"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:34

Je hoort het steeds vaker van vooral jongeren van 12 - 18, maar ook daarna nog. "Ik haat mijn leven", en dat soort dingen.

Af en toe vraag ik me af of ik de enige ben (ik ben zelf 17) die haar leven echt leuk vindt. Klasgenoten lopen altijd chagrijnig rond, zitten standaard achter hun computer en doen verder niets leuks, behalve zich klemzuipen op feestjes, waarna ze "YOLO" en "Mijn leven is toch al verpest" zeggen.

Weet iemand waarom bijna iedereen van mijn leeftijd zo doet? Soms denk ik dat het vooral om aandacht gaat, en ik stoor me er mateloos aan. Wie ook?

AmyII

Re: "My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:36

Ik erger me er rot aan. 9 van de 10 personen die dit roepen weten niet eens wat leven is.

Maar goed, ik weet niet of het iets van een bepaalde leeftijdsgroep is. Ik krijg het eerlijk gezegd niet heel veel mee. Ik ben 26.

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:37

Sjaa ik zeg het vooral voor de lol als ik veel huiswerk heb ofzo, maar daarnaast ben ik wel gewoon heel gelukkig met mijn leven :) en ik ben 13 maar je kent me dusja :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:38

Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..

Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:39

Aah, ik ken jou gevoel zo goed :D

Denk dat het ook gewoon bij de pubertijd hoort. Mensen (ook volwassenen, maar die spreken het wat minder uit) vinden vaak dat zij het het allerslechtst van de wereld hebben. Misschien stiekem ingebakken overlevingsstrategie? Zoveel mogelijk aan jezelf denken, dan overleef je wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:40

Ach, leven en laten leven. Het is maar waar je je druk om maakt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:40

Ahjoh dat is gewoon de leeftijd in combinatie met een berg hormonen. Dat was in mijn tijd exact hetzelfde ;) Je bent op die leeftijd zo op zoek naar jezelf. En voor de een is het heel duidelijk maar vaker ga je door allerlei fases.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:41

Tsja, dat hoort bij de puberteit denk ik, dat is ook zeker geen gemakkelijke periode... Er verandert vanalles in je hoofd en je lijf en je bent midden in een turbulente ontwikkelingsfase... Beetje mededogen mag wel!
Fijn voor jou dat jij het fijn hebt, blijf daar maar bij... Oordelen over anderen heeft weinig zin

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:42

Hier nog eentje die zich ergert! Ik ben zelf heel positief en vind dat ook de beste manier om je leven te leiden. Beetje aandacht zoeken dat je het zo zielig hebt en het allemaal zo saai is, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

Edit; ik ben 16 trouwens :D
Laatst bijgewerkt door Zeepsop op 10-11-14 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:43

Ikzelf ben 17, en ik heb dit echt nog nooit gezegd, laat staan gedacht. :P Ik hoor het hier trouwens ook niet heel veel, misschien dat het per 'gebied' verschilt? :')

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:50

Tuurlijk heb ik het ook wel eens gezegd, maar het is niet iets dat je echt bedoelt, je denkt er niet bij na, joh. Je moet je niet aan zoveel dingen ergeren, word het niet gezelliger op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:54

chocobroodje schreef:
Ahjoh dat is gewoon de leeftijd in combinatie met een berg hormonen. Dat was in mijn tijd exact hetzelfde ;) Je bent op die leeftijd zo op zoek naar jezelf. En voor de een is het heel duidelijk maar vaker ga je door allerlei fases.

chocobroodje schreef:

Dat dus.
Verder hoef je het vaak niet te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

Clemency schreef:
Tuurlijk heb ik het ook wel eens gezegd, maar het is niet iets dat je echt bedoelt, je denkt er niet bij na, joh. Je moet je niet aan zoveel dingen ergeren, word het niet gezelliger op.

Dit vind ik een hele grappige reactie! :+ Het wordt wel minder gezellig als ik me aan mensen erger die altijd maar lopen te zeuren "dat ze hun leven zo vreselijk vinden", maar niet door het feit dat zij dat zeggen? :')

Ik ben verder heel positief ingesteld en loop bijna altijd vrolijk rond, dus ja, ik erger me aan die enorme groep mensen die iedereen altijd maar even duidelijk moeten maken dat ze het zo zwaar hebben enzo. Zij lopen te klagen terwijl ze niets voor school doen, terwijl ik van 9 tot half 6 (uit vrije wil) op school zit. Hoor je mij klagen? Nee. :)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:59

Mensen die het zeggen menen het niet.
Als mensen echt slecht in hun vel zitten zouden ze het niet zomaar zeggen neem ik aan.
Mijn dagen zitten ook wel eens niet mee maar zou er nooit een eind aan willen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:00

Sababber schreef:
Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..

Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!

Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Het mag gezegd worden: het is geen makkelijke leeftijd :(:)

Mariett
Blogger

Dat is toch juist het punt? Mensen die almaar zeggen dat ze hun leven zo vreselijk vinden, maar het eigenlijk niet zo is?

Daniquebyoux

Ik vind mijn leven wel leuk op alle tegenvallers na.. alleen mensen vinden mijn leven altijd poedersuiker.
Ik denk en zeg wel is van: ''nou dit mag nou wel is ophouden, nu is het niet leuk meer'' maar dat slaat dan op de tegenvallers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:02

Robin_S schreef:
Sababber schreef:

Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Ik slaap zelf gemiddeld pas rond 1 uur, maar het gaat me heel goed af. :) Zojuist mijn eerste examenperiode afgesloten met hele hoge cijfers. :)

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:03

Ik (16) denk vaak dat ik de enige ben die zo happy is omdat ik de paardjes heb om naar uit te kijken en de rest, ja, de pc? :+
Nee serieus, ik vind het er ook echt wel overgaan de laatste tijd, vroeger beten de mensen toch gewoon door, hoe arm ze ook waren, hoe koud het ook was en hoe hard ze ook moesten werken. Maar iedereen (en vooral deze leeftijd) mag wel eens een dipje hebben zeker?
En hormonen spelen vast ook een rol ja...
Toch denk ik dat het ook komt omdat veel mensen niet echt een doel heeft of iets om naar uit te kijken. Ik denk dat dat veel met je gedachten en jezelf doet. In het ergste geval is dat doel zelfs de reden om te blijven leven...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:07

Ik zeg t ook vaak, gewoon als ik baal. Je kan mij niet wijs maken dat je nooit ergens van baalt? De ene zegt fiets my life, de ander zegt oliebol. Boeie :+
Ik zeg ook vaak genoeg ik haat mn leven. Niet dat ik mn leven altijd haalt, ik 'haat' t op dat moment. Ik heb verder een geweldig leven en ben heel tevreden over hoe mn leven er uit ziet :D
Tis maar net waar je je aan kan ergeren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:08

Ja, maar het punt is, dat is niet bij iedereen zo. Afhankelijk van je uitgaansleven en je levensstijl (bijvoorbeeld roken, drinken, veel uitgaan),... is het echt niet abnormaal dat je je even wat minder voelt. Nog nooit iemand zien slapen in de klas? Sommigen voelen zich wel moe en ellendig of hebben meer last van hun hormonen dan anderen, dat is het verschil.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:10

Robin_S schreef:
Sababber schreef:

Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..

Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.

Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:15

Ligt er aan op wat voor manier ze het zeggen.
Soms hoor ik het mensen (van mijn leeftijd) ook wel eens zeggen. Maar dan op zo'n manier dat je gewoon weet dat ze het niet menen. Daar erger ik me wel aan.
Want mensen die echt hun leven haten zeggen dat niet zo snel hardop :P

Waar ik me hier nu wel een beetje aan erger is dat wij niet mogen zeggen dat we het 'zwaar' hebben.
Op dit moment vind ik dat het best zwaar is, school. Altans, ik heb de laatste tijd veel stress door school.
Ik ga elke dag van 8 tot 4 naar school, heb daarna nog superhuis en leer werk.
JA, ik weet dat het er bij hoort, maar mogen we dan niet zeggen dat het af en toe best zwaar en/of vermoeiend is?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 10-11-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:17

Sababber schreef:
Robin_S schreef:

Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..

Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.

Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..

Duidelijk iemand die allang volwassen is en niet zo'n heel duidelijk beeld heeft van de tegenwoordige 14-18 jarigen.
Geen belediging, maar dit is wel erg kort door de bocht. Het is bij ons eerder bijzonder als je niet meer dan 8 uur in de week werkt bovenop je +34 urige schoolweek. :')

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:21

Sababber schreef:

Ik werk(32 tot 40uur) en doe een hbo studie thuis. Het is niet alleen de generatie pubers die het "zwaar" heeft, ook de generatie werkende volwassenen miepen op maandag al dat ze geen zin meer hebben en dat t weekend zo kort was. Dat het een vreselijke rotdag is en niks goed gaat etc. Dergelijke collega's kunnen wel de werksfeer beïnvloeden.
Daarnaast is routinewerk geestelijk veel minder vermoeiend dan een hele dag nieuwe stof op doen. Ik kan 12uur lang werken en me heel fijn voelen maar na 5uur studeren MOET ik wat anders gaan doen omdat ik "op" ben.

Ik plak op "chagrijnigecollega'sdagen" een mega grote big smile op mijn gezicht en zeg na iedere keer dat ze miepen:"van mopperen wordt je leven niet leuker en gaat je dag zeker niet sneller, plak een lach op je gezicht dan wordt je vanzelf vrolijk!"
Dat helpt wel :)