Wat moet ik hier nu mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monte_Cristo

Wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:55

Ik zou eigenlijk nooit persoonlijke dingen zomaar op het internet gooien, maar moet even van me afschrijven en aangezien iedereen in mijn omgeving weet over wie het gaat kan ik er met niemand over praten. Het gaat een lang verhaal worden.

Ongeveer 10 jaar geleden was ik in een plaatselijke discotheek. Daar ontmoette ik een jongen die ik al een paar keer gezien had. Een erg verlegen jongen. We raakte aan de praat en vond hem erg aardig, maar meer ook niet. Een paar weken later kwam ik hem toen weer tegen en toen begon onze vriendschap. We werden onafscheidelijk. Waar ik was was hij ook en andersom. Er kwamen wel eens vragen of wij iets met elkaar hadden, maar dat was niet het geval. Ik had ondertussen wat vriendjes, maar hij was erg verlegen en durfde niet zomaar op een meisje af te stappen. Ik hielp hem daarin wel eens mee. We deelde alles en toen ik op kamers ging wonen niet ver van onze woonplaats zat hij vaker bij mij dan thuis. Ook bleef hij geregeld slapen. Samen in 1 bed om te slapen. Er is nooit wat gebeurd als alleen de knuffel en de gewone kus op de mond bij vertrek. We waren beste vrienden.

Nu bijna 10 jaar later zijn we dus nog steeds beste vrienden, maar er is wat veranderd. Hij heeft ondertussen een vriendin gekregen en heeft net een huis gekocht. Ik ben single sinds een half jaar. Mijn beste vriend en ik zien elkaar veel minder. Zijn vriendin heeft helemaal geen moeite met onze vriendschap zo kunnen we wel eens samen wat gaan eten of iets gaan doen. Zij vertrouwt hem en ik zeg ook regelmatig dat er niks is tussen ons als alleen de vriendschap. We spreken elkaar bijna dagelijks, maar zien elkaar ongeveer 3 keer per maand. Nu ben ik verliefd geworden op een jongen en liep al een paar maanden om hem heen te draaien. Mijn beste vriend zei dat hij mij zo niet kende en gewoon op mijn doel af moest gaan. Dat heb ik 2 weken geleden gedaan. Na een oppeppende telefoon gesprek van mijn beste vriend ben ik naar de bewuste jongen gegaan en heb mijn gevoel voor hem uitgesproken. Helaas liep ik toen een gruwelijk blauwtje op. Lichtelijk teleurgesteld heb ik mijn beste vriend meteen gebeld om mijn hart uit te storten. Hij zei dat hij wat druk was, maar dat hij die avond naar mij toe zou komen. Die avond kwam hij naar me toe. Nadat ik mijn verhaal gedaan had troostte hij me. Het was ouderwets gezellig geworden die avond en we hadden het ook over vroeger etc. Nadat hij naar huis gegaan was dacht ik nog in bed dat ik me toch geen betere vriend als hem kon wensen.

De volgende dag kreeg ik een bericht van hem dat hij me iets moest vertellen, maar het niet goed durfde te zeggen. Dus ik bel hem lachend op met de vraag wat hij me dan moest vertellen. Hij vroeg of ik de spanning ook voelde van de vorige avond. Ik snapte hem niet dus vroeg welke spanning. Hij zei dat hij zich altijd had afgevraagd hoe wij het als stel zouden doen. Ik schrok er enorm van. Ik heb hem nooit als relatie materiaal gezien. Dus ik vroeg of hij verliefd op mij was of zoiets. Nee hij was niet verliefd hij hield van zijn vriendin, maar hij wilde 1 avond met mij rommelen (om het netjes uit te spreken) Na al die nachten bij elkaar in bed te hebben gelegen en er nooit wat gebeurd was wilde hij het 1 keer doen om daarna weer als beste vrienden door het leven te gaan. Ik heb toen meteen gezegd dat ik dat niet wilde. Ten eerste omdat het alles veranderd. Ten tweede omdat ik niet tussen hem en zijn vriendin wil zitten. Zij is een leuke meid en ze hebben notabene vorige week de sleutel gekregen van hun nieuwe huis en ten derde omdat ik hem totaal niet zie als relatie materiaal of seksueel (hij ziet er wel goed uit daar niet van). Ik vind de vriendschap een miljoen keer belangrijker dat 1 avond rommelen met elkaar. Dat heb ik ook zo tegen hem gezegd en hij gaf me daarin ook gelijk. Ik dacht dus dat we dat uit de wereld geholpen hadden en dat we het er nooit meer over zou hebben. Helaas is dat dus niet het geval. Hij blijft me rara apps sturen en ik ben nu sinds een week niet aan het reageren op zijn berichten of telefoontjes. Ik heb hem nu gevraagd of hij ermee wil ophouden, omdat het niet gaat gebeuren. Hij kan of normaal doen of ik stop de vriendschap. Ik mis hem vreselijk. Mijn maatje, buddy mijn beste vriend en weet totaal niet meer wat ik ermee aan moet, maar wetend wat hij wil kan ik me nu niet meer voorstellen om deze vriendschap weer normaal te hebben.

