Pakketje in rook op gegaan????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Pakketje in rook op gegaan????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:14

Afgelopen woensdag heb ik mijn pakketje met het adres er groot op geschreven naar de Gamma gebracht voor verzending. In de linker bovenhoek had ik een klein stickertje van mijn webwinkel met het retouradres geplakt.

Bij de Gamma hebben ze er een pakketzegel op gedaan en mij een recu gegeven.
Vandaag kreeg ik een berichtje van de geadresseerde of het pakketje al op de post was. Ja, woensdag al.

Toen het recu maar eens tevoorschijn gehaald en op de postnl site gecheckt. De Gamma medewerker heeft waarschijnlijk een niet bestaand bezorgadres ingevoerd. Een combinatie van het adres van de afzender (straat en woonplaats) en het adres van de geadresseerde (postcode en huisnummer).
Dan kom je dus uit op een niet bestaand huisnummer in mijn straat.

Maar de status op de site is "bezorgd". Nou niet bij de geadresseerde en bij het adres wat de code aangeeft, dat kan helemaal niet, want dat huisnummer bestaat niet in deze straat.

Zojuist een klacht ingediend op de site van postnl en ik zou hier dinsdag bericht over moeten krijgen, maar het stoom komt zo'n beetje uit mijn oren. Hoe kan je zo stom zijn. Een adres overtypen is toch niet zo moeilijk????

Ik hoop wel dat mijn pakketje terug gevonden wordt, want het gaat om breekbare kopjes uit een genummerde oplage |(

Nagini

Re: Pakketje in rook op gegaan????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:20

Ja klinkt bekend.

Ik heb twee verhuisdozen naar mijn adres in London gestuurd vanuit NL.

Mijn eerste doos kwam aan 2 dagen na verzenden (24 september).

Mijn tweede doos is nu nog altijd niet hier.. ''want het adres bestaat niet''. Da's interessant want het eerste pakket kwam wel aan.
Ze zijn het nu aan't zoeken en zullen het opnieuw opsturen.

Mooi oliebol, want mijn sportschoenen zitten erin, jas, etenswaar, souvenirs.. Ondertussen al ruim een maand verder en ik vind niet dat het contact met postnl zo gemakkelijk is.
Enige wat ik kan doen is een 45ct per gesprek nummer bellen.. maarja, ik woon in UK.. dus moet ik mijn ouders in NL maar weer inschakelen.

Gelukkig aangetekend verzonden, maar jemig.. hoe kan het zo zijn..

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:22

Ja dat probleem ken ik... Mams in Nederland zou mijn mooie leren jodhpurschoenen opsturen die ik na vakantie vergeten was, ook naar England. Nou, mooi kwijt... Mams probeert t nu Te regelen, maar tis goed balen :(

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:25

En dan het enige wat ik te horen krijg is dit:

Citaat:
U heeft ons verzocht een onderzoek in te stellen naar een door u op 23 september 2014 verzonden zending. Uw zending, met de barcode XX, was geadresseerd aan XX te Londen in Verenigd Koninkrijk. Wij hebben dit onderzoek geregistreerd onder casenummer XX en streven ernaar uw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Afhankelijk van de aard van het onderzoek kan het enige tijd duren voordat de resultaten van het onderzoek in het buitenland bekend zijn. Voor zendingen buiten de Europese Unie kan dit ongeveer twee à drie maanden duren.
Binnen 30 dagen nemen wij weer contact met u op.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17.30 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (€ 0,45 per gesprek).

Eh ten eerste woon ik niet buiten de EU.. dus overbodige info.
Maar jemig.. NOG eens 30 dagen. Voor een aangetekend pakket waar ik aardig wat geld voor neer heb gelegd.

