Ik heb afgelopen week een arbeidsvoorwaardengesprek gehad voor een nieuwe baan. Mondeling is overeen gekomen dat het een min-max contract zal worden van minimaal 3 uur per week en maximaal 36 uur per week en dat mijn diensten deels geroosterd zullen worden en ik deels als oproepkracht fungeer. Dit omdat een 0-urencontract dat sinds 1 juli jl. niet meer uitgegeven mag worden.
Nu viel mijn contract gisteren op de mat en hierin staat het volgende: "De arbeidsduur bedraagt (gemiddeld) 3 uren per week, volgens rooster". Dit klopt dus niet met hetgeen we mondeling overeen zijn gekomen. De uren kloppen niet en het is dus ook niet alleen volgens rooster.
De diensten die ik zal gaan draaien duren 8 uur. Dat betekent dat ik, als ik één dienst werk, 5 overuren draai volgens dit contract. Zou ik een min-max contract tekenen, dan heb ik pas overuren als ik meer dan 36 uur per week werk. Correct?

Nog wat achtergrond info over het min-max contract (overgetypt uit het CAO):
1. Als je een arbeidsovereenkomst met een minimum en een maximum arbeidsduur bent overeengekomen, dan bedraagt de maximum arbeidsduur hooguit tweemaal (200% van) de minimum arbeidsduur, tenzij je akkoord gaat met een hoger maximum als arbeidsduur. In het laatste geval heb je jaarlijks het recht om je maximum arbeidsduur terug te brengen tot tweemaal (200% van) de minimum arbeidsduur.
2. Op jouw verzoek zal je werkgever beoordelen of de overeengekomen minimum arbeidsduur nog aansluit bij je feitelijke structurele gewerkte uren. Indien dat niet het geval is, zal je werkgever in overleg met jou de minimum arbeidsduur in je arbeidsovereenkomst verhogen.
3. Indien er sprake is van een min/max contract kun je bij je werkgever aangeven op welke dagen of tijden je wel of niet beschikbaar bent.
(CAO VVT 2013-2014)
Nu mijn vraag: wat is gunstiger? Dit laten zoals het is en met een contract van 3 uur gaan werken of het om laten zetten naar een min/max contract?
Ik heb er nog ander werk als ZZP'er naast, dus het is voor mij belangrijk dat ik aan kan geven wanneer ik wel en niet beschikbaar ben, zodat mijn ZZP-schap voorrang krijgt (dit weet de organisatie ook). Echter, volgens mij is dit bij beide contracten mogelijk toch? Immers, met een 3 uurscontract hoef ik maar 3 uur te werken en de rest is overuren dus vrijwillig? Of zie ik dit verkeerd?
En stel dat ik akkoord ga met dit 3 uurscontract, dan is mijn idee om even goed uit te zoeken wat voor beleid ze hebben m.b.t. het uitbetalen van overuren. Immers, ik wil wel gewoon al mijn gewerkte uren betaald hebben natuurlijk

Bokkers, hebben jullie advies? Het betreft trouwens een tijdelijk contract tot 01-03-2015. Als er meer info nodig is, geef ik deze graag

Vanwege de overwerkgrens in het geval van een min/max contract, bedoel je? Hoe kom je dan bij max 6 uur?