Traphekjes drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Traphekjes drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:17

Mijn kleine mannetje is inmiddels 1,5 en er moeten echt traphekjes komen. Ik heb er 3 nodig en dat is nog vrij prijzig! Ik heb de afmeting van 95cm nodig. Alleen het lijkt me zo zonde om gaten in de muren te boren.

Mijn vraag aan jullie, beschadigen de muren veel als je traphekjes plaats? Kan je dit nog weer herstellen zodra de traphekjes niet meer nodig zijn?

Ik heb ook gekeken naar klemhekjes, maar in de afmetingen die ik nodig ben zijn die gewoon niet te betalen en ik ben ook bang dat die het behang beschadigen.

Is het moeilijk om de traphekjes te bevestigen? Ik wil deze week toch wel echt wat gaan bestellen voor de veiligheid maar kom er niet goed uit hoe en wat dus wat adviezen en ervaringen zouden prettig zijn!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:20

Op FB heb je van die verkoopsites en daar kan je ze nog weleens voor een leuk prijsje overnemen. Staan ook weleens die roltraphekjes op.

cursebreaker

Re: Traphekjes drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:23

Ja het is jammer dat ze zoo duur zijn allemaal.
Het enige wat n beetje betaalbaar is , is toch hekjes die je moet boren.
Als je al aangeeft dat de klemhekjes zo duur zijn, zit er weinig anders op dan boren ben ik bang.
Die rolschuif hekjes moet je ook boren volgens mij, datgeen wat aan de muur vast zit.
Ja je hebt dan wel straks allemaal gaten in de muur, maar dat is op zich wel bij te maken.
Kun je weer opvullen, dan zal je alleen een keer moeten verven

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:24

Op marktplaats ben ik ze ook vaak zat tegen gekomen!
Ik ben ook bang dat de enige optie boren is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:25

Ik heb zelf met een hele constructie de traphekjes bevestigd. Haast niet uit te leggen, als je interesse hebt in foto's dan kan ik mn telnr wel via pb sturen dan kan ik je wat foto's appen.

Ja, je moet de muur in. Daar is gewoon geen andere (veilige) optie voor.
Ik heb een balk voor de trap van de zolder gemonteerd waar het ene hekje op sluit en de ander aan bevestigd is. Een andere optie was er eigenlijk gewoon niet.

Op het moment dat ze eruit moeten kun je de gaten plamuren en het een en ander overschilderen. Bij mn moeder is het traphekje er nu uit en daar zie je helemaal niets meer van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:30

Inderdaad is het weg te werken en ik heb het nooit een probleem gevonden, vond de rust dat ze niet de trap op of af konden wel fijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:42

Wij hebben klemhekjes. Alleen boven wel in de muur geboord, want wil niet dat hij verschuift en naar beneden valt.
Minimale schade aan de muur, maar dat is het wel waard. :-)
Via marktplaats goed te betalen. Wij hebben ook een kleine maat ... gewoon met een ijzerzaagje op maat gemaakt. (Wij hebben dus metalen hekjes)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:45

Wij hebben er zelfs 4. Gewoon maar in 1 keer gekocht, hoppe klaar ermee. Wel geboord. Nu eigenlijk niet meer perse nodig omdat ons zoontje groot genoeg is, maar laten ze nog maar even hangen gezien nummer 2 onderweg is.
Wij hebben bewust níet gekozen voor klemhekjes. En van de week werd mijn gevoel weer bevestigd toen een buurmeisje met klemhekje en al (flink aan lopen rammelen in een boze bui, tegenaan gehangen/geschopt en weet ik het wat nog meer, buurmeisje is 1,5) van boven naar beneden van de trap af is gevallen! Dat wordt aardig onmogelijk met hekjes die geboord zijn. Hoe we het weg gaan werken zien we later wel weer, komt vast goed met een beetje plamuur en verf.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:53

Gaatjes zijn naderhand prima weg te werken hoor...
Met een vlakke muur gewoon netjes vullen met muurvuller , liefst in twee of drie keer met een dun laagje ipv in 1 keer dik , dan krijgt je mooiste resultaat en daarna gewoon weer meeschilderen met de muur.

met een structuur muur, vuller in het gaatje prutsen en daarna met structuur vuller er over heen.
Op die manier kun je het vrijwel onzichtbaar wegwerken.
Klemhekjes zou ik echt niet aan beginnen

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:56

Heb zojuist 3 hekjes besteld die in de muur moeten worden geboord was 80 euro kwijt dus dat vind ik wel netjes! Het lastige is dat wij behang hebben en niet onze muren hebben geverfd vandaar. Bedankt voor jullie tips!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:00

Nieuw behang plannen tegen de tijd dat je uit de hekjes bent ;)
voordeel is dat je met behang sowieso onzichtbaar kan wegwerken... vullen, behang er over en foetsie.
Hoe lang heb je die hekjes eigenlijk gemiddeld nodig?(echt geen flauw idee :? )

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:00

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:02

marktplaats kan je ook kijken staan ze vaak voor paar euro op. Ik zelf heb er 2, 1 voor boven 1 voor beneden. Beneden is echter een officiele puppy/kitten hek met poortje erin die groot genoeg is voor katten maar niet voor kinderen. Die was wel 69 euro. De klem hek boven was goedkoper, rond 20 euro. Beschadigd me behang niet na nog steeds 2 jaar. Op marktplaats heb je ze vaak voor paar euro tot max 10 euro al hele goede, dus je kan even neuzen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:17

wij hebben geboorde ophanging aan onze hekjes... deze zijn het vaakst ter overname aangeboden.
ze zijn idd best prijzig maar wellicht goedkoper en minder gedoe dan een ongeluk dus wat is het je waard!