Nee, hiermee ben ik niet voldoende geïnformeerd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:32

Ik ken het probleem alleen bij mij kwam pakketje wel aan maar helemaal beschadigd.
Had een bestelling wat in een envelop paste (proevenboekje) en die was woensdagochtends op de bus gedaan door hun.
Kreeg het pas vrijdag aan het einde van de middag binnen en de envelop was op meerdere plaatsen helemaal gescheurd.(heb er destijds fotos van gemaakt als bewijs)
Een dag later krijg ik een kaart van postnl in de bus of ik even 3.20 wil overmaken voor het bezorgde pakketje.
Dacht het niet mensen, jullie leveren troep af ik betaal niet.
Heb toen de winkel van de bestelling op de hoogte gebracht en mocht van hun niet betalen ook niet als ik een herrinering kreeg en zij zouden het oplossen(heel netjes gedaan van hun) en prompt kreeg ik gister weer een kaart in de bus van postnl voor die 3.20 die ik dus echt niet ga betalen.
Ik heb de fotos als bewijs en ik ga hier niet mee akoord, gelukkig heeft de shop gezegd dat iik niet moet betalen en zal ze straks nog even een bericht sturen dat ik weer een kaart heb gekregen zodat ze het weten.

Maar voor mij hoeft het hele postnl niet meer

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:33

In mijn geval is het "gelukkig" verstuurd naar een adres binnen Nederland, maar het is alsnog te gek voor woorden. Ik vraag me af of het nog enig nut heeft (behalve voor mijn eigen gemoedsrust) om bij de Gamma waar de fout ontstaan is iemand over de toonbank te trekken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:28

maar dat kan toch helemaal niet :o? adressen dien gecontroleerd te worden. Adressen die totaal niet bestaan geeft dat ding aan alszijnde bestaat niet?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 09:50

Postcode en huisnummer waren dus wel goed en daaromheen is geknoeid met het afzenderadres. En het is ze zelfs nog gelukt het ergens te bezorgen. Maar waar, dat is de grote vraag???

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:55

Misschien is het ook wel echt bezorgd, maar dan op een nummer rond het niet bestaande nummer in jouw straat? Het kan zijn dat iemand het gewoon aangenomen heeft.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 02-11-14 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:55

postnl heeft genoeg aan de postcode en het huisnummer. (bezorgen).

Dus het meest logisch lijkt mij om daar te beginnen. Maar lijkt mij dat postnl dit zelf ook kan bedenken :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:12

Zo herkenbaar!
Ik heb dit gehad met spullen versturen naar Spanje. Nu wist ik 100% zeker dat dit adres klopte.
A, ik had er al eerder naar toe verzonden
B, het adres is van een bekende van mij.

Maar opeens kreeg ik al een berichtje van, hey had je het al verzonden.
Uh ja allang al.
Pakket code gaf aan, in behandeling. Contact gehad met post.nl, we moesten afwachten
Na ruim een maand kwam het pakket weer terug bij mij. Reden adres onbekend.

Contact gehad met post.nl. Hun konden zien dat het om een bestaand adres ging, en er was waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan.
Ik zou het bedrag terug krijgen.

Dus hop opnieuw verzonden.
Wederom hetzelfde verhaal, pakket kwam nu weer na ruim een maand terug.
Opnieuw een klacht ingediend bij post.nl
Toen opeens allemaal smoesjes, want dit was er niet goed en dat was er niet goed. De fout lag niet bij hun maar elders. Ja sorry daar heb ik niks bij nodig. Ik heb jullie betaald voor diensten dus jullie moeten zorgen dat het inorde komt.....
De dame gaf me gelijk, en ik zou wederom het geld van verzenden terug krijgen. Gelijk aangegeven dat ik het andere bedrag ook nog niet terug had gekregen.

Beide bedragen ook nooit terug gekregen, ook niet nadat ik later nog een paar keer opnieuw contact had opgenomen erover.
Maar gaat wel hard zo, want was 2x € 19,50 wat je niet terug krijgt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:29

Kun je niet rondom het adres eens aanbellen bij mensen? Je gaf namelijk aan dat het bezorgt is in je eigen straat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:39

Dien geen klacht in bij PostNL via de officiele wegen, maar kaart je probleem aan vie @PostNL twitter. Dat is openbaar for all the world to see, en dan doen ze sneller en beter hun best, omdat ze voor het goede imago willen zorgen dat vragen en klachten daar goed afgehandeld worden.

