Momentenwet.. Ik kom er niet uit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Momentenwet.. Ik kom er niet uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:41

Na honderden keren mijn docent om uit leg te vragen snap ik het nog niet :') oké, de wet zelf snap ik ook wel. En ook wel hoe je het één en ander kan uitrekenen. Helaas loop ik nu vast; ik krijg getallen en moet dan de arm van 1 ding uitrekenen als volgt;
F1(N) - 510
l1 - ?
F1(N) 170
l2 (1,5)

Ik moet dus het vraagteken berekenen. Dat heb ik als volgt uitgerekend (naja, geprobeerd)
1,5x170:510=0,5
Dus dan zou l1 0.5m moeten zijn. Alleen weet ik dus niet zeker of dit goed is.. Donderdag heb ik hier een toets over, docent zie ik niet eerder dan dat en niemand in mijn omgeving die dit kent.
Wie oh wie kan mij uit de brand helpen?

Shadow0

Re: Momentenwet.. Ik kom er niet uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:46

Ja, 0,5m is het goeie antwoord en de berekening klopt :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:54

Shadow0 schreef:

Dat hangt geheel van de situatie af. Zijn de gegeven lengtes ook de daadwerkelijke momentarmen (loodrecht op de werklijn van de kracht) of werkt e.e.a. onder andere hoeken?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:56

oomens schreef:
Shadow0 schreef:

Dat hangt geheel van de situatie af. Zijn de gegeven lengtes ook de daadwerkelijke momentarmen (loodrecht op de werklijn van de kracht) of werkt e.e.a. onder andere hoeken?

Het staat zo in het boek, dus ik neem aan dat ze het over loodrecht hebben. We hebben het ook niet anders dan dat gelukkig, ik denk dat ik dan helemaal op tilt sla :')

In ieder geval bedankt :)