Welke ring voor man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Welke ring voor man?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:02

Ik wil een ring cadeau doen als afstudeercadeau aan een vriend van mij. Woensdag krijgt hij officieel zijn masters diploma en ik wil hem dan wat bijzonders geven.

Hij draagt al af en toe twee zilveren ringen. Eén zilveren met een zwarte band en één zilveren zegelring. Die wisselt hij met elkaar af.

Ik moet stiekem nog de maat zien te meten van één van zijn ringen. Hopelijk kan ik dat vanavond doen.

Maar goed... Wat voor ring. Ik vind het zo moeilijk. Ik heb al op bol.com gekeken en op Lucardi, maar ik vind het zo lastig. Wil ik toch een band of een zegel? Hij heeft ze al beide..

Die van hem zijn beide zilver, kan ik er dan vanuit gaan dat hij zilver leuk vind of is het dan juist leuk om goud(kleurig) te nemen omdat dit anders is?

Dan wil ik er ook nog iets in graveren, maar ik kan niet zo goed beslissen wat. Zijn naam, zijn afstudeermaster leek me ook wel grappig, maar is misschien te lang qua woorden, of juist iets van onze vriendschap erin laten zetten.

Op een zegelring kun je niet zoveel laten graveren, op een band wel, aan de binnenkant. Dus daar hangt het natuurlijk ook vanaf.

Wie wil me helpen met keuzes maken? Ik zoek een ring met een prijs tot maximaal 80,-

Ik weet zelf niet zo goed wat ik nou mooi vind. Ik draag nooit ringen. Ken verder ook niemand die ringen draagt. Wat is een beetje mooi voor een man?
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-11-14 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

Re: Welke ring voor man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:06

Kun je niet langs de juwelier en daar ringen bekijken die ze aanbieden? Vind ik altijd wel erg handig! Beetje aanhoren wat veel verkocht wordt etc

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:07

Ik ga morgen inderdaad even naar de juwelier toe. Er zit hier een Lucardi dichtbij.. Maar ik wil morgen eigenlijk al een beetje weten welke richting ik uit wil.. Daarnaast, verkopers willen verkopen, dus ik vertrouw niet 100% op de verkopers mening wat populair is :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:18

En gewoon simpel.Een soort van zilveren trouwring model.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:25

Weet niet hoeveel je uit wil geven, maar wij hebben titanium ringen gekozen als trouwring, het merk heet Boccia ze hebben ringen vanaf 40 euro geloof ik.
Ze zijn simpel, goedkoop en beschadigen niet zo snel als zilver.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:30

Ik weet niet wat voor type hij is, beetje stoer of juist niet..
Daar kan je natuurlijk ook al naar kijken bij je keuze.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:34

Een beetje tussenin haha. Zijn zegelring is namelijk een beetje fancy en zijn andere ring is gewoon zon simpele maar stoere mannenring... Hij draagt zijn zegelring het meeste trouwens. Hmm.

Titanium, is dat beter dan zilver? Sowieso is goud niet te veroorloven, maar je hebt wel goudplated ringen, alleen hoorde ik dat die soms groen kunnen uitslaan rondom je vingers, klopt dat? Want ze zijn best prijzig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:39

Ik heb geen idee kwa het groen uit slaan eigenlijk.

Ik heb een tijd een ring gehad, vrij simpel, van metaal en rubber (of kunstof dat weet ik eigenlijk niet meer) ook bij de lucardi vandaan, was volgens mij een fossil.

Nu een volledig gouden rechttoe rechtaan trouwring, maar die draag ik niet heel vaak ivm 24/7 klussen in huis en dat vind ik dan een beetje zonde.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:59

Ik zou wel voor zilver gaan ipv goud omdat hij al zilver heeft. Ik denk namelijk dat dat zijn voorkeur wel aangeeft :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:02

zonnebloem18 schreef:
Weet niet hoeveel je uit wil geven, maar wij hebben titanium ringen gekozen als trouwring, het merk heet Boccia ze hebben ringen vanaf 40 euro geloof ik.

ik heb idd ook een boccia ring ( nog van een ex van mij gekregen als verjaardagskadootje ooit)

zijn idd fijne ringen :j :j

edit deze ring is het:

Afbeelding

heb de ring nog steeds trouwens
heb die nooit laten graveren :o
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 07-11-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:04

Hele rare vraag misschien, maar heb jij laatst niet een topic geopend over dedeze jongen? Dat hij pas een relatie had en jullie relatie daardoor veranderd is?

In dat geval zou ik toch naar iets anders uitkijken. Ik zou het als partner toch wel een beetje raar vinden als de beste vriendin met een ring kwam aanzetten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:09

ik sluit mij in deze bij Kim aan..

maar ook de toevoeging.. Welke betekenissen hebben zijn ringen nu voor hem? een zegelring komt vaak uit de familie of wordt door familie gegeven. Als een man een enkele ring draagt dan heeft dit vaak een bepaalde symbolische waarde voor hem, waarbij de ring specifiek aan een persoon is gekoppeld..

je moet natuurlijk niet willen wedijveren met zijn geschenk toen hij het huis uitging.. of een aandenken van opa of iets dergelijks, want dan wordt je ring niet echt gewaardeerd, of gewoon niet gedragen.

ik zou persoonlijk kijken voor een mooi horloge of een armbandje/ketting als je hem perse een sieraad wilt geven.. maar ik zou sowieso voorzichtig zijn met sieraden geven als de persoon in kwestie een relatie heeft, anders 'wedijver' je met de vriendin.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:10

Eh, wat een veronderstelling zeg. Nu voel ik me een beetje aangevallen als een raar clingy mens...