Geld niet alleen voor postNL trouwens, Voor elk bedrijf, hebben ze twitter webcare, gooi je probleem daar neer!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:42

Yep, of op Facebook :) Van de week gedaan bij Ikea :)) scheelt je in de wacht hangen want ze nemen contact op met jou en ze lopen net een tandje harder :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:48

Ik heb dit ook gehad toen ik een pakketje naar België verstuurde. Pakket is maanden lang kwijt geweest (was een aangetekend pakket dus extra verzekerd en ze hadden een niet-bestaand adres ingevoerd ipv het adres wat ik op de doos had geschreven), nooit aangekomen. Toen heb ik een onderzoek laten instellen bij PostNL en toen ze hem eindelijk hadden gevonden hebben ze hem terug gestuurd naar MIJ ipv naar het adres waar het naartoe moest, dit was precies 5 maanden nadat ik het had verzonden. En toen was ik mijn geld kwijt -O- Nu heb ik hem maar gewoon via Kiala verzonden, geen postNL meer voor mij! Ben er helemaal klaar mee.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 15:19

Nou er is gebeurd wat ik nooit had verwacht. Het is goed bezorgd. Zelfs met de compleet verkeerde adresgegevens op tracktrace.nl is het op de goede plek bezorgd. Alleen had de echtgenoot van de geadresseerde het niet doorgegeven aan zijn vrouw. Eind goed al goed.

En in dit geval respect voor de postbezorger die de fouten van het Gamma verzendpunt recht heeft kunnen breien.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:28

Marsu schreef:
Bij de Gamma hebben ze er een pakketzegel op gedaan en mij een recu gegeven.
Vandaag kreeg ik een berichtje van de geadresseerde of het pakketje al op de post was. Ja, woensdag al.

Toen het recu maar eens tevoorschijn gehaald en op de postnl site gecheckt. De Gamma medewerker heeft waarschijnlijk een niet bestaand bezorgadres ingevoerd. Een combinatie van het adres van de afzender (straat en woonplaats) en het adres van de geadresseerde (postcode en huisnummer).
Dan kom je dus uit op een niet bestaand huisnummer in mijn straat.

Bij het versturen van pakketjes, wordt alleen de pakketzegel gescand (wij voeren verder geen adresgegevens in). Het kan dus niet zo zijn dat de medewerker het verkeerd heeft ingevoerd en ligt de fout waarschijnlijk bij PostNL.

Ben blij het pakketje inmiddels is afgeleverd, maar ik vind het niet netjes dat er wordt gewezen naar iemand die helemaal geen fout heeft gemaakt. En ik kan het weten, want ik doe hetzelfde werk ;) .

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 19:39

Misschien omdat elke keer dat ik een pakketje bij de Gamma breng er een kleine paniek uit breekt. Waarna mij nogal onvriendelijk wordt gezegd dat er geen barcode op zit. Nee, lijkt me logisch.
Vervolgens moet er een pakketzegel opgezocht worden en is er weer paniek over welke bonnetjes ik mee moet krijgen of hoe dat apparaat bediend moet worden.

Met andere woorden, de medewerkers zijn niet goed ingewerkt. De Gamma probeert een extra dienst te leveren, waar ik graag gebruik van wil maken. Maar als ik elke keer bovenstaande gedoe af moet lopen, dan ga ik voortaan toch liever naar de Albert Heijn die minder lang open is om mijn pakketje te brengen.

Ik had het pakketje trouwens op woensdag bij de Gamma afgeleverd en het is daar pas op vrijdag opgehaald. Dat zou toch elke dag moeten gebeuren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:41

lijkt mij wel :?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:53

Fijn dat het toch goed was opgestuurd ts!

Problemen met de post ken ik ook wel. Boeken bij bol.com besteld, en na een maand had ik nog niks?! Toen eens kijken of ik hierover bericht had in mn email en jawel 'jammer dat u niet tevreden was over het product en het hebt terugestuurd' ?!?! Ik had dus nooit wat gehad laat staan teruggestuurd. Contact met bol.com en waarschijnlijk paste het pakket niet in onze brievenbus, waren we niet thuis en heeft de postbezorger het doodleuk laten terug sturen zonder daarover een bericht achter laten.

