Mini trainer welke aanschaffen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Mini trainer welke aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:45

Hallo allemaal ik ben opzoek naar een mini trainer,

Welke hebben jullie ervaring mee?
Zijn er extra dingen waar ik op moet letten?

elenaMM77

Re: Mini trainer welke aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:47

wat bedoel je met een mini trainer als ik vragen mag?

joyce_eddy

Re: Mini trainer welke aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:54

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:59

ahh ok, misschien was het dan even handig om erbij te vermelden dat het om een fitnessapparaat ging lol.. ik was in mijn gedachten de halve stal al aan het nalopen en wilde je al een telefoonnummer geven van een vrij kleine instructeur, al laat die zich niet 'kopen' lol.

ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het er nogal hmm tja rampgevoelig.. apparaat lijkt mij wat licht om te 'peddelen' met armen en benen heb het gevoel dat hij makkelijk weg glipt of dat hij zich verplaatst als je er druk op zet.

zou persoonlijk gewoon een echte hometrainer aan schaffen en voor je armen een andere oplossing zoeken.. of gewoon een trimbaan gebruiken als het om 'goedkoper dan echte materialen' gaat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:17

Ik heb ze langere tijd gebruikt omdat ik veel achter de pc zit, onder het mom van ik zit de hele dag op mijn kont en zo beweeg ik nog IETS, maar... mwah, die dingen stellen imo niet zo veel voor. Mijn huidige staat inmiddels dus ook al langere tijd te verstoffen, ergens.
De mijne had een vrij kleine draaicirkel, alsof je op een heel klein vouwfietsje aan het fietsen was. Zo past hij makkelijker onder een bureau of waar dan ook, maar het trapt niet bijzonder prettig. Als ik opnieuw voor eentje zou gaan kijken, dan zou ik er een uitkiezen waarbij je een niet te kleine fietsbeweging maakt. Wat ik ook erg fijn vond van de mijne, was dat je kon instellen hoe hard je moet trappen. Dat was niet met versnellingen zoals je bij een fiets verwacht, maar met een draaiknop die geleidelijk steeds losser/zwaarder ging. Wat ik zelf echt nooit gebruikte (wat de mijne wel had) waren de snelheidsmeters, caloriemeters, en al die andere dingen op het display. Dat is de eerste paar dagen leuk om in de gaten te houden, daarna is de lol er van af.

Kortom waar ik rekening mee zou houden:
- Eentje met een prettige draaicirkel, met trappers die lang genoeg zijn zodat je comfortabel kan trappen.
- De mogelijkheid om zelf in te stellen hoe hard je moet trappen, meerdere versnellingen.
- Ik zou geen geld extra willen betalen voor een model met display.

Ik heb zelf deze, werkt imo prima:
http://www.dagaanbiedingsms.nl/media/pr ... rainer.jpg