Anoniem

Re: Wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:01

Oef, dat is idd een poedersuiker zeg :\ Tja en hoe nu verder... Met hem een avondje rommelen zou ik ook niet doen, dat maakt nog meer kapot. Misschien nog een keer een goed gesprek met hem hebben. Het klinkt een beetje alsof hij cold feet krijgt voor de relatie, en daarom zich op deze manier er wat uitwurmt ofzo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:04

Blokkeren en klaar.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:07

Nee precies ik ga zeker niet een avondje met hem rommelen. Daar heb ik totaal geen behoefte aan. Zo ver ik weet zit zijn relatie goed, maar goed weet ook niet in hoever hij altijd eerlijk is tegenover mij. Ik vertel hem altijd alles. Ik vind dit zo raar. Zomaar out of the blue een avondje willen rommelen terwijl we al 10 jaar dikke maatjes zijn. Ik zal inderdaad eens een goede gesprek mee aan gaan

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:10

Ik vind dat je een verstandige keuze maakt door niet met hem te gaan rommelen. Ik begrijp dat je je vriend mist, misschien is een goed gesprek voeren met hem (zoals joolien zegt) wel een goed idee. Succes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:13

Jeetje wat een verhaal!

Goed dat je niet gaan rommelen met hem.
Gesprek, en als dat niet helpt zul je misschien toch een beslissing moeten nemen...

Succes!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:29

Goof schreef:
Blokkeren en klaar.

Denk dat dat niet zo makkelijk gaat als je zo lang zo'n goede vriendschap met iemand hebt.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:37

Ah wat een lastige situatie!
Ik denk dat hij een soort de spanning wil opzoeken.
( aangezien hij wel een vriendin heeft maar toch aan jou kan denken )

Omdat hij vaker met je in een bed gelegen heeft kan het zijn
dat hij wel vaker aan de situatie heeft gedacht hoe het met jou zou zijn.
Hoe netjes jullie ook altijd gehandeld hebben, het is toch iets wat hem niet koud laat.
Als hij daarmee in zijn hoofd gaat rondlopen kan dat een reden
zijn voor zulk soort opmerkingen.

Ik zou hem duidelijk proberen uit te leggen dat hij hiermee nergens gaat komen.
Dat dingen zoals vriendschap etc. een veel grotere met name blijvende waarde hebben.
Jullie hebben in die 10 jaar toch een emotionele band opgebouwd,
en dat wordt even wennen als de een in een relatie zit en de ander niet.
( heb ik zelf zo vaak op mij heen gezien, dat vriendschappen tussen jongen&meisje kapot gaan
als er een relatie in het spel komt )
normaal was je vriend altijd de eerste die alles wist en bij wie je altijd terecht kon en mee samen was, en nu moet je hem een soort delen met zijn vriendin, die toch op de 1e plek bij hem komt.

maar i.i.g. vind ik dat je tot nu toe wijs gehandeld heb. Ga op 'zoek' naar zijn onderliggende motivaties/gedachten voor wat hij wil. Ik krijg het idee dat deze vriendschap tussen hem en jou erg kostbaar is en zeker eentje om te koesteren.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 03-11-14 12:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:38

Jemig... wat een nare situatie... ik zou hem behoorlijk confronteren... want waar komt deze ongein ineens vandaan terwijl hij een leuke vriendin heeft en net samen een huis gekocht? Waar is hij bang voor.?.. welke bom wil hij onder zijn eigen leven leggen dat dit opeens een optie is?...

Heel veel sterkte...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:46

Jeetje wat een ongemakkelijke situatie ben je in terecht gekomen en dat terwijl je daar helemaal niet om hebt gevraagd. Ik kan eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 vertellen wat wijsheid is omtrent de voortgang van jullie vriendschap, maar ik wil je wel graag laten weten dat ik het heel goed van je vind dat je dit echt niet wil. Er zijn genoeg meiden die toch zwichten met alle gevolgen van dien. Hoewel ik heel eerlijk gezegd niet durf te zeggen of dit nu zo bevorderlijk is voor jullie vriendschap, ongeacht jouw keuze. Hij neemt duidelijk niet zomaar genoegen met jou 'nee' en maakt het er niet gemakkelijker op voor jullie.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:50

god wat dom van 'm.. boys will be boys :')
Ik vind je echt heel erg netjes om gaan met deze situatie, ook voor die vriendin is dit natuurlijk ontzettend krom.. Kan je niet eens flink pissig worden op hem en zeggen dat hij erg desastreus bezig in zowel zijn eigen relatie als in jullie vriendschap.

