hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:10

Wij hebben 2 kennels waar toch vaak mensen hun hond komen onderbrengen als ze op vakantie gaan. In deze periode is het best druk.

Nu is er een hond op 25 sept. gebracht en de eigenaren zouden 23 okt. weer terug komen. In de mail gaven ze t/m 23 oktober aan, maar ik meende dat ze vertelden haar de dag erop te halen.

Ik heb op 22 okt. nog een mail gestuurd of het 23 of 24 was, wanneer ze haar komen halen en rond welke tijd dat zal zijn.

Ik kreeg een berichtje dat ze onverwachts een oproep zouden krijgen voor een operatie aan de arm van de man en of de hond wat langer kon blijven. En dat ze mij wat zouden laten weten als zij meer wisten.

Ik heb hierop gereageerd dat ik meer honden krijg en dat er op een bepaalde tijd overbezetting is, maar dat ik hun hond dan wel even op een andere plek bij ons kan huisvesten. handig is het niet, maar kan gebeuren.

Vanaf toen, wat nu 10 dagen is geleden heb ik helemaal niks meer gehoord. Ik heb nu 2 keer een mail gestuurd met de vraag of ze meer weten, want ik heb inmiddels een nieuwe aanvraag maar kan hier niet op antwoorden omdat ik niet weet wanneer de hond weer wordt gehaald.

Ook een tussentijdse rekening gestuurd (van een maand), maar ook nog geen reactie.
Ook via telefoon/ sms geen reactie......

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.... ik kan er niks mee. Ik weet ook niet waar deze mensen wonen?!

tips, trucs?

Corelli

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:13

Heb je geen telefoonnummer?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:14

kun je niet langs hun huis gaan?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:14

ja, heb ik......maar geen reactie. ook niet op sms.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:15

miszblueeyes schreef:

Ts weet niet waar ze wonen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:16

miszblueeyes schreef:

Ik weet niet waar ze wonen, das een beetje een probleem. We hebben altijd een telefoonnummer en email van eigenaren. En tot dus ver is er nooit meer nodig geweest. Wij wonen in Portugal waar de hond ook is, de eigenaren gingen naar Nederland.

Er spookt dan meteen door mijn hoofd dat ze haar misschien niet meer halen? vind het zo raar dat ze nergens op reageren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:16

Een operatie kan misgaan en dan heb je wat anders aan je hoofd dan de post of mail checken. Het hoeft dus niet te betekenen dat de hond gedumpt is, maar netjes is het bepaald niet om niks van je te laten horen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:17

Dat zulke mensen bestaan zeg... :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:17

Wat wil je dat er nu gebeurd? Dat is het belangrijkste om te bedenken: wat wil je dat er gebeurd?

Vervolgens ga je die boodschap communiceren. Via e-mail (ontvangstbevestiging vragen), via sms en via de voicemail. Dat doe je allemaal 3x per dag. Stel voor jezelf een ultimatum. Wanneer wil je uiterlijk iets van ze gehoord hebben? Communiceer die datum ook!

Vanaf die dag ga je vertellen dat je andere stappen gaat ondernemen. Wat die zijn kun je het beste overleggen met het juridisch loket.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:18

Kans is groot dat het nog even duurt voordat ze weer terugkunnen, als ze al terugkunnen. Als ze voor een operatie naar Nederland zijn gegaan zal daar nog een revalidatietraject in NL aan vastzitten.
Vind het alleen raar dat ze niet reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:19

Heeft de hond geen paspoort? Daar zou het adres van hen zelf in kunnen staan, anders staat er misschien in bij welke DA ze komen en die kan je misschien verder helpen? (Weet niet hoe dat in Portugal gaat)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:23

Wat ik wil een datum dat ze wordt gehaald zodat ik de hond van anderen kan plaatsen. Nu is het erg lastig voor zowel de eigenaar van de andere hond die zit te wachten op antwoord en voor mij om te gaan gokken.

Ik wil dat ze de 1e rekening gaan betalen van het verblijf wat mij ook weer zekerheid geeft dat het "goed" zit naar de hond toe. Ik heb een wormkuur (met toestemming van de eigenaar) gehaald want ik zag wormen, dit heb ik telefonisch gevraagd op de eerste dag dat ze hier was. Inmiddels al een extra zak voer gehaald.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, en zijn het mensen die denken dat anderen verder niks te doen hebben en er niet bij stil staan dat het voor ons handig is te weten waar wij aan toe zijn?
Of er is wