Wat en hoe plannen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien93

Wat en hoe plannen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:44

Ik ben een chaoot.
Een rasechte.
Vroeger kon ik nog wel eens denken: 'ik wil mijn leven ook helemaal niet plannen en mijn dag al lijstjes doorwerkend doorbrengen!', maar tegenwoordig verlang ik naar een gestructureerd en georganiseerd leven. Ik vergeet vanalles en raak ook alles op de meest onhandige momenten kwijt. Daardoor heb ik een constant gevoel van onrust.
Ik ben benieuwd welke zaken in het leven jullie plannen, en vooral ook, hoe jullie die zaken plannen.
Brand los! :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:47

Ik schrijf een heleboel dingen op de kalender die aan de muur hangt. Zo vergeet ik belangrijke (dokters)afspraken niet en to-do lijstjes helpen ook altijd! Of een lijstje met deadlines. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:49

Ik zet alles in mijn telefoon. In de agenda staan al mijn afspraken, maar ook reminders voor wanneer ik iemand even succes/plezier wil wensen. Ja, attent zijn moet ik plannen :') Verder heb ik gtasks voor alle andere lijstjes (wat ik in de stad moet halen, mijn weekmenu, van wie ik nog geld krijg/moet betalen en 100 andere dingen) en appie voor het boodschappenlijstje. Dat werkt aardig maar toch vergeet ik nog genoeg :+

Oh, ik heb ook een papieren agenda overigens, maar die is meer voor het overzicht en de studiedingen. Alles voor m'n studie moet ik juist weer op papier doen anders werkt het niet. Mijn woonkamerdeur is ook een soort (plakband)prikbord :P

Selina

Re: Wat en hoe plannen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:50

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:56

Soms ben ik zo slim om alles wat ik nog moet doen in een boekje/schriftje te schrijven en zo simpelweg af te strepen. Maar ik ben nou eenmaal te lui daarvoor, dus dat doe ik ook niet meer... :')
Sinds ik bij mijn nieuwe werk zit, print ik altijd mijn rooster uit en schrijf ik daar in alles wat ik heb gepland of moet onthouden. Dit vond ik erg handig en het lag thuis op tafel, zodat iedereen ook weet wat ik gepland heb. Maar ook dat begin ik een beetje te verwaarlozen O:)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:00

Voor boodschappenlijstjes en dingen die ik een bepaalde dag moet doen (to do lijstjes) heb ik een app op mijn telefoon. De to do lijstjes staan de hele dag aan, je kan dingen afstrepen en als alles gestreept is, kan je het lijstje uitzetten. Super handig!
Dingen van de studie zet ik in mijn papieren agenda, net als wanneer ik moet werken. Soms zet ik dat ook dubbel op mijn to do lijstje in de app, dan heb ik daar echt een volledig overzicht voor die dag. En ja, anders vergeet ik wat in mijn papieren agenda staat :+

Maaaaaaaaarrrrr... Ik ben zelfs met deze hulpmiddelen ook nog verschrikkelijk chaotisch en stel soms dingen ook veel te lang uit. Dat is vooral mijn struikelblok.

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:11

Jullie klinken best fanatiek hoor! Ik plan op dit moment helemaal niks, zelfs mijn schoolwerk niet. Werk ook niet met boodschappenlijstjes, dus wandel maar elke dag de supermarkt in om te halen wat ik op dat moment moet hebben. Ook met de was is het rampzalig, ik stel dat zo lang uit, dat er een dag komt dat je 's ochtends opstaat en al je ondergoed in de was zit... natuurlijk sta ik standaard te laat op en dan heb je echt een probleem hahaha!
Verder merk ik dat ik vaak de hele dag een beetje niks, het gevoel heb dat de tijd super snel gaat en dat ik niks gedaan krijg. En als er dan een deadline voor iets nadert (en ik heb dat door), dan schiet ik in de stress en ben ik chaggerijnig tegen iedereen in mijn omgeving. Maar verder ben ik best een leuk persoon hoor haha :D
Die site, www.trello.com, wat houdt dat precies in? Ik moet me namelijk meteen inschrijven voordat ik kan lezen hoe het werkt :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:13

Ik heb een whiteboard gekocht bij de Xenos, hierop staan alle dagen en dan vakjes eronder. Paar stiften erbij en je kunt er perfect op plannen! Verder gebruik ik de agenda van mijn computer/telefoon/laptop (google calendar) :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:15

Oh ja, je kan er een planning maken.
Dus alles wat je nog moet zet je in een lijstje 'to do.'
Als je ermee bezig bent kan je hem slepen naar 'doing' en als je hem klaar hebt zet je hem in 'done'
(Nja, je kan zelf kopjes maken, maar die heb ik)
Het werkt voor een chaoot als ik om overzicht te krijgen.
Je kan een checklist en deadline toevoegen.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:15

Pippaa schreef:
Voor boodschappenlijstjes en dingen die ik een bepaalde dag moet doen (to do lijstjes) heb ik een app op mijn telefoon. De to do lijstjes staan de hele dag aan, je kan dingen afstrepen en als alles gestreept is, kan je het lijstje uitzetten. Super handig!
Dingen van de studie zet ik in mijn papieren agenda, net als wanneer ik moet werken. Soms zet ik dat ook dubbel op mijn to do lijstje in de app, dan heb ik daar echt een volledig overzicht voor die dag. En ja, anders vergeet ik wat in mijn papieren agenda staat :+

Maaaaaaaaarrrrr... Ik ben zelfs met deze hulpmiddelen ook nog verschrikkelijk chaotisch en stel soms dingen ook veel te lang uit. Dat is vooral mijn struikelblok.

