'geen signaal' bij aansluiten laptop op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

'geen signaal' bij aansluiten laptop op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 01:53

Aaaargh.....
Frustraties hier! :+
Dacht ik eens iets makkelijk aan te pakken, hdmi kabel kopen, plug-in en klaar is Kees... Neehoor!

Iemand enig idee? Ik heb een Dell laptop, Philips tv. Ik plug de kabel in, zet de tv op hdmi (of hdmi zijkant, heb beide ingangen geprobeerd) en zet mijn computerbeeldscherm op 'dupliceren'. Maar helaas. Nog steeds geen signaal.

Ik heb daarnet de tv geupdate. Heeft helaas ook geen effect gehad, behalve dat de error 'geen signaal, controleer de antennekabel' is vervangen door 'geen signaal' -O-

Help?

Mjetterd

Re: 'geen signaal' bij aansluiten laptop op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:02

Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar toevallig laatst ook een hdmi kabel gekocht om series te kijken vanaf mijn laptop op de tv.
In het begin kreeg ik het niet voor elkaar, maar ik had het verkeerde kanaal geselecteerd. Er bleken 4 hdmi kanalen te zijn en ik moest de 4de hebben.
Ik weet niet of er bij jou ook meerdere kanalen zijn om te selecteren?

Heb trouwens niet de laptop op 'dupliceren' hoeven te zetten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:07

wat raar, dit hoort eigenlijk zonder problemen te werken.

weet je zeker dat je de juiste hdmi gekozen hebt op de tv?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:08

Misschien even als je ingeplugd bent op je laptop op je bureaublad met de rechter muisknop klikken, dan schermresolutie en hier de instellingen veranderen? Je kunt dan onder Weergave van uw beeldscherm wijzigen staat rechts detecteren, daarmee kun je opzoek gaan naar een tweede beeldscherm. Als het goed is moet hij dan de tv vinden en kun je ervoor zorgen dat dat je hoofdscherm wordt.

Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:03

Weet je zeker dat je tv op de goede stand extern staat? Als wij de opmerking geen signaal controleer de kabel dan weten we dat we de tv op de stand kabeltv hebben staan (hebben sateliet dus dan geen signaal). We hebben daarnaast de keuze uit 3 externe opties, en voor de sateliet dus, een voor de dvd speler/wii en een voor laptop/internet enz. Wij hebben daarvoor op de afstandsbediening de knop av of extern afhankelijk van welke tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:12

Hmm ik lees even mee want ik heb dus hetzelfde probleem en nog steeds niet opgelost helaas :( . Heb alle hdmi kanalen geprobeerd en zelf nog een poging gedaan met de ouderwetse scart kabel en het pc kanaal op de tv. Gekke is dat ik wel geluid heb via de tv maar geen beeld :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:13

Bij geen beeld beter de kabels aanduwen of kabels wisselen misschien? Daarin zit ook wel eens verschil in.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:16

Gloa schreef:
Hmm ik lees even mee want ik heb dus hetzelfde probleem en nog steeds niet opgelost helaas :( . Heb alle hdmi kanalen geprobeerd en zelf nog een poging gedaan met de ouderwetse scart kabel en het pc kanaal op de tv. Gekke is dat ik wel geluid heb via de tv maar geen beeld :+

Probeer eens wat ik hierboven heb gezegt, ga naar je schermresolutie van je laptop en kijk of hij daar wel het tweede scherm detecteert en zorg dan dat de instellingen daar goed staan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:26

Kan alleen ff snel reageren, vanavond indien nodig uitgebreider!

Ik heb met de schermresoluties gespeeld ja, maar hij detecteert het scherm niet.
Ik kan bij mn tv kiezen tussen hdmi en hdmi zijkant. Heb zonder de kabel gewisseld te hebben beiden geprobeerd. En ook bij de andere ingang. Geen effect...

Ik heb de kabels aangeduwd. Volgens mij zitten die wel echt goed!

Bedankt voor de tips. Als ik het niet oplos ga ik het binnenkort op de tv van mn ouders proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:29

Je hebt dus start > configuratiescherm > beeldscherm > beelscherminstellingen wijzigen gedaan?

Daarna detecteren? Heb je het besturingsprogamma ook in orde? Vaak gaat dit vanzelf, ging bij mij pas na 3x inpluggen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:47

MariskaFally schreef:
Gloa schreef:

Probeer eens wat ik hierboven heb gezegt, ga naar je schermresolutie van je laptop en kijk of hij daar wel het tweede scherm detecteert en zorg dan dat de instellingen daar goed staan.

Is al een tijdje geleden dus moet even uit mn hoofd doen. Volgens mij herkende hij het tv scherm niet maar ik kreeg hem ook niet gedeeld via 2de scherm zoals je met een 2de monitor zou hebben.