Bijgerecht(en) bij gevulde pompoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Bijgerecht(en) bij gevulde pompoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:09

Dag culinaire bokkers!

Komende zondag heb ik een op Thanksgiving geïnspireerd dinertje met vriendinnen. Iedereen maakt een gang, en ik ben (samen met een vriendin) verantwoordelijk voor het hoofdgerecht. Het belangrijkste onderdeel van het hoofdgerecht weten we al: dat wordt een gevulde pompoen naar dit recept.

Maar een Thanksgivingdiner is niet compleet zonder bijgerechten. En daar loop ik een beetje op vast. Omdat de vulling van de pompoen al vrij compleet is (met granen, groenten en kaas), zoek ik lichte bijgerechten die een beetje in het thema passen. En die, niet geheel onbelangrijk, vegetarisch zijn.

Hebben jullie nog goede ideeën?
Laatst bijgewerkt door Many op 12-11-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Re: Bijgerecht(en) bij gevulde pompoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:37

Lastig, vooral omdat er al veel inzit -die pompoen ziet er overigens wel indrukwekkend uit!
Eet je de pompoen warm of koud?

Ik zou er een salade bij doen, misschien wat brood om te 'dippen'..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:48

traditioneel bij Thanksgiving is altijd kalkoen, bijgerechten daarbij zijn vaak cranberry saus, candied sweet potatoes; ik kom ook green beans (sperziebonen) tegen. Die zouden hier ook zeker bij kunnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:54

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 15:39

Bedankt voor jullie ideeën!

Kristie, dat was ook waar ik tegenaan liep, dat de pompoen al erg goedgevuld is. In principe eten we 'm warm. Een salade is een goed idee, dat kan natuurlijk altijd!

Lielle, ik ben zelf vegetariër dus vandaar dat ik in plaats van een kalkoen een pompoen wil vullen :D Sperziebonen zijn een goede tip! Zelf denk ik eraan om ze dan te blancheren en vervolgens om te scheppen met aangefruite knoflook, of weet jij nog een andere lekkere bereidingswijze?

Shadow0, ik was bang dat aardappelpartjes misschien te zwaar zouden zijn. We krijgen ook nog een voor- en nagerecht namelijk (wat dat zijn, weet ik niet - iedereen houdt zijn gerecht 'geheim'). Die salade ziet er goed uit, dankjewel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:52

dat had ik begrepen, maar als je de traditie wil volgen zou je idd wel voor de traditionele bijgerechten kunnen gaan. Ik ben zelf geen liefhebber van sperziebonen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik ben nu in de usa en eet morgen mee met een vroeg thanksgiving dinner. Dus ik zal kijken of ik daar nog inspiratie kan opdoen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:29

we hadden als bijgerechten gekruide pompoenpartjes, aardappelpuree met knoflook, gravy (soort dikke saus), sperziebonen met gefruite champignons en cranberrysaus.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:40

Die pompoen ziet er prachtig uit zo!

Ik zou zelf wat hele simpele bijgerechten maken, idd verschillende keuzes uit één groentesoort, bv. brocolli (gestoomt, gekookt, gewokt) met wat saus (bv met licht gember of soja, maar dan niet te sterk kruiden) of sla met een lichtzure dressing. Gewoon simpel.
Evt. kun je het er leuk uit laten zien, dat 'compenseert' de simpelheid.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 10:28

Dankjewel Lielle! Sperziebonen met champignons is een goede, ik denk dat dat 'm wordt.

TurdusMerula, simpel is inderdaad altijd goed. Verschillende bereidingen van 1 groente is ook een leuk idee, dankjewel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:31

volgens mij waren de sperziebonen eerst gekookt en daarna nog even gewokt met de champignons. Teentje knoflook erin lijkt me ook lekker. Was trouwens indrukwekkend, kalkoen voor 700 mensen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:29

en, geslaagd geweest?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 13:43

Ja, alles viel erg in de smaak :D Het paste ook goed bij elkaar en was niet teveel. Bedankt voor het meedenken!