Succes hiermee, ik denk dat je zelf het beste doet wat je kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:52

Zo, daar ben je mooi klaar mee. Ergens kan ik me van die jongen het nog wel voorstellen ook, hij heeft nu een relatie, misschien wel de eerste waar hij regelmatig het bed mee deelt en nu denkt hij aan jullie verleden en vraagt zich af hoe het met jou geweest zou zijn. Hij kan natuurlijk altijd wel verliefd op je zijn geweest maar dat heb jij waarschijnlijk niet gemerkt. Jij hebt groot gelijk dat je niet met hem de koffer induikt en het is wel vreemd dat hij blijft aandringen, echte vrienden doen dat niet. Hoe je het moet oplossen, geen idee maar ik denk wel dat de oude vriendschap door dit gedoe over is, je zal nooit meer onbevangen met hem kunnen kletsen oid, in je achterhoofd blijft er altijd een waarschuwingslampje branden en dat is jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:56

Lastige situatie. Het zou zo zonde zijn als op dexemanier de vriendschap voorgoed verandert. Praten, open en eerlijk en vragen wat er aan de hand is. Succes!

Offtopic: de reclame over echtscheidingsbemiddeling die ik bij dit topic in beeld krijg vind ik dan weer hilarisch ongepast eigenlijk 8)7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:58

UhNee schreef:
Goof schreef:
Blokkeren en klaar.

Denk dat dat niet zo makkelijk gaat als je zo lang zo'n goede vriendschap met iemand hebt.

Tja de vraag is hoe je de vriendschap gaat voorzetten wetende dat hij dit wil en dat hij zich kennelijk opdringt sindsdien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:00

Ik vind het vooral sneu voor de vriendin die hem zo vertrouwd. :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:13

Ayasha schreef:
Ik vind het vooral sneu voor de vriendin die hem zo vertrouwd. :n

Die zou je inderdaad haast vergeten in dit geval. Het lijkt me vreselijk als zou blijken dat mijn vriend zijn beste vriendin zou voorstellen om samen het bed in te duiken.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:18

Bedankt voor de berichten. Doet mij iig erg goed dat ik goed gehandeld heb. Inderdaad nu blokkeren en verder gaat kan ik nog niet. Ik wil dit eerst proberen uit te praten en hopelijk een streep onder zetten en verder gaan als vrienden. Ik heb hem net een bericht gestuurd dat ik met hem wil praten. Hij zit nu midden in de verhuizing en zodra hij daarmee klaar is spreken we af. Hij weet ook al waar het gesprek over gaat. Ik heb hem gevraagd of hij wil gaan nadenken waarom hij dit wil zodat hij mij dit kan uitleggen. Ik heb hem nogmaals uitgelegd dat ik dit niet ga doen en als hij mij die rare berichten blijft sturen dat dit het einde is van 10 jaar vriendschap.

wat denk je van mij. Ik vind dat dit ook erg voor zijn vriendin! Ik heb hier niet om gevraagd. De laatste keer dat we samen geslapen hebben was ook 5 jaar geleden. Toen kreeg ik een relatie en hij ook. Daarna hebben we geen logeerpartijtjes gedaan!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:24

Oh getsie wat een rot situatie.. ik vind dat je goed hebt aangegeven dat je niets wilt..eerst vriendelijk en toen was 'harder' om het zo te zeggen. Lees dat je hebt afgesproken om na de verhuizing met hem te gaan zitten, prima. Laat hem inderdaad nu maar even in zijn eigen sop gaarkoken en hier goed over nadenken.

Als jij 100% niks voor hem voelt moet hij daar vrede mee hebben en de keuze maken of hij het 'aankan' dan nog je vriend te zijn of alsnog een einde te zetten achter jullie vriendschap. Ik snap dat het moeilijk is, maar als hij het niet accepteert verwacht ik nog vele ongemakkelijke situaties in jullie toekomst. :(

Heel sneu, zowel voor jou als voor zijn vriendin.. sterkte ts!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:07

Hoe je het ook draait of keert.... wat er nu ook gebeurt....

Things will never be the same again...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:10

Arme vriendin van hem.. Ik zou hem eens even goed duidelijk maken dat hij zich als een gore klootzak aan het gedragen is en wat hij hiermee allemaal kapot zou kunnen maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:31

ista schreef:
Hoe je het ook draait of keert.... wat er nu ook gebeurt....

Things will never be the same again...

precies dit. Hij is de onzichtbare grens over gegaan. Terug kan, maar de grens is beschadigd