Kwaliteit van postnl is volgens mij echt gigantisch achteruit gegaan de laatste jaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:01

De buspakketjes zijn bloedirritant , schaf die maar af. Vaak passen ze niet door de brievenbus , dan is het aanbellen of naar de pakketpost sturen. (moeder is postbode ik sorteer , en die krengen passen niet eens in mijn sorteerkast)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:13

Wat een gedoe, gelukkig is het pakket goed bezorgt TS :)

Hier gooit de postbode van postNL de pakketjes altijd maar over het hek heen... Heb nu al 2x gehad dat ik op tijd thuis was, maar voordat ik bij de intercom was de postbode het al op de camera met een zwaai over het hek zag werpen. En zelf de handtekening zet!!! Daar lag de iphone dan, recht in het zicht van de straat, achter het hek, gewoon gegooid!! En die postbode had gewoon afgetekend, alsof wij het hadden aangenomen. Is tot 3x toe gebeurd, klachten ingedient etc, ze zouden het in behandeling nemen. Nu weet hij blijkbaar hoe ons hek opengaat, want de laatste keren lag het in een plastic zak onder de auto (Handig! Vooral als ik het niet had gezien, dan was ik er zo overheen gereden) en daarna op de veranda. Kan je lang zoeken naar je pakketje....

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:07

Marsu schreef:
Misschien omdat elke keer dat ik een pakketje bij de Gamma breng er een kleine paniek uit breekt. Waarna mij nogal onvriendelijk wordt gezegd dat er geen barcode op zit. Nee, lijkt me logisch.
Vervolgens moet er een pakketzegel opgezocht worden en is er weer paniek over welke bonnetjes ik mee moet krijgen of hoe dat apparaat bediend moet worden.

Met andere woorden, de medewerkers zijn niet goed ingewerkt. De Gamma probeert een extra dienst te leveren, waar ik graag gebruik van wil maken. Maar als ik elke keer bovenstaande gedoe af moet lopen, dan ga ik voortaan toch liever naar de Albert Heijn die minder lang open is om mijn pakketje te brengen.

Ik had het pakketje trouwens op woensdag bij de Gamma afgeleverd en het is daar pas op vrijdag opgehaald. Dat zou toch elke dag moeten gebeuren?

Als je niet tevreden bent over hoe je geholpen wordt in een winkel, moet je daar een klacht over indienen bij het bedrijf. Postbode komt overigens gewoon elke dag langs om pakketten mee te nemen en te brengen, dus ik blijf het een beetje een apart verhaal vinden.

Feit blijft dat je een post plaatst en daarin met vingers gewezen wordt, terwijl je niet eens weet hoe er te werk gegaan wordt en je verkeerde mensen de "schuld" geeft. Nu de medewerker geen fout heeft gemaakt, zijn er in een keer allemaal andere dingen niet goed.. lekker makkelijk. :D

Misschien moet je voortaan je pakketje bij mij brengen, herken me namelijk geen moment in de dingen die jij ervaart. Onze apparatuur werkt gewoon, de postbode komt elke dag en we hebben nooit problemen met het aannemen van post.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:14

Geen klacht indienen bij het bedrijf, al kan navragen zeker geen kwaad. Gewoon rechtstreeks bij postnl. Heb ik ook een paar keer gedaan.

Postagentschappen doen meestal hun best, hoor. Maar ik heb er zelf ook al een aantal slechte ervaringen mee. Van niet weten hoe je een reeds gefrankeerd pakketje te sturen (want daar moest en zou een pakketsticker op moeten waar ik nog een keer 6,75 voor moest betalen - en dat dan ook bij hoog en laag blijven beweren.. wat gewoon dikke kul is) via te weinig postzegels willen verkopen (want die zijn er ook voor andere mensen - ja dan bestel je er meer, hé - maar dat kon volgens hen niet.. Yeah right.. ) tot het botweg proberen te weigeren van x aantal bedrijfsenveloppen. Moesten we maar een bedrijf voor bellen die dat kwam op halen. Voor hen was 't teveel werk. Met postnl gebeld en vervolgens alsnog alles bij het postagentschap naar binnen geschoven. Die winkel heeft vervolgens ook niet lang meer gefunctioneerd als postagentschap :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:19

Tipje, goederen die je aanschaft, indien mogelijk betalen via creditcard en niet via iDeal of overboekingen.

Naast de aankoopverzekering die je hebt op de aankopen, als je ze via de creditcard aanschaft, heb je ook in de meeste gevallen aflevergarantie.
Dus mocht de verkoper ze niet versturen of het item met de post verloren gaan, dan kun je via je creditcardmaatschappij je aankoopbedrag terugvragen. Ben je ook van de discussie af met Post.nl, of menig verkoper....en loop je zelf geen financieel risico....