Maar goed, het gaat niet om dezelfde persoon. Ik heb meerdere vrienden en vriendinnen en deze studeert af na 7 jaar studeren, en heeft vorige week te horen gekregen dat hij een baan heeft. In februari en dus gaat hij naar Londen verhuizen, dus dan lijkt het me gewoon leuk, om als vriendin, naast het groepscadeau dat onze vriendengroep doet (een set luxe pennen met zijn naam gegraveerd), iets speciaals te geven wat een tijdje bij hem blijft als mooi aandenken. Hij neemt mij en een paar vrienden en vriendinnen mee uit eten om het te vieren, wat hem een duit kost, daarom dat ik wat wil terug doen.

Maar afgezien van dat, is het over het algemeen raar om een ring cadeau te doen aan een man? Ik heb namelijk voor een ring gekozen omdat hij ze draagt.. En ik iets van ietwat waarde wil geven dat blijft. Dan kom ik al snel uit, normaal bij meiden, op sieraden.. En bij mannen op horloge's. Maar horloge's draagt hij niet. Daarom.

Zegelring komt inderdaad van zijn vader. De andere heeft hij zelf gekocht.

Hij is verder single, dus van wedijveren is geen sprake.

Maar goed, als een ring niet juist is.. Dan zou ik zo echt even niet iets anders weten. Armbandjes heb ik hem ook nog nooit zien dragen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-11-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:13

Voor mijn vriend laatst bij lucardi een gave ring gekocht! Een stalen(zilveren) ring met zwart staaldraad erin, eenvoudig maar toch gaaf! :)
http://m.lucardi.nl/nl/45173/stalen-her ... =1&pos=278

Btw, ik neem aan dat je een goede band met hem hebt dus dan lijkt mij persoonlijk een ring een mooi gebaar hoor.. :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:16

Ketaki schreef:
zonnebloem18 schreef:

ik heb idd ook een boccia ring ( nog van een ex van mij gekregen als verjaardagskadootje ooit)

zijn idd fijne ringen :j :j

edit deze ring is het:

[ Afbeelding ]

heb de ring nog steeds trouwens

heb die nooit laten graveren :o

Ow, die vind ik eigenlijk wel leuk! Simpel, maar toch mooi.

@ArroNnie: Ik ken hem nu 5 jaar en hij zit in onze gezamenlijke vriendengroep. Ken hem zeker wel goed ja :). Anders zou ik ook geen ring willen kopen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-11-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:17

ik zou persoonlijk dan eerder gaan voor iets minder 'gevoeligs' dan een ring

Afbeelding

bijvoorbeeld zoiets als een armband.. het is van alle tijden en stoer zonder macho te willen lijken..

aan de binnenzijde zou je dan iets kunnen laten graveren als de datum waarop hij zijn Masters haalt..

niet je eigen naam erbij, want dat is een 'claim' waardoor hij hem af zou willen doen op het moment dat er een vriendin in het spel is.. het is immers 'raar' om met de naam van een vriendinnetje rond te lopen ergens op je lichaam als er een relatie is.

er zijn vele 'vriendschapsarmbanden' voor mannen in omloop.

of misschien iets dat bij zijn zwart/zilveren ring goed staat'

Afbeelding

komen beiden van http://www.heren-armband.nl/
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 07-11-14 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:18

die ring die ik als verjaardagskadootje gekregen heb van mn ex was wel een stuk duurder.

de mijne kostte hem destijds ( 2004) zo'n 250 euro :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:20

Ow, dat vind ik wel een mooie armband inderdaad. Simpel, maar toch leuk. Hmm, we gaan vanavond karten met een vriendengroep. Misschien even stiekem peilen wat hij van armbanden vind.

Misschien beter dan een ring inderdaad.

Eigen naam zou ik er sowieso niet op willen zetten. Ik zat toch te denken aan zijn masters, alleen zat ik ermee dat die niet op een ring zou passen, maar wel op zo'n armband :D

@Ketaki: Sodeju, dat heb ik niet voor een vriend over nee haha :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:21

Afbeelding
Kon geen duidelijkere foto vinden, maar dit zijn onze titanium ringen (Boccia), bijna hetzelfde als die van Ketaki.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:22

dit was dan ook van destijds mn vriend,
geen goede vriend maar mn wederhelft :)

als ik dat gouden randje in zilver had gedaan, kostte de ring maar iets van 90 euro.

kun je nagaan dat alleen dat gouden randje het zo duur maakt

@ zonnebloem, volgens mij zijn het dezelfde type ringen hoor :j

edit:

deze ring kocht mijn ex toen voor zichzelf als vriendschapsringen met mij:

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 18:14

Het is een zilveren armband geworden met datum erin van zijn uitreiking :). Leek me geschikter dan een ring. Ik kan hem dinsdag ophalen. Ben benieuwd!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:15

foto, foto, foto!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 18:16

Ik heb hem bij de juwelier besteld, dus heb zo geen foto :P En haal hem pas dinsdag op.. Maar kan even googelen of ik hem op de site kan vinden!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 19:35

Kan hem niet vinden, maar maak dinsdag wel even een foto!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 04:44

TS, heb je inmiddels al een foto gemaakt van het sieraad of een foto van internet kunnen vinden?

ben wel benieuwd naar wat je gekocht hebt :)