Nieuwe printer, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Nieuwe printer, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:26

Het is weer eens tijd voor een nieuwe printer. Maar dat blijkt dus niet zo makkelijk.
Eisen;
- kleuren kunnen printen
- draadloos scannen en kopiëren
- scherpe afdrukken
- liefst een compacter apparaat
- enveloppen kunnen bedrukken
- degelijke papierlade

Lijkt mij een redelijk lijstje, maar vooral dat scherp afdrukken blijkt een enorm probleem.
We printen nu met een enorm brotherstation, onduidelijk afdrukken, alsof de inkt op is.
De verticale lijnen (van oa. facturen) zijn alsof ze met de hand zijn getekend.
Daarvoor hadden we een hp 5510 all in one. Leuk dingetje, print aardig, maar trekt papier er
scheef doorheen. Dit is niet recht te krijgen en vind ik storend met facturen printen.
Uiteindelijk is deze printer gesneuveld doordat de zwart dienst weigert. Nieuwe cartridge werkt ook niet. Ook deze printer laat de verticale lijnen geregeld met 1px verspringen.

Is er een website die de afdrukkwaliteit van verschillende printers vergelijkt?

8nnemiek

Re: Nieuwe printer, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:56

Ik kijk altijd op kieskeurig.nl. Daar staan vaak goede reviews.
Maar de versprongen lijnen.. Heb je de printer wel eens uitgelijnd?
Persoonlijk ben ik geen fan van HP. Ik heb zelf twee Canon printers die het al zeker 10 jaar prima doen, maar mijn zusje heeft dan weer een draadloze canon die enorm lastig te installeren schijnt te zijn en elke keer de printkoppen reinigt waardoor de inkt enorm snel op is. Dat wil je ook niet.
Voor mijn tante heb ik een vrij simpele draadloze Epson gekocht, en deze werkt perfect. Mooie scans, prima foto-prints.. Maar ik raad je wel aan om originele inkt te kopen. Met namaak cartridges heb ik alleen maar problemen gezien overal.. Verstopte spuitgaten, afgevende inkt, vervuilde printkoppen, slechte kleuren.. Mijn printers werken niet voor niets al 10 jaar ;)

Barvrouwke

Re: Nieuwe printer, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:28

8nnemiek, ik heb inderdaad de printer meerdere keren uitgelijnd, laten reiningen etc. Helpt niet.
Ik ga eens kijken op kieskeurig.nl. Dankjewel