verpleegkundige opleiding doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

verpleegkundige opleiding doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:53

Hoi!

Ik zit te twijfelen om een verpleegkunde opleiding te starten. Ben nu verzorgende ig. Alleen twijfel ik.. Wat als straks alles zorgkundige word? Dan ben ik als ig'er dat ook? Is het dan niet zonde van mijn tijd geld en inzet!? En wat ga je als zorgkundige allemaal mogen? Mag je dan nog wel in het ziekenhuis werken? Zit er ook nog over te denken om evt HBO v te doen...

Zijn er hier mensen die verpleegkunde zijn of de opleiding volgen en die hun mening met mij willen delen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:28

Je mag als verpleegkundige toch weer meer met medicijnen etc dan als verzorgende? LIjkt me niet dat een verzorgende straks ineens hetzelfde mag als een verpleegkundige, maar dat weet ik niet zeker. Ze kunnen echt niet ineens een opleiding tot verzorgende upgraden naar hbo nivceau of verpleegkundige downgraden naar mbo, dus ik denk zeker dat het de moeite wel waard is. Persoonlijk vind ik doorstuderen nooit zonde van je tijd, maar dat is een afweging die je zelf moet maken.

Vriendinnetje van mij doet overigens verpleegkunde, nu bezig met haar scriptie. Dus als je concrete vragen hebt kan ik ze evt wel doorspelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:38

Ik denk dat je juist als verzorgende straks niet veel kanten meer op kunt.
De overheid werkt er naar toe dat zorgcentrums geheel verdwijnen.
Dat betekend dat er straks alleen nog maar verpleeghuizen zijn.

Saaams

Re: verpleegkundige opleiding doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:57

Als verzorgende werk je niet in het ziekenhuis. Dit is enkel niv 4 en hbo.
Ik doe de opleiding vpk niv 4. Zit in mn laatste jaar.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:25

Het gebeurd al wel meer dat verzorgende 3ig in ziekenhuizen werken, maar met verpleegkundige 4 of 5 kun je gewoon veel meer. Ik denk dat je er nooit verkeerd aan doet om een niveau hoger te gaan!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:36

Thanks allemaal! Het is al besloten dat verzorgende en verpleegkundigen op mbo samen gaan.. En daarnaast willen ze in de toekomst alleen hbo in het ziekenhuis hebben zitten. Die informatie heb ik tot nu toe ontvangen... Wat is het toch ingewikkeld..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:45

Hey,

Ik wil hierna ook graag door met MBO-V. Heb even gezocht op google en het is niet echt een "trending item", om het zo maar te zeggen.

Dit citaat vond ik op de website van Nursing:
Citaat:
Volgens de nieuwe beroepsprofielen heeft de verpleegkundige in 2020 standaard een hbo-bachelor diploma, en de huidige mbo-verpleegkundige (niveau 4) heet vanaf dan zorgkundige.

Ook vond ik op die website dat MBO-verpleegkundigen die voor die tijd zijn afgestudeerd hun titel gewoon mogen houden.