Morgen eerste stagedag pabo..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Morgen eerste stagedag pabo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 17:47

Hoi!
Morgen heb ik mijn eerste stagedag in groep 6, ik ben eerstejaars en dit is dus mijn allereerste stage :) Ik heb er heel veel zin in maar ben ook wel een beetje zenuwachtig haha. Op school hebben we een kennismakingsactiviteit moeten verzinnen, maar mijn stagebegeleider zei bij het kennismakingsgesprek dat mezelf even voorstellen voldoende is. Zal ik dit dan doen met wat foto's/dingetjes van mezelf? Of zou ik het gewoon heel kort houden..
Iemand tips/verhalen over zijn/haar eerste stagedag? :D

Groetjes Heidi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:50

mijn tip is als je iets niet weet; vragen. En nogmaals 10x als je het weer vergeten bent of het niet snapt.

Je bent op stage om te leren, het maakt dan ook echt niet uit als je iets niet weet of kent.

Het komt echt wel goed, geniet er van! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:51

Ik zou het doen met behulp van fotootjes/dingetjes van jezelf, als je die hebt.
Dan laat je zien dat je toch een beetje initiatief toont en er zelf het beste van wil maken :)
Kinderen van groep 6 vinden het ook vaak leuk om iets te zien, ipv alleen te luisteren.
Ik loop nu sinds 2 maanden stage in groep 8 (SBO) en ik had zelf geen beeldmateriaal, had het achteraf wel liever willen doen hahah achja zo leer je weer. Gewoon ontspannen, kinderen benaderen, praatje aanknopen en laten zien dat je in ze geinteresseerd bent. En duidelijk zijn als ze je uit gaan testen is ook belangrijk, dan zul je het meest plezier aan ze hebben. Als ze doorhebben dat ze bij jou alles mogen namelijk, dan wordt het een chaos als leraar even weg is bijv. :P

En indd veel vragen. Dat wordt erg gewaardeerd altijd. Interesse tonen.
Maar eerste dag is vooral vaak beetje meekijken en meehelpen hier en daar.

Dreamy

Re: Morgen eerste stagedag pabo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:56

Heel veel succes en vooral veel plezier!
Beeldmateriaal vinden kinderen vaak erg interessant, dus je zou best wat foto's mee kunnen nemen om te laten zien. Maakt vaak gelijk al meer indruk en de kinderen hebben dan misschien wat sneller een aanleiding tot een gesprekje met je! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:00

Ik studeer voor middelbaar onderwijs (ondertussen laatste jaars) en stel me voor met mijn naam en leeftijd, vertel kort even mn hobbies en dat is alles. Fotos lijkt me (ook voor de basisschool) nogal overdreven.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:18

Bedankt iedereen! :) Heb even een paar foto's van mijn paardjes, hondje en hobby's in een prowise bestandje gedaan, overleg morgen even met mijn mentor of ik dat bestand erbij ga pakken, ik heb het in ieder geval achter de hand!

Ik heb er zin in :D

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:20

Ik vond het altijd leuk als je een powerpoint of iets hebt, en dan met foto's van hobby's of een gaaf land waar je een keer bent geweest!

Edit; in groep 6 is foto's niet overdreven! Vinden kinderen alleen maar leuk!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:23

Als juf vind ik het altijd erg leuk als een stagiaire al wat initiatief toont door bv foto's of een activiteit. Kinderen vinden dit ook altijd leuk, zelfs in groep 8 nog!

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:30

Dat is zekr een goed idee!!! Materiaal enzo is vaak aanvullend op iets vertellen. Doen dus. Daarnaast als een kennismakingsopdracht is het leuk ( en duurt vaak ook niet te lang ) om de leerlingen een woordweb van zichzelf te laten maken ( wie zijn jullie nou ) zoals jij hebt voorgesteld. Kom je meteen ook veel te weten over de leerlingen als je die woordwebs verzamelt en thuis op je gemak door leest!
Ik heb dat in mijn " pabocarriere " altijd wel zo ervaren. Ook leuk om ze daarbij de vrijheid te geven tussen dingen tekenen en schrijven! Succes.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:31

Alleen ... beste TS... wel even nadenken over wat je wíl dat de groep van je weet.
Je bent daar stagiaire, wat mij betreft hoeven ze daarmee niet zo veel over je prive leven te weten.
Gewoon jezelf voorstellen, en eventueel even een korte activiteit, ( waarin de kinderen zich aan jou voorstellen bv ) maar een presentatie over jezelf....
Mwahhh....

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 23:03

Bedankt iedereen :) Het is goed gegaan!

Punz, ik zeg nergens dat ik een presentatie over mezelf wil geven, kinderen willen nou eenmaal veel van je weten en als je ze wat (al is het maar oppervlakkige) informatie geeft vinden ze dat leuk en interessant. Ik ben wel stagaire maar ik ben tot het einde van het schooljaar 2 dagen per week te vinden in de klas, dus ik vind dat de kinderen mij best persoonlijk mogen kennen!