Welke app gebruik je? Ben er namelijk al vet lang naar opzoek!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:33

Hoe ik plan? :+

Mijn planning, voor bijvoorbeeld mijn opleiding, ziet er altijd prima uit. Alles is mooi verdeeld over alle weken en ik zou precies uit moeten komen met mijn werk wat ik nog te doen heb.

In theorie is mijn planning, de eerste 4 weken niks doen, de laatste week is het even doorbikkelen en de laatste avond voor de deadline is het meestal een latertje.. :Y)

Oftewel, mijn planning ziet er altijd goed uit, helaas ben ik te chaotisch om me er volledig aan te houden. Wel komt het werk altijd af, op wonderbaarlijke wijze.. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:22

Jaaaah! Medechaot meld zich *D.
Ik wil mijn leven niet plannen en gestructureerd leven. Dus dat doe ik ook zo min mogelijk.
Heb een agenda thuis liggen (nooit mee, want die vergeet ik altijd natuurlijk :P)
Afspraken voor vergaderingen, sollicitatie gesprekken en verjaardagen schrijf ik daar in, verder komt alles zoals het komt.

Boodschappen lijstjes worden heel soms gemaakt, maar die laat ik dan altijd op de tafel liggen :').
Vaak maak ik geen lijstje en dan loop ik lekker door de winkel te dwalen. Vergeet natuurlijk regelmatig wat, maar dan ga ik voor de 2de keer na de supermarkt.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 03-11-14 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:24

Ik heb een...agenda :D ( ja,gewoon zo'n boekje met papier en waarbij je een pen gebruikt)
Ik maak iedere week een boodschappenlijstje ( eerst met mn mannetje menu verzinnen)
Er zijn altijd wel dingen die in patroon terugkeren ( hier bijvoorbeeld de dagen dat ik voor een paard zorg, dat ik werk volgens rooster, judo en zwemles voor dochterlief, etc)

En dan nog kan ik ook weleens chaotisch zijn :+

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:26

Ik heb nu een planning gemaakt voor de stof van mijn toetsweek, die heb ik over 2 weken. Maar plannen kan ik heel goed, alleen het probleem is net als bij Ketly de uitvoering :D
Planning doe ik gewoon op mijn laptop in word of met pen en papier. Belangrijke dokter afspraken staan in mijn agenda, net als toetsen en huiswerk.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:27

Met een rasechte controlefreak trouwen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:31

bakkabouter schreef:
Met een rasechte controlefreak trouwen :D

Werkt niet altijd, bij mijn ouders niet.
Mijn vader heeft zelfs een vaste tijd voor alles 's ochtends, hoelaat hij naar de wc gaat enzo. Geen bewust schema maa dat doet hij gewoon al 30 jaar zo.
Oja, hij smeert ook altijd 1 broodje met jam en 1 met kaas. ELKE OCHTEND.

En mijn moeder is een grote chaos. :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:33

Ik schrijf alles in mijn agenda, ik vergeet alleen regelmatig die te checken............

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:41

Ik heb een iPad gekocht. Ik leef met dit ding.
Hierin plan ik mijn leven.
Afspraken. School. Studie. Werk.
Ik ben niet perse een chaot. Denk ik. Mijn leven bestaat uit structuur. Is die er niet krijg ik een heel vol gevoel in mijn hoofd.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:57

Ik gebruik de app colornote, daar heb je vaste lijstjes (mijn boodschappenlijstje) en een kalender waar je dus to do lijstjes voor bepaalde dagen of andere dingen in kan zetten. Super handig en overzichtelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:05

Mijn ochtend als ik werk zit in mijn hoofd , ben een autist dus is belangrijk voor me. En verder heb ik vaak dingen in mijn hoofd en dat wil ik dan haha , mijn boodschappen plan ik niet dat zit op mijn manier in mijn hoofd. Nummers onthoudt ik heel goed de laatste tijd , dus alle boodschappen in mijn hoofd berekenen. Maar ik ben best wel chaotisch verder , alles kwijt alles zoek ach dat ben ik

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:53

Ik heb voor uitzonderlijke (dus buiten standaard school, paard en werkdagen om) een agenda in mn telefoon. Die is gesynchroniseerd met mijn laptop en ook met de agenda van mijn vriend. Dat plant een stuk makkelijker. Daarnaast heb ik op mijn laptop een notitieblok met een to do list. En tot slot heb ik een wandelende reminder (mijn vriend) want ik ben ook echt zo vergeetachtig als een klapdeur

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:59

Wij hebben een ouderwetse agenda waar wij afspraken en deadlines inzetten.
Bij huishoudelijke taken, taken rondom het bedrijf of wat er ook maar in ons hoofd omgaat met wat we moeten doen, maken wij een word-bestand waar wij het afstrepen als het is gedaan. Wij zijn sinds gisteren begonnen met een aftekenlijst voor de huishoudelijke taken omdat wij nogal een kei zijn met uitstellen :o Kijken of dat werkt!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:10

Trello is echt ideaaaaaal, daar werk ik zakelijk mee, goed idee om dat ook als personal planner te gaan gebruiken!