Voorbeeld, je zit te internetten op de computer binnen de klas, terwijl je aan je schoolwerk moet zitten. De docent zegt iets in de trant van 'wil je dat niet doen, jongedame?' maar doet dat op een kleinerende manier. Wat doe jij? Zit er nog een verschil tussen voelen en reageren?
Vanmorgen had ik een interessante discussie met iemand over hoe je nou reageert op zoiets? Je wordt aan de ene kant terecht aangesproken, maar de manier waarop had anders gekund. Accepteer je dat, of juist niet? Doe je wat er van je gevraagd wordt, en denk je ondertussen wat een stom mens?
Hoe werkt dat bij jou?
De reden dat ik dat vraag is, om te kijken wat er nu eigenlijk 'normaal' is. Hoe reageer je in zo'n situatie? Graag hoor ik je antwoord en waarom je daarvoor hebt gekozen
. Mocht het meermalen gebeuren, ga ik klagen bij mijn mentor of een gesprek aan met de docent zelf.
Ik ga conflicten altijd uit de weg, maar ik weet niet waarom, maar dergelijke misbruiken van gezag, daar reageer ik altijd zo heftig op. Mijn hart begint te bonzen en ik krijg een rode kop