Heb jij ook een Bucketlist? Try before you Die...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Heb jij ook een Bucketlist? Try before you Die...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:02

Na aanleiding van een topic die ik voorbij zag komen over een bucket list, werd ik nieuwsgierig of er ook andere zijn die zo'n lijst hebben...

Een bucketlist is een lijst van dingen die je ooit nog wilt doen voordat je dood gaat!

♡ "What do you want to do before you die..." ♡

Heel lang geleden heb ik ooit een Bucketlist gemaakt nadat ik even in een minder periode van het leven zat. Ik moest nieuwe uitdagingen gaan zoeken en ging voor mezelf opschrijven wat ik eigenlijk nog allemaal wou doen voordat ik dood ga. Nu is de dood niet te voorspellen en betekend dus dat je moet genieten van elk moment dat je hebt...

Ik ging aan de slag met mijn bucketlist, maar wist niets op te schrijven. Ik realiseerde me eigen dat het niets groots hoeft te zijn, en dat het ook gewoon iets heel kleins kan zijn.
Alles waar ik waarde aan hecht en wat ik ooit nog eens zou willen doen kon ik op mijn lijstje zetten.

Nu paar jaar later heb ik al een hoop grote en kleine "momenten" af kunnen strepen.
Maar een Bucketlist is nooit "afgewerkt" en er komen altijd wel weer nieuwe dingen op te staan.

Zie hier mijn bucketlist
(Het rode is uitgevoerd, het zwarte hoop ik ook nog uit te kunnen voeren!)

Afbeelding

Hebben jullie ook een bucketlist, of wel eens overwogen om eentje te maken en wat zou daar dan op komen te staan?

:wave: :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:07

Ik heb geen bucket list, maar wel een Day Zero Project ( [LZP] Day Zero project)
Het idee is min of meer hetzelfde, je stelt doelen voor jezelf, maar bij DZP stel je 101 doelen die je in 1001 dagen wil halen. Voor mij werkt het fijner om een einddatum te hebben waarop ik ook echt klaar moet zijn, dat zet er iets meer druk op om dingen ook daadwerkelijk te gaan plannen. Plus dat ik ook rekening kan houden met wat op dit moment in mijn leven nuttig/passend/haalbaar is. Een bucketlist is in mijn ogen wat 'dromeriger' (zie jou ruimtereis :+ ) en een DZP wat realistischer.

Ik ben nu met mijn derde DZP lijst bezig, van de eerste heb ik 72 van de 101 doelen gehaald (en de overige waren niet meer zo van toepassing), de tweede is door een verhuizing/verbouwing wat versloft, en nu heb ik sinds september weer een nieuwe lijst en daar ben ik lekker mee bezig :j

Misschien dat ik ook wel eens een Bucket list maak met doelen voor 'ooit', groot kunnen dromen heeft zeker ook voordelen :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-14 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Re: Heb jij ook een Bucketlist? Try before you Die...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:13

Ik heb ook zo'n lijst, alleen ik bok op mijn telefoon, dus ik kan hem even niet kopiëren :P

Dit zijn enkele doelen:
- Trouwen in Las Vegas met een nep-Elvis als priester
- Fietsen over de Golden Gate Bridge
- Een ballonvaart maken
- Op een mechanische stier rijden
- De Eiffeltoren beklimmen (met de trap)
- De Siegessäule beklimmen
- Overnachten in (minimaal) 3 bijzondere hotels
- Zorbing

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:15

Daar had ik nog nooit van gehoord, klinkt ook leuk.

Ik vind een bucketlist geweldig. Juist omdat er geen druk (en eindtijd) achter zit.
Echt dromerig vind ik hem niet, maar natuurlijk zijn het altijd "dromen" waarvan je hoopt dat het uitkomt.

En die ruimtetrip, tja of dat ooit haalbaar is weet ik niet. Maar het is absoluut wel serieus bedoelt. Denk dat die misschien nog wel boven aan de lijst staat... Ik heb een kleine hoop dat dit over 20 jaar een stuk makkelijker te bereiken is. :j

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:16

Konstantine schreef:
Ik heb ook zo'n lijst, alleen ik bok op mijn telefoon, dus ik kan hem even niet kopiëren :P

Dit zijn enkele doelen:
- Trouwen in Las Vegas met een nep-Elvis als priester
- Fietsen over de Golden Gate Bridge
- Een ballonvaart maken
- Op een mechanische stier rijden
- De Eiffeltoren beklimmen (met de trap)
- De Siegessäule beklimmen
- Overnachten in (minimaal) 3 bijzondere hotels
- Zorbing

Ook erg leuk Konstantine.. Proficiat trouwens :D

Wat is Zorbing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:17

Ik vind dit een rare trend
Als je dood gaat zou je dan op je sterfbed echt zorgen hebben om dingen als ' ik heb nooit quad gereden' of ' ik heb nooit op een kameel gezeten'

Noem het een lijstje van dingen die ik graag zou doen, maar laat doodgaan erbuiten want ik denk dat terminaal zieken hele andere dingen aan hun hoofd hebben. Je resterende tijd met je familie doorbrengen, genieten van elke mooie dag bijvoorbeeld.

