opsparen :) Dit gaat overigens wel over servies bestek pannen etc. meubels gaan we echt pas voor kijken als we een huis hebben gevonden en alles dan geregeld is..
Laatst bijgewerkt door annika_s op 12-11-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:45

Nou leg me neer bij zijn smaak, hij heeft donkerbruin, vind ik niets, ik heb zelf blankeiken en wil me spullen niet kwijt wegens slechte eerdere ervaring met samen wonen, maar mijn blank eiken spullen gaan naar de speelkamer, pas het goed in en dan heb ik ze nog, mijn banken zijn mooier dus die gaan mee, paar dingen moet ik verkopen zoals vriezer, koelkast, gasfornuis want dat is makkelijk opnieuw aan te schaffen en hebben we dus dubbel.

Alleen de berg speelgoed van me zoontje inpakken is een heel karwei, mijn kledingkast ligt al in stukken daar net als mijn wandkast, maar die moeten dus weer in elkaar, wordt wel aardig leeg hier. Weinig zin om nu verder te gaan met pakken maar vanavond extra hulp en de aanhanger nog hier, dus moet even doorzetten.

Tja dat mijn paard moet revalideren zat er al lang aan te komen, peesschedeontsteking met verklevingen die verslechterde, dus tijdje terug toen hij weer dik been had wist ik in mijn hoofd al dat operatie nu noodzakelijk ging zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:47

annika_s schreef:
Ik hoop wij ook :D Wij zijn gister voor de tweede keer bij een koophuis wezen kijken, helaas bleek er toch veel ste veel mis mee te zijn waardoor we weer verder gaan zoeken :)

Wij willen dus gaan kopen en ja qua uitzet, als ik iets tegen kom wat ik echt mooi vind en een leuke aanbiedingsprijs heeft koop ik het. Mijn zusje is de deur al uit dus we hebben een kamer over waar ik alles kan opsparen :) Dit gaat overigens wel over servies bestek pannen etc. meubels gaan we echt pas voor kijken als we een huis hebben gevonden en alles dan geregeld is..

Wat leuk! :D

Ik heb hier een garage voor een groot deel ter beschikkking om spulletjes op te slaan, toch wel prettig. :j

SandravdB schreef:
Nou leg me neer bij zijn smaak, hij heeft donkerbruin, vind ik niets, ik heb zelf blankeiken en wil me spullen niet kwijt wegens slechte eerdere ervaring met samen wonen, maar mijn blank eiken spullen gaan naar de speelkamer, pas het goed in en dan heb ik ze nog, mijn banken zijn mooier dus die gaan mee, paar dingen moet ik verkopen zoals vriezer, koelkast, gasfornuis want dat is makkelijk opnieuw aan te schaffen en hebben we dus dubbel.

Alleen de berg speelgoed van me zoontje inpakken is een heel karwei, mijn kledingkast ligt al in stukken daar net als mijn wandkast, maar die moeten dus weer in elkaar, wordt wel aardig leeg hier. Weinig zin om nu verder te gaan met pakken maar vanavond extra hulp en de aanhanger nog hier, dus moet even doorzetten.

Tja dat mijn paard moet revalideren zat er al lang aan te komen, peesschedeontsteking met verklevingen die verslechterde, dus tijdje terug toen hij weer dik been had wist ik in mijn hoofd al dat operatie nu noodzakelijk ging zijn.

Jullie kunnen altijd nog meubels aanschaffen die jullie beiden mooi vinden toch? Hoef uiteraard niet snel/meteen, kan over tig jaar ook nog. :j
Gelukkig was je voorbereid op de revalidatie, maar hoe je het ook wend of keert, leuk is het niet. :n

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:48

Ik ook :):) :D

Wel eind 2015 hoor.
We zijn nu aan het hamsteren voor de uitzet. En het wordt een koophuis.

Ook al eens naar meubelwinkels geweest, zoals Piet Klerkx in Waalwijk, het kijken alleen al is al leuk!
Hebben al mooie dingen gezien.

Zin an :):)

Ik zou het liefst over half jaar al samenwonen :') Maar meneer wil nog meer sparen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:49

Lijkt me toch moeilijk bij iemand in trekken ookal die ik dat nu ook maar bij ons gaat mn schoonmoeder naar een kleiner huis dus alle spullen gaan wel weg.

Ik zou mn eigen spulletjes en smaak dan erg missen

Spannend een huis kopen lijkt me zeer spannend :j
ben benieuwd waar je naar gaat kijken

Ik betaal het per maand nu kwa huur voor mn huis met 4 slaapkamers en reiderland paarden stallen etc naast mn vriend ik heb mazzel met deze woning maar verheug me echt op een plekje voor ons en alles zoals wij willen ook de stallen bak etc die gebouwd worden

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:51

Gaaf Nancy, superleuk! Zijn jullie al naar huizen aan het kijken of ben je daarvoor ook nog op je handen aan het zitten? :)

Dan woon je nu toch ook lekker Seven. :D

Voor die prijs zullen we particulier waarschijnlijk een flatje met 2, hooguit 3 slaapkamers (kamertjes?) kunnen huren.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:51

Ik zou liever eerst huren, ik ga namelijk zijn kant op. En stel dat ik daar niet kan aarden, zit ik vast aan koophuis :') Maar goed.. Die discussie hebben we al gehad en zijn we ook over uit gekomen.

