Telefoon reageert niet meer bij snel typen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Telefoon reageert niet meer bij snel typen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 21:35

Hoihoi!

Ik had een vraagje, mijn telefoon(Iphone 4) is van zichzelf al aardig langzaam, alleen als ik dan op Whatsapp een berichtje typ(ik typ snel) dan loopt de telefoon vast en typ ik eigenlijk dus wel letters maar zie ik ze niet op het scherm verschijnen. Vervolgens na 2 min ofzo reageert mijn telefoon weer en staat er een compleet onverklaarbare zin(bijv ik typte Hallo kan ik je ergens mee helpen? en er komt uit 'Hio Kunod ikos Jouw helbnb') Ik vind dit erg hinderlijk en stoor me hier ook aan. Afentoe valt mijn telefoon ook ineens weg van de app en kan ik opnieuw beginnen met mijn verhaal.

Wie heeft hier ook last van/ weet een oplossing hiervoor?

Destination

Re: Telefoon reageert niet meer bij snel typen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:50

Heb je je telefoon al heel lang achter elkaar aan staan? Dan willen ze deze kuren ook wel eens krijgen. In dat geval zou even opnieuw opstarten kunnen helpen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:53

Haha dat heb ik ook! Alleen heb ik meestal wel de juiste letters ingetypt en komt mijn verhaal er ook te staan, alleen dan pas na 2 minuten.

Misschien komt het omdat de iPhone 4 toch wat verouderd is inmiddels. Die van mij is nu 4 jaar oud. Deed het een paar jaar geleden beter dan nu.
opnieuw opstarten kan ook nog wel eens helpen. Heb je hem al laten synchroniseren met iTunes? Dat kan ook schelen!
Laatst bijgewerkt door itsmi op 01-11-14 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:53

Is je tel misschien vol? qua geheugen? of heb je alle apps openstaan?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:55

Destination schreef:
Heb je je telefoon al heel lang achter elkaar aan staan? Dan willen ze deze kuren ook wel eens krijgen. In dat geval zou even opnieuw opstarten kunnen helpen.

Mijn telefoon is toevallig net uitgevallen toen hij leeg was, en hij doet het nu inderdaad minder dan net!

En wat itsmi zegt klopt ook, de IPhone 6 is al uitgebracht haha.

Sadekeisha: mijn geheugen is inderdaad wel erg vol. Mede hierom heb ik Apps verwijderd en ga ik binnenkort alle foto's van mijn telefoon verplaatsen naar mijn computer.

Het kan dus alle drie een probleem zijn voor mijn telefoon haha.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:59

Hier hetzelfde probleem met mijn 4. Het geheugen leeghalen helpt zeker een beetje, maar het langzame blijft wel. Dat je zinnen vol fouten zitten, komt omdat autocorrect dat niet oppakt door de traagheid en daarna het in één keer verschijnen van de tekens.

Wat ook veel helpt, is het uitschakelen van apps als je ze niet gebruikt. Dus zo weinig mogelijk open apps hebben. Weet niet of je dat al doet?

En inderdaad, weg gaat het niet helemaal. De 4 begint nu eenmaal een oudje te worden :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 13:08

Szan schreef:
Hier hetzelfde probleem met mijn 4. Het geheugen leeghalen helpt zeker een beetje, maar het langzame blijft wel. Dat je zinnen vol fouten zitten, komt omdat autocorrect dat niet oppakt door de traagheid en daarna het in één keer verschijnen van de tekens.

Wat ook veel helpt, is het uitschakelen van apps als je ze niet gebruikt. Dus zo weinig mogelijk open apps hebben. Weet niet of je dat al doet?

En inderdaad, weg gaat het niet helemaal. De 4 begint nu eenmaal een oudje te worden :)

Apps open staan? Bedoel je dat als je dubbelklikt op de homeknop? Dat haal ik altijd weg namelijk.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:43

Heel herkenbaar, ik heb het de laatste tijd ook met mijn Iphone 4.
Ik heb gehoord dat Apple met opzet de iPhone 4 minder laat werken, zodat iedereen overgaat op een iphone met ios 8. Ik weet niet of dit echt waar is en of de bron betrouwbaar is, maar mijn telefoon begint sinds dat ios 8 uit is onverklaarbaar gedrag te vertonen..

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:59

Ja ik heb ook een Iphone 4 en hetzelfde, alleen niet dat als je iets typt dat er dan iets heel anders komt te staan. Maar dat ie zo langszaam is is idd wel vervelend

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 18:27

fionaf09 schreef:
Heel herkenbaar, ik heb het de laatste tijd ook met mijn Iphone 4.
Ik heb gehoord dat Apple met opzet de iPhone 4 minder laat werken, zodat iedereen overgaat op een iphone met ios 8. Ik weet niet of dit echt waar is en of de bron betrouwbaar is, maar mijn telefoon begint sinds dat ios 8 uit is onverklaarbaar gedrag te vertonen..

Ik heb er wel al wat langer last van, maar denk inderdaad dat dit waar is wat je zegt of dat er een kern van waarheid in zit.