Taal leren via NCI/LOI/NHA in 3 maanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Taal leren via NCI/LOI/NHA in 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 12:04

Hoi bokkers,
In maart/april wil ik graag naar midden Amerika. Gezien de voertaal spaans is en engels nauwelijks gesproken word lijkt het me handig om sowieso een taal cursus te volgen.
Via internet trekken ze 12 maanden uit voor een cursus met gem. 4 lessen p.m. die duren tussen de 3-5 uur.
Ik vroeg me af of er ook trainingen zijn die een stuk basis spaans in kortere tijd te volgen zijn en hoe realistisch het is om de cursus versneld door te lopen (bv 8-12 lessen per maand) zodat ik in ieder geval half op weg ben. De hele cursus afronden zal niet realistisch zijn maar dat kan daarna gewoon nog.

Hebben jullie ervaringen met NCI/NHA/Studieplan/LOI

En hebben jullie een meer waarde ervaren aan de digitale begeleiding van bv NCI/NHA bv.
LOI is een stuk duurder en ik vroeg me af in hoeverre dit ook daadwerkelijk te maken heeft met de kwaliteit of een stukje naams bekendheid

Groetjes Chantal

Bliksem

Re: Taal leren via NCI/LOI/NHA in 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:43

Ik heb geen ervaring, maar ik wil wel meelezen want het lijkt mij ook leuk en handig om op een dergelijke manier een extra taal te leren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 14:06

Leuk, waar zit jij aan te denken?
Ik kwam deze site ook nog tegen: http://www.laudius.nl/taal/spaans/singl ... nners.html dit omdat het meer gericht is het spaans in de landen in midden Amerika.

De cursus is aanzienlijk lager in kosten en geen inschrijfgeld. Wat minder bekend. Telefonisch contact gehad met de instantie en ze zijn goed te bereiken en kon dieper ingaan op mijn vragen. Ik heb de indruk dat de begeleiding waarvoor je betaald niet zozeer de moeite waard zal zijn op een of andere manier bij de verschillende instanties. Hier is sowieso geen begeleiding bij mogelijk en in eenvoudig engels wat voor mijn engels ontwikkeling ook alleen maar een boost zal zijn. Deze ben ik nu dus aan het overwegen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:24

Spaans lijkt me ontzettend leuk om te leren, dat werd voor mij een jaar te laat ingevoerd als standaard keuzetaal op de middelbare school. Ik ken dus wel een hoop mensen die een beetje (basis) spaans spreken en daar ben ik jaloers op. :D
En/of Frans, heb ik ook niet meer gehad vanaf bovenbouw VWO en daar heb ik veel spijt van. Ik vind het een mooie taal, maar spreek het voor geen woord meer.

Ik ga vanavond eens naar die link kijken!