Steeds worden gebelt door buitenlands nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Steeds worden gebelt door buitenlands nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 04:28

Met de vraag of ik van italiaans eten hou :+
En als ik nee zeg hangen ze gelijk weer op :')

Ik snap er echt niks van
Het telefoontje komt dus uit het buitenland en gister wisten ze zelfs mijn achternaam te noemen???
Mn moeder dacht dat ik door vrienden uit Amerika werd gebeld dus ze gaf de telefoon aan mij
Hoor ik is still miss.....? Ik yes....hello I wanted to ask you do you like Italian food? ik no! Hing diegene gelijk de hoorn erop
Het is echt vaag maar het nummer komt dus echt uit het buitenland en dit is al de 2e keer dat ik hierdoor word gebeld op de huistelefoon

Volgende keer vraag ik hoe ze aan mn nummer komen :j

Eilinora

Re: Steeds worden gebelt door buitenlands nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 07:46

Volgens mij gewoon een prank

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:36

misschien yes zeggen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:20

Vooral niet op ingaan! Internet staat er vol mee, ook de verschillende nummers die ze gebruiken. Dit zijn oplichters die je gegevens proberen te achterhalen. Die verkopen zogenaamd organische producten.

En dan is er ook nog een bende die hetzelfde trucje gebruikt om te kijken of er iemand thuis is.

Even een melding bij de politie maken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:24

Ook een voetbalfluitje bij je telefoon leggen en de volgende keer keihard fluiten als ze bellen, vinden ze niet fijn.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:19

Mijn broertje had gister avond hetzelfde, een vrouw met de vraag of hij shoarma met haar wou eten. Daarna kwam de vraag waar hij woonde etc. Hij vond het allemaal reuze grappig en had een heel verhaal verzonnen.. Helaas is het een onbekend nummer, anders hadden we haar kunnen blokkeren. We gaan nu zoals eerder gezegd met een voetbal fluitje flink fluiten als ze weer bellen. In de hoop dat het stopt.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:26

Toevallig het nummer 0123456789? Dat heb ik ook heel vaak gehad, zijn hackers die via telefoontjes je gegevens proberen te krijgen. Gewoon niet op in gaan of opnemen dan stoppen ze met bellen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:14

Ik heb het ook gehad dat een Italiaans nummer meerdere keren per dag belde. Wat ik deed was opnemen en direct ophangen, heb nooit ook maar 1 woord met ze gewisseld.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:17

Ik heb wel eens gehoord dat ze soms alleen al aan het woord 'yes'/'ja' genoeg hebben om jou op te lichten. Dit weten ze dan namelijk zo te bewerken dat het lijkt of dat jij ergens ja op zegt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:30

M_nouska schreef:
misschien yes zeggen?

Nee, zeker geen yes zeggen! Dat kunnen ze in een opname proppen waardoor je opeens overal aan vast kan zitten.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:37

Ik heb het ook gehad, mijn oma ook. Gelijk ophangen! Ze kunnen zo aan alle gegevens van je komen hoe langer je aan de lijn blijft, zelfs bankgegevens/identiteit etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:41

Dat lijkt mij ook weer een beetje overdreven. Daar komen ze echt niet achter enkel alleen door de lijn open te houden.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:41

chanicha schreef:
Ook een voetbalfluitje bij je telefoon leggen en de volgende keer keihard fluiten als ze bellen, vinden ze niet fijn.

Hahaha! _/-\o_

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:49

Hier is het ook vaak feest, maar dan op m'n mobiel.
Het nummer zal wel verkocht zijn ofzo.

Ze bellen en hangen meteen op.. Bel dan niet.

Denk trouwens best dat ze veel kunnen achterhalen via je nummer maar dan moet je wel via internet bellen en niet gewoon via telefoonlijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:21

Ja ik zeg ook gewoon nee
Maarja zit te overwegen om alle nummers uit het buitenland te laten blokkeren :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:10

Ik werd vandaag ook door een buitenlands nummer gebeld, maar dan op mijn mobiel. :j
Ik heb niet opgenomen en toen is er een voicemail ingesproken in 1 of andere bijzondere taal, ik kon er niets van maken in ieder geval. :+
Denk dat deze persoon gewoon een foutje heeft gemaakt in het te bellen nummer. :)

Vooral ook gewoon nee blijven zeggen TS, of helemaal geen antwoord geven en gewoon ophangen.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:00

mijn vader kreeg vorig jaar ook een telefoontje met de vraag of hij van Italiaans eten houdt.
dus uiteindelijk een gratis Italiaans voedsel pakket thuis gestuurd vanuit Italie omdat de bellers hun nieuwe merk bekend wouden laten worden! :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:24

Ik heb dit pasgeleden ook gehad. Ik heb al deze nummers geblokkeerd, daarna nooit meer gebeld. :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:01

lilydj schreef:
mijn vader kreeg vorig jaar ook een telefoontje met de vraag of hij van Italiaans eten houdt.
dus uiteindelijk een gratis Italiaans voedsel pakket thuis gestuurd vanuit Italie omdat de bellers hun nieuwe merk bekend wouden laten worden! :D

Echt?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:54

tones schreef:
lilydj schreef:

Echt?

ja haha! hij heeft alleen de verzend kosten hoeven te betalen en kregen verchillende soorten spaghetti; pasta; sausen; olijfolie en kortings codes :P