Bokkers die dromen kunnen vertalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Bokkers die dromen kunnen vertalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:54

Nouja, deze vraag lijkt me eigenlijk wel duidelijk..
Ik heb al jaren dezelfde terugkerende droom.. Die ik werkelijk heel vervelend vindt als ik dat droom..

Nu ben ik benieuwd of er misschien iemand (serieus) is, die kan vertellen wat deze droom betekent?

Mijn droom/nachtmerrie ziet er telkens als volgt uit:

Ik ben elke keer bezig met iets, huishouden, of werk, of vriendinnen, of iets anders.. En dan ineens krijg ik de schrik van mn leven en bedenk ik mij ineens dat ik een paard heb. (Mijn vorige paard) En dat ik die gewoon compleet ben vergeten! En dat hij wekenlang 24/7 op stal heeft gestaan.. En dan ik me dan enorm schuldig voel, en er gelijk heen wil.. Maar ik kan er de tijd niet voor vinden.. En dan wordt ik elke keer wakker..

Nu de situatie zoals het werkelijk is: Ik heb 10 jaar geleden dit paard gekocht. Mijn eerste eigen paard.. Een droom die na heel veel jaren eindelijk uitkwam. Helemaal gek hiermee, en superblij altijd met hem geweest.. Helaas heb ik hem moeten verkopen met veel pijn in mn hart wegens financiele problemen. Ik heb het hier altijd heel moeilijk mee gehad, met name omdat ik zoo ontzettend gek was/ben van dit paard, en omdat ik een persoon ben van: Een dier heb je voor je leven en niet voor even..
Het paard verkocht naar 2 lieve dames, maar ook hun gingen hem verkopen naar een jaar.. Met de vraag of ik hem terug wou kopen.. Maar spijtig genoeg was het niet verstandig om te doen, dus wederom hem moeten laten gaan.. Toen echt officieel afscheid genomen, omdat ik wist dat ik hem nu niet weer zou zien.. En idd.. Vlak hierna is hij verkocht, en heb ik hem nooit meer gezien. (Al weet ik wel dat hij het goed maakt gelukkig!)

Iemand een idee hoe of wat?

Edit: Ik heb hem nu een jaar of 4/5 geleden verkocht.. En heb dus ook al vanaf toen deze droom..

Liezja

Re: Bokkers die dromen kunnen vertalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:55

Misschien angst met het loslaten van je paard? Of een schuldgevoel dat je haar hebt verkocht?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:01

Ik heb precies dezelfde dromen, maar dan over mijn konijnen.. Zijn ook jaren geleden verkocht (weggegeven) en sindsdien regelmatig die dromen. Maar ik kan er dan wel vaak meteen heen. En zie ik hele verwaarloosde konijnen..

Ik denk dat het komt doordat we toch niet 100% hebben geaccepteerd dat ze weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:05

O mijn god, ik heb echt PRECIES hetzelfde!!

Of bijna precies:
Mijn pony is in 2004 bij een auto-ongeluk om het leven gekomen en eens in de zoveel tijd droom ik dat ze helemaal niet dood is en ze al die tijd zonder eten en drinken in haar weiland heeft gestaan.
Om haar leven te redden moet ik dan zo snel mogelijk naar haar toe, maar dit lukt door diverse redenen niet.
Geen vervoer/tegengehouden worden etc. etc.
Het is allemaal levensecht.

Ik ga dit zeker volgen!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:13

Geryon schreef:
Ik heb precies dezelfde dromen, maar dan over mijn konijnen.. Zijn ook jaren geleden verkocht (weggegeven) en sindsdien regelmatig die dromen. Maar ik kan er dan wel vaak meteen heen. En zie ik hele verwaarloosde konijnen..

Ik denk dat het komt doordat we toch niet 100% hebben geaccepteerd dat ze weg zijn.

Dit heeft ermee te maken. Ook omdat je je schuldig voelt in je droom/nadat je wakker wordt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:16

KoudbloedKim schreef:
O mijn god, ik heb echt PRECIES hetzelfde!!

Of bijna precies:
Mijn pony is in 2004 bij een auto-ongeluk om het leven gekomen en eens in de zoveel tijd droom ik dat ze helemaal niet dood is en ze al die tijd zonder eten en drinken in haar weiland heeft gestaan.
Om haar leven te redden moet ik dan zo snel mogelijk naar haar toe, maar dit lukt door diverse redenen niet.
Geen vervoer/tegengehouden worden etc. etc.
Het is allemaal levensecht.

Ik ga dit zeker volgen!

Bizar zeg! Idd bijna hetzelfde!!
Echt heel naar he zulke dromen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:19

Naamloos1 schreef:
Bizar zeg! Idd bijna hetzelfde!!
Echt heel naar he zulke dromen.. -O-
Heb jij in die dromen ook dat je je echt heel erg moet haasten omdat het anders te laat is?
En dat je ook echt kwaad wordt dan en je enorm gefrustreerd voelt dat alles zo tegenwerkt.
Of dat je wil rennen, maar je benen zijn zo zwaar dat je niet overeind/vooruit komt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:20

Ik heb wel dat ik er idd zo snel mogelijk heen wil, maar het lukt me niet! Iets/iemand/ikzelf werk(t) me tegen.. En ik wordt kwaad en gefrustreerd om het moment dat ik er ineens achterkom dat ik mn paard vergeten ben al wekenlang.. (En heel verdrietig!)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:21

Hier ook een met de zelfde droom , alleen is mijn pony niet verkocht maar overleden . is al 30 jaar geleden.
Ik had wel een ander paard in deze droom , lees dus even mee.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:49

Die droom ken ik ook, al heel lang niet meer gehad gelukkig. Maar dan stond de pony dag en nacht vast in de garage zonder dat iemand er naar omkeek. Bizar. :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:04

Een kennis vertelde een nachtmerrie aan mij. Zij droomde dat mijn paarden en mijn bijrijpaard ingeslapen moesten worden met alle verdriet er omheen.
Deze week werd mijn bijrijpaard enorm kreupel en mijn eigen paard moest naar de kliniek voor een controle echo van zijn peesblessure.
Mijn bijrijpaard had een hoefzweer en mijn eigen is genezen verklaard.... Wat heb ik geleerd? Dromen zijn bedrog :-)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:10

Dromen zijn geen bedrog... Dromen zijn vaak de verwerking van iets dat je hebt meegemaakt of over hebt gesproken. Dit kan zich vertalen in allerhande onderwerpen....

Ik kijk het BNN programma over mijn lijk, en vannacht droomde ik heel levendig over 1 van de overledenen uit dat programma. Dat komt gewoon omdat ik heel erg meeleef met die mensen, en dat blijkbaar in mijn dromen aan het verwerken ben.

Ik droom overigens ook best wel vaak over mijn overleden paard, ook dat hij er weer is en dat ik niet zo goed weet hoe ik dat allemaal moet bolwerken, maar ik ben altijd wel blij. Bovendien kan hij altijd praten in die dromen en dat is echt hilarisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:13

Ik denk ook dat het met verwerking te maken heeft. :j
En gevoelens die je daar omheen hebt.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:21

Toen mijn verzorgpony verkocht was, en ik dus niet wist waar die heen ging. Ik had een betere band met dit paard dan me eigen. Ik had allemaal nachtmerries over eigenaren en vooral eigenaren die hem miahandelde en verwaarlozen. Sinds ik weet waar die is hen ik het niet meer, het was vreselijk in iedergeval.