Portoo kwijt > Steun en hoop nodig.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Portoo kwijt > Steun en hoop nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:05

Bokkers, zojuist ben ik mijn portoo verloren IN de winkel. Jawel, IN de winkel. Ik snap er niets van.

Alles zat er in. Pasfoto's, ID-kaart, rijbewijs, pinpas. Maar het ergste wat ik kwijt ben is de sleutel van het huis van mijn vriendin waar ik eigenlijk op dit moment in hoor te zitten voor een weekje. Maar dat kan dus niet want ik ben mijn portoo kwijt. Geld? Er zat trouwens geen geld in. Dus niemand heeft er wat aan.

Ik huil nu, rol van boosheid over de vloer. Ik heb de route wel 100 keer doorgelopen en daar zit de 90 keer van de route bewandelen in mijn hoofd niet bij. Iedereen van het personeel hielp meedenken.

Ik heb maar mijn gegevens achter gelaten. Iemand opperde nog dat de bewakingscamera's misschien wel duidelijkheid zou geven. Maar ik vraag me af: Als iemand iets vindt, lever je het toch eigenlijk gewoon in? Heb een half uur gezocht en een half uur gewacht. De hele winkel werd ververst met nieuwe winkelende personen maar mijn portoo is nog steeds zoek.

Ik zoek goede verhalen van bokkers die uiteindelijk hun verloren portoo in hun armen hebben kunnen sluiten. Ik zoek hoop, goede hoop want momenteel ben ik er goed ziek en arm van. %)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:05

portoo? :')

maar goed, succes met zoeken en ik duim voor je dat je hem weer terug krijgt! ;)
oh, en een verhaaltje om je op te beuren:
OV en ID kwijt geraakt op straat nota bene en ben toen netjes gebeld dat hij gevonden was voor mensen hun huis.
Het kan dus :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:11

Ik gok dat je je portemonnee bedoelt?
Balen zeg. Ik ben hem ook weleens kwijt geraakt (er zat een gat in mijn tas) maar de eerlijke vinder bracht hem met alles erin netjes terug. Heb een royale beloning gegeven :)

Waar ben je nu? Je kunt het huis niet in neem ik aan?

GeneralFlynn

Re: Portoo kwijt > Steun en hoop nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:19

Ik heb zelf eens een portemonnee gevonden.
Ik heb gekeken naar pasjes om er achter te komen van wie hij was en heb toen het telefoonnummer gezocht.
De man was dolblij en ik kreeg een bos bloemen.
Zat geen geld in maar wel rijbewijs en bankpassen enzo, dus hij was echt heel blij .

Ik denk dat je het politieburo ook even kan vragen of ze een portemonnee binnen hebben gekregen.
Soms brengen nemen dat naar het buro,wie weet ligt die van jou daar nu ook?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:20

Aaah. Ellende dit. Waarom kan ik mijn portoo (portomonee ja :') ) niet bellen...

Is t verstandig om te vragen of ik de beveilingsbeelden mag inzien?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:22

:(:) Wat waardeloos zeg!!

Ik denk niet dat jij de beelden mag zien. Maar zou je niet een van de personen daar kunnen vragen of ze op de beelden voor je willen kijken of ze iets kunnen zien?!

Je weet ook zeker dat je hem daar kwijt geraakt bent, en dat ie echt niet in bijvoorbeeld de auto ligt?

Een collega van mij had hem even op het dak van zijn auto gelegd, en was weggereden.... Later die dag werden we gebeld op de zaak. (hij had een kaartje in zijn portoo zitten) En hij kon hem daar weer ophalen!

En misschien dat je in de buurt kan kijken in bosjes of prullenbakken?? Misschien dat iemand hem gevonden heeft, meegenomen en toen bleek dat er geen geld in zat, hem 'gedumpt' heeft?!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:44

Bij mij issie ooit uit mn handen gevallen toen ik van de auto naar mn huis liep, had het niet door en kwam er pas volgende dag achter......... Ik kreeg een week later een brief van de gemeente dat hij daar lag, mijn rijbewijs zat erin dus was lekker makkelijk. Als hij gevonden is dan is hij de gemeente en niet bij het politiebureau. Dus je zou het daar kunnen proberen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:47

Ik dacht dat het om portokosten ging van een pakketje ofzo. :')

Misschien is dei wel gewoon gestolen.
En niet iedereen brengt een portemonnee terug naar de rechtmatige eigenaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:47

toch de bewakingscamara's even bekijken als dat mag,

het kan namelijk zijn dat je niet degene ziet die hem meeneemt.. maar misschien waar jij hem hebt laten vallen of neergelegd (jezelf dus volgen?)