Dingen die ik graag zou doen: mijn kinderen zien opgroeien en er zo lang mogelijk voor ze zijn. Ik vind het leven op zich een avontuur waarin je veel dingen tegenkomt die op dergelijke lijstjes staan dus ik hoop maar gewoon dat ik gezond oud mag worden.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:22

Deze topic is niet bedoelt om te gaan discussiëren over de dood, of terminale zieken ermee te kwetsen.

Maar ik vind best dat iedereen een doel mag hebben voordat het te laat is. En wat die doel is, is ieder zijn eigen keuze. En ik vind ook dat dat best hardop uitgesproken mag worden. Het is erg genoeg dat mensen vroeg tijdig dood gaan door welke oorzaak dan ook. Dan mag je best meer waarde hechten aan het leven en alles eruit proberen te halen, en als iemand dat het beste kan via een bucketlist of DZP dan vind ik dat prima.

Dat jij je keus legt bij het zien opgroeien van je kinderen vind ik ook prachtig. Ieder zijn keus hoe hij/zij zijn leven invult en waarde geeft.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:22

Bedankt voor de felicitatie :)

Zorbing is in een soort mega hamsterbal van een helling afrollen :') Of op het water lopen, maar van zo'n helling lijkt me leuker :P

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:24

Oh dat is indd ook erg gaaf om te doen.. Was daar laatst niet een man die daarmee de oceaan wou oversteken..?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:26

Oh, dat zou best kunnen!
Voor mij een beetje hoog gegrepen :P Maar dat vind ik ook wel een leuk doel :))

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:39

Zeg al jaren dat ik een bucketlist wil maken, het blijft helaas alleen steeds in mijn hoofd.
Ga toch binnenkort maar eens een lijst maken.
Maar er zijn wel dingen die ik wil doen:

- in een kooi met haaien (naja de haaien buiten de kooi dan :) )
- zwemmen met een walvishaai
- met mijn eigen paard een strandrit doen
- met mijn eigen paard een bosrit doen
- naar Afrika
- naar Australië
- naar Amerika
- de big five zien
- naar nieuw zeeland

Heb dit jaar in ieder geval al 1 ding van mijn bucketlist afgehaald.
En dat was een trektocht met mijn eigen paard.

Ondanks niet uitgereden (laatste dag af moeten haken omdat ik ziek was), was deze tocht heel speciaal voor mij.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:41

Toch al iets af kunnen strepen.. En wie weet kan je de rest ook nog afstrepen.. ;)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:48

ik wil nog graag
op vakantie met mijn pony
in de M dressuur komen *D *D
een strandrit maken'
een bosrit maken
een eigen binnen rijbaan er neerzetten :):)
een grotere sjabrak collectie kopen.
en dat was het wel zon beetje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:28

Na Antarctica? Wat komt er na Antarctica?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:51

Flauw! :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:53

Leuk topic, interessant om te zien wat mensen graag eens willen doen. Ik ben momenteel bezig met een day zero project, heb bijvoorbeeld van de week mijn haar eens heel anders laten knippen. Tis nu echt best kort en was over mijn schouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:53

Leuk idee! , ik zal me er nooit aan kunnen houden maar heb genoeg wat ik nog wil :) . Vorig jaar al een grote droom/wens in vervulling zien gaan (ballonvaren :D),met een vaste baan zou ik wel een bucketlist gaan maken maar het is nu onbegonnen werk heb voor het meeste geen geld ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:57

Mayling27 schreef:
Flauw! :+

Sorry _O-

Ik heb geen bucketlist, te lui voor. :=

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:58

Gaaf, goed idee! Een vriendinnetje van mij zit in zo'n zelfde situatie, misschien kan ik dit eens aan haar voorstellen.

Trouwens, ik zou de Big 5 in Afrika gaan zoeken en niet in Amerika. Dan kun je nog lang zoeken haha :')

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 12:09

Kleemans schreef:
Trouwens, ik zou de Big 5 in Afrika gaan zoeken en niet in Amerika. Dan kun je nog lang zoeken haha :')

Haha ik kreeg al een prive mail van iemand.. Heb hem (voor mezelf) al aangepast... haha, Moet natuurlijk ook Afrika zijn :')

En misschien indd voor je vriendin een goed idee, mij heeft het erg geholpen. En dat vind ik al erg belangrijk. Belangrijker dan het werkelijk uitvoeren. Maar ik vind dat een mens een droom mag hebben en iets om naar te streven (als hij/zij dat wilt)....

takkie_muis schreef:
Leuk idee! , ik zal me er nooit aan kunnen houden maar heb genoeg wat ik nog wil :) . Vorig jaar al een grote droom/wens in vervulling zien gaan (ballonvaren :D),met een vaste baan zou ik wel een bucketlist gaan maken maar het is nu onbegonnen werk heb voor het meeste geen geld ..

