Ergernis aan andere leerling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ergernis aan andere leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:15

Hallo!

Ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen als dat lukt.

Vorig school jaar kwam er een nieuw meisje (ik noem haar even M) bij mij in de klas (2e klas). Ze was een erg onzeker meisje met veel problemen thuis.
M is uit huis gezet bij haar moeder, heeft een jaar bij haar vriend gewoond en woont nu weer bij haar vader ( meer details hoef ik niet online te zetten )
Toen M bij mij in de klas kwam was ze erg stil en onzeker. Mijn vriendinnen en ik hebben ons bij haar aan gesloten omdat ze op andere scholen erg gepest werd. We vonden dat ontzettend zielig dus we hebben M vrijwel direct als een vriendin beschouwd.
Het eerste half jaar had ze er veel moeite mee, ze was zo erg onzeker dat ze geen eens een complimentje durfde te geven. Ze vond het ook moeilijk want ze had nog nooit vriendinnen gehad, maar ze was wel blij met ons. Dat liet ze ook merken. De laatste maanden van het school jaar werd ze steeds zekerder van zichzelf en durfde ze veel meer te zeggen

Maar even dat ter zijde
Nu ik in de 3e klas zit zijn alle klassen uit elkaar gesplitst en zit ik niet meer bij haar in de klas.
Ik heb nu 12 uur in de week praktijk lessen op school en ik zit bij M in het groepje. En ik moet zeggen wat erger ik me aan haar!
Zo ken ik haar echt, maar dan ook echt niet.
Ten eerste zit ze de hele tijd over haar 45km autotje te praten. Waar ze wel niet naar toe gaat met dat ding, hoe blij ze er wel niet mee is. 1 keer horen is leuk, maar echt werkelijk ( ja het is echt zo ) 6x op een dag dat zeggen, daar word je toch wel een beetje gestoord van.

Nu is dat niet het enige, ze zit ook alleen maar te zeuren over haar vader hoe slecht ze het daar niet heeft. En nee ze zegt dat niet bescheiden, zo hard dat het hele lokaal het hoort.

En op de 1 of andere manier zit ze bijna 4 uur lang ( zo lang heb ik met haar les op een dag, 3 dagen in de week :) ) met een pen te klikken. Ik heb al eens gevraagd of ze er mee op wilt houden, ''ja hoor'' zegt ze. Na 5 min gaat ze gewoon weer verder. Ik word daar zo ongelooflijk zenuwachtig van dat ik het al vaker heb gevraagd, maar ze vind dat ik niet moet zeiken.
Na dat ze irritant doet met haar pen, zit ze ook nog de hele tijd met haar piercing in haar mond te spelen, er in, er uit, er in, er uit. Zo onsmakelijk!! :r Er zit ook helemaal een korstige rand omheen omdat ze dat doet..
Nu ik al ''zeik'' over die pen, durf ik al niet meer te vragen of ze daar ook mee op wilt houden :=
Buiten dat om heeft ze ook nog eens een vreselijke adem en lichaamsgeur

Nu ik het zo terug lees lijkt ik wel een ongelooflijke zeikerd :+ ( misschien ben ik dat ook )
Maar ik erger me daar gewoon ontzettend aan, als ze iets tegen je wilt ver luisteren krijg je die walm van ademlucht naar je toe.

De klasgenoten van M hebben daar ook last van

Ik moest het even kwijt.
Ik weet niet of ik er wat aan kan doen, ik moet het hele jaar en volgend jaar bij d'r zitten. Als ze het zelfde blijft doen dan wat ze nu doet, ben ik echt bang dat ik een keer tegen haar uit ga vallen.. En dat wil ik niet want zomenteen gaat ze zich weer onzeker voelen..

Ik ben benieuwd hoe jullie zo'n ''probleem'' op zouden lossen? Of zouden jullie het gewoon laten..?
Hoor het graag :)

Het is een langer verhaal geworden dan gedacht :=

Sammie

Re: Ergernis aan andere leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:17

Iets minder op haar letten en ergens anders zitten? En zelf eens onderwerp aansnijden zodat je niet alleen naar haar verhaal hoeft te luisteren.