is daar niets op te zien.. dan gelijk even naar het politiebureau, het kan zijn dat iemand hem gevonden heeft en m afgegeven heeft.. gevonden spullen worden meestal naar het politiebureau gebracht..

politiebureau stuurt wellicht id's met de beurs waarin hij zit door naar de gemeente (immers je moet een nieuwe id aanvragen, dus grootste kans op hereniging)..

echter als hij nu ingeleverd is, dan kun je m nu nog treffen op het politebureau denk ik.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:48

Hihi portoo, leuk koosnaampje. :')

Ik vind het erg vervelend voor je. Hoe weet je zo zeker dat je hem in die winkel bent verloren?
Ik hoop voor je dat je hem snel terug hebt.

Heb je al je tassen en andere mogelijke plaatsen al doorzocht.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:49

Politiebureau mag hem niet meer aannemen Elena ;)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:52

Ik dacht dat je zon portofoon bedoelde :') Die noemen wij thuis Porto's :=

maar vervelend! hoop dat je hem snel weer vind!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:53

Nou ja, er zijn ergere dingen hoor. Hup, aangifte doen, pasjes blokkeren, nieuw rijbewijs aanvragen. Dan is het allemaal zo weer opgelost. Alleen die sleutel, da's wel echt onhandig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:55

Nou zou nog niet alles blokkeren, wie weet krijg je wel zo'n brief als ik kreeg :+

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:57

Is ie niet gerold?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:10

Blokkeren begin ik nog niet aan. Dat gaat een duur geintje worden á 100 euro. Dus ik wacht nog af.

Gerold is hij denk ik niet aangezien ik hem om mijn pols had hangen.

Zojuist alle winkels afgebeld maar niemand heeft tot nu toe al wat gevonden. :(

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:14

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:29

Zijn ook alle schappen waar je in bent geweest doorgezocht?
Ik ben nl ooit eens m'n scootersleutels kwijt geweest en die bleken gewoon in een schap te liggen waar ik ze ff snel had neergelegd toen ik wat pakte om een etiket te bekijken ofzo. :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:37

lor1_1984 schreef:
Zijn ook alle schappen waar je in bent geweest doorgezocht?
Ik ben nl ooit eens m'n scootersleutels kwijt geweest en die bleken gewoon in een schap te liggen waar ik ze ff snel had neergelegd toen ik wat pakte om een etiket te bekijken ofzo. :+

Avondploeg gaat ingelicht worden..

Maar mijn portoo is zo huge dat je hem van een afstand wel kunt zien. Of niet... Auw. Mijn hart.... -O- #)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:38

Ik zal wel je rekening in de gaten houden, hoor weer veel verhalen over mensen die pincode's afkijken en later de portemonnee jatten om de rekening leeg te pinnen! Dus niet te veel geld op de lopende hebben staan zolang je pinpas niet geblokkeerd is..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:40

Beau_Myrthe schreef:
Ik zal wel je rekening in de gaten houden, hoor weer veel verhalen over mensen die pincode's afkijken en later de portemonnee jatten om de rekening leeg te pinnen! Dus niet te veel geld op de lopende hebben staan zolang je pinpas niet geblokkeerd is..

True that.

Heb rabobankierenapp al regelmatig geopend om te kijken of er ergens gepind is. Vooralsnog niet het geval.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:40

Ik ben die van mij een keer verloren op de fiets.. Totaal in paniek toen ik het merkte de route teruggefiest zie ik mijn schoolpasje liggen, maar de rest was weg. Ik kon wel janken. Tot ik de volgende dag een berichtje kreeg via Facebook dat mijn portemonnee was gevonden :D Heb een flinke doos chocola gekocht met het geld uit mijn spaarpot en ben hem wezen ophalen :) Hij komt vast wel terecht!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:45

Ben je echt overal geweest? Ik neem aan dat je dus ook niet kom betalen in de winkel? Heb je hem niet in je mandje gelegd? En misschien is het lusje waarmee hij om je pols zat los geschoten, dan kan ie dus ergens in liggen.

Als je de beelden kan bekijken zou ik dat echt wel doen hoor.

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 05-11-14 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:45

2 keer een portemonnee gevonden, de eerste keer 3 dagen bezig geweest om via internet de persoon te vinden (was op het werk) en toen kon er nog geen bedankt vanaf :\

2e keer was het de portemonnee van mijn collega, hij kwam heel nonchalant vertellen dat hij hem kwijt was en vond het eigenlijk ook wel prima. Een uurtje later vond ik hem in een kabelgoot, wederom vond hij het wel prima en was bedankt zeggen teveel moeite

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:49

Whaaaaah!!!!