Seven, dat lijkt me ook lastig, jullie hebben allebei eigen spullen begrijp ik?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:51

_Nancy schreef:
Ik zou liever eerst huren, ik ga namelijk zijn kant op. En stel dat ik daar niet kan aarden, zit ik vast aan koophuis :') Maar goed.. Die discussie hebben we al gehad en zijn we ook over uit gekomen.

Seven, dat lijkt me ook lastig, jullie hebben allebei eigen spullen begrijp ik?

Die discussie hebben vriendlief en ik ook gehad, ik wil namelijk absoluut niet wonen waar hij vandaan komt. Dus we zijn op zoek naar een gulden middenweg. :o

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:52

En dan zeur ik of ik wel in uden kan aarden, terwijl dat maar een dorp verder is, maar ben hier opgegroeid en vind dit hecht dorpje

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:52

Kaitlyn schreef:
Gaaf Nancy, superleuk! Zijn jullie al naar huizen aan het kijken of ben je daarvoor ook nog op je handen aan het zitten? :)

Voor die prijs zullen we particulier waarschijnlijk een flatje met 2, hooguit 3 slaapkamers (kamertjes?) kunnen huren.

We hebben al stiekem een paar keer gekeken :+
Ook voornamelijk voor de huizenprijzen. (Ongeveer rond de 2 ton)
Staat nu toevallig een heel leuk huis te koop voor leuke prijs, maar nog iets te vroeg :(
Maar wat je zegt, het is echt op je handen zitten!! Vooral van mijn kant :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:53

Kaitlyn, lastig he!! :+ In het midden gaan wonen is ook zoiets.. Daar hebben jullie beide niks, das ook niet prettig. Iemand zal moeten gaan toegeven denk ik..

Sandra, Uden is wel heeeeeeel leuk hoor ;) Haha
Maar ik snap het wel.. Eigen dorp 'verlaten' is zo makkelijk niet..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:56

_Nancy schreef:
Kaitlyn schreef:

We hebben al stiekem een paar keer gekeken :+
Ook voornamelijk voor de huizenprijzen. (Ongeveer rond de 2 ton)
Staat nu toevallig een heel leuk huis te koop voor leuke prijs, maar nog iets te vroeg :(
Maar wat je zegt, het is echt op je handen zitten!! Vooral van mijn kant :')

Haha ja wij zijn af en toe ook aan het kijken. Dus ik had gezegd; ik wil niet meer kijken want dan kan ik echt niet meer wachten! Hij eindelijk toegegeven, ben ik de eerste die hem een snapchat stuurt van een huis. :')

_Nancy schreef:
Kaitlyn, lastig he!! :+ In het midden gaan wonen is ook zoiets.. Daar hebben jullie beide niks, das ook niet prettig. Iemand zal moeten gaan toegeven denk ik..

Sandra, Uden is wel heeeeeeel leuk hoor ;) Haha
Maar ik snap het wel.. Eigen dorp 'verlaten' is zo makkelijk niet..

Ja dat is ook lasting hoor! Maar ik ga echt niet in dat dorp wonen en voor zijn werk is in mijn dorp/stad wonen niet zo handig. Dus we gaan ons proberen te focussen op Veenendaal. Zijn we beiden zo waar we eigenlijk vandaan komen (kwartiertje rijden), beiden zo op ons werk (kwartiertje rijden) en mijn paard kan lekker blijven staan we ze nu ook staat. :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:58

Kaitlyn, dus de middenweg is al zo goed als gevonden? :D

En ik heb ook gezegd, we moeten eigenlijk niet meer kijken.. Want daar word ik niet blijer van ofzo :')
Juffrouw ongeduld hier.. O:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:59

Ja die is eigenlijk al gevonden. Ware het niet dat we niet veel huurwoningen kunnen vinden. :')

Nee je wordt daar echt niet blijer van, maar aan de andere kant; het is zoooooo leuk!! :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:00

Wij wonen gelukkig allebei in hetzelde dorp, en hebben een soort cirkel getrokken tot daar en niet verder :') :') En bepaalde dorpen waar we absoluut niet willen wonen haha!

Wel hebben hebben we bepaalde eisen en bij ons in de buurt maakt dat het zoken niet bepaald makkelijk! We wonen in behoorlijk dure plek en de huizen die we leuk vinden en leuk geprijst zijn vaak zo weg! :Y)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:00

Ik ben met mijn vriendin hard opzoek naar een huurhuisje.
We eindigen steeds hoger dus kans dat we snel iets hebben wordt steeds groter.
Alleen moeten we noodgedwongen de zoektocht even staken omdat ik een heel wisselend inkomen heb door (meerdere) 0 uren contract en mijn vriendin haar contract niet verlengd wordt en dus per 1 december geen baan meer heeft. Solliciteren ons suf maar helaas -O-
We hebben al weer heel groot deel van de uitzet bij elkaar verzameld haha.
Ik woon al op mezelf en zij woont na de breuk met haar ex weer bij haar ouders.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:02

Kaitlyn, in de omgeving waar wij straks gaan zitten heb je ook bar weinig huur woningen.. :n
Kopen is geen optie?

In het dorp waar hij woont zijn de huizen echt duur! :wow: Dorp ernaast is mooier qua prijs.. Dus kijken we nu daar.

Ik denk dat eisen stellen wel goed is, tot op zekere hoogte.. Soms moet je je eisen bijstellen of verplaatsen naar later :j