Piercingpulk is vies, maar doet ze zonder er erg in heeft. Evenals pen klikken. Ze begint niet na 5 minuten weer om te pesten, maar omdat het een gewoonte is. En gewoontes zijn moeilijk te doorbreken.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:18

Ik zou het gewoon zeggen. Dat van de lichaamsgeur ruikt ze zelf niet en dat moet iemand gewoon zeggen. De pen, het auto'tje en de piercing, gewoon zeggen en elke keer als ze ermee bezig is even aantikken. Dit is waarschijnlijk een tik geworden..

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:19

Met haar gaan praten? Het is toch een vriendin van je, daar moet je gewoon mee kunnen praten en overleggen. Anders zal je gewoon je minder moeten ergeren, want ze bedoelt het vast niet slecht.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:19

Sammie schreef:
Iets minder op haar letten en ergens anders zitten? En zelf eens onderwerp aansnijden zodat je niet alleen naar haar verhaal hoeft te luisteren.

Piercingpulk is vies, maar doet ze zonder er erg in heeft. Evenals pen klikken. Ze begint niet na 5 minuten weer om te pesten, maar omdat het een gewoonte is. En gewoontes zijn moeilijk te doorbreken.

Zou ik graag willen, maar ik werk met haar in een project dus ik kan nergens anders gaan zitten :)
Ik heb ook niet het idee dat ze het doet om te pesten, maar dan erger ik mij er nog wel aan :+
En als ik er wat van zeg, dan zeik ik..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:21

Wel ik heb een soortgelijk voorval gehad op mijn school.
Een jongen die echt enorm aardig was, goede bedoelingen en meende het ook goed maar met een verschrikkelijke lichaamsgeur.
Zo erg dat zelfs de leerkrachten de ramen wagenwijd open zetten en de verwarming maar iets hoger.
Nu heeft die klas dit aangehaald aan de leerkracht. Ze stoorden zich eraan, het was jammer want de jongen wou contacten leggen maar de geur was niet dragelijk.
De leerkracht heeft hem hierop aangesproken en sindsdien ruikt die jongen dus ook als een zonnetje!
Hij had het gewoon echt niet door, maar nu hij het weet doet hij wel zijn best om zo lekker mogelijk te ruiken.

Dus misschien aankaarten aan je leerkracht?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:21

Pfoe ken het probleem.. Ik wil er keer over gaan praten met mijn vriendin, omdat niet alleen ik mij aan haar irriteer maar ook merk dat andere studenten haar beginnen te vermijden.. Ze zal echt niet door hebben en soms moet je iemand helpen zich ervan bewust te worden ervan. Alleen de kust is hoe je doet zonder dat iemand zich aangevallen voelt...

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:23

De pen en de piercing lijken mij inderdaad gewoon tics :j . Ik heb zelf ook onwijs veel last van tics (o.a. pen :+ ), en als iemand aan me vraagt of ik wil stoppen doe ik dat, maar een paar minuten later ben ik gewoon weer bezig en dat bedoel ik echt niet verkeerd :) . Overigens doet een tijdje meer afstand nemen het bij mij altijd goed. Mijn beste vriendin en ik hebben ook periodes dat we elkaar wel de kop in kunnen rammen := , maar als we een tijdje minder contact hebben gaat het altijd weer prima :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:24

Zo'n leerling had ik ook in mijn klas, van alle ergernissen. Wilde dan constant bij ons lopen, gaf commentaar uit het niets, begon over haar seksleven te praten over haar egyptenaar jezus irritant gedrag. Ik ben haar gewoon gaan negeren maar ik ben dan ook een persoon die echt duidelijk is als ik mensen niet leuk vind. Maar ohh, ze heeft het wel door nu :=
Ze had ook een overdreven lichaamsgeur, dat hebben we dan tegen de leerkracht gezegd, die heeft dat tegen haar gezegd :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:01

Ik wil zeker met haar gaan praten, maar ben ook weer bang om haar te kwetsen, en eigenlijk vind ik de luchtjes nog het minst erg. Maar dat klikken en piercing pulken, bah dat vind ik het ergst

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:47

Als het echt een goede vriendin van je is dan praat gewoon met haar.. Als je het op een normale vriendelijke manier uitlegt hoe jij je er over voelt dan moet dat geen probleem zijn ;) Ga lekker een keer na school iets leuks doen samen en kaart het dan gewoon aan ;)