Het is niets iets dat je binnen een jaar moet uitvoeren.. Deze is al heel oud, maar zo nu en dan werk ik hem bij.. En kijk ik eens naar wat ik al gedaan heb en wat ik graag nog wil doen. :j <3

eroslover schreef:
heb bijvoorbeeld van de week mijn haar eens heel anders laten knippen. Tis nu echt best kort en was over mijn schouders.

Dat zou ik ook willen, maar dat durf ik dan weer niet hahah :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:24

[***] schreef:
Ik vind dit een rare trend
Als je dood gaat zou je dan op je sterfbed echt zorgen hebben om dingen als ' ik heb nooit quad gereden' of ' ik heb nooit op een kameel gezeten'

Noem het een lijstje van dingen die ik graag zou doen, maar laat doodgaan erbuiten want ik denk dat terminaal zieken hele andere dingen aan hun hoofd hebben. Je resterende tijd met je familie doorbrengen, genieten van elke mooie dag bijvoorbeeld.

Dingen die ik graag zou doen: mijn kinderen zien opgroeien en er zo lang mogelijk voor ze zijn. Ik vind het leven op zich een avontuur waarin je veel dingen tegenkomt die op dergelijke lijstjes staan dus ik hoop maar gewoon dat ik gezond oud mag worden.

Wat betreft je gehele reactie; Voor een deel heb je zeker gelijk :j
Aan de andere kant heb ik zelf bijvoorbeeld best wat doelen staan die gaan over persoonlijke ontwikkeling, tijd doorbrengen met vrienden, mensen complimenten geven, bewuster een mooie dag doorbrengen etc. Veel gaat dus ook over de dingen die je noemt, zoals tijd met familie/vrienden doorbrengen en genieten van mooie dagen. Lang niet alle doelen zijn dus (bij mij iig) in de categorie 'rijd op een kameel' al zitten er wel óók zulke dingen bij.

Wat betreft het stukje dat ik in je reactie even vet gedrukt heb; ik merk dus dat dat niet zo is. Ja, het leven is een avontuur, maar lang niet alles komt vanzelf op je pad. Ik wilde bijvoorbeeld al jaren eens een westernles volgen, maar altijd kwam er wel iets tussen, het was lastig/duur/ver weg etc. Door het als doel op te schrijven kreeg ik net dat laatste zetje om het nu eindelijk eens te regelen :j Dat is waarom het voor mij zo fijn werkt, je maakt dingen die je ooit eens wil doen veel concreter, hangt er een deadline aan en daardoor is het makkelijker om ze te realiseren :)

Is natuurlijk prima als het jou niet ligt, dat moet je zelf weten, maar misschien verduidelijkt dit een beetje waarom DZP voor sommige mensen wel fijn kan werken :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:36

Ik heb er eigenlijk maar 1; downtown New York gaan wonen. Maar gezien de prijzen daar en het feit dat je de VS niet zomaar binnenkomt denk ik dat het bij een droom blijft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:37

Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Het enige wat op mijn lijstje staat is genieten van het leven. En daardoor wil ik dingen doen die mij gelukkig maken :D Ik wil mn master halen op de uni, trouwen en naar tornado alley. Dat zijn mijn enige doelen in het leven, verder zie ik wel :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 12:42

Dat is ook mooi Joolien.. En uiteindelijk heb ik hetzelfde, alleen dan wel opgeschreven.

Veel mensen zeggen dat ze geen lijst hebben, maar ik denk dat er ook onbewust genoeg (kleine) dingetjes zijn die ze in hun hoofd hebben wat ze graag zouden willen doen, naast genieten. Of juist om nog extra te kunnen genieten.. En alleen al genieten, genieten van/met je familie is al prachtig.. En voor vele klinkt zoiets vanzelfsprekend. Maar ook dat is niet altijd vanzelfsprekend voor iedereen...

Ieder zijn eigen doel en keuzes toch.. Dat maakt het juist zo mooi... Zolang we elkaar maar respecteren.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:43

Ik heb dit, maar er komen nog heel veel dingen bij denk ik zo :)
-Wilde orka's en dolfijnen spotten
-Een reis naar Amerika
-Een eigen Paint Horse
-Wedstrijden rijden
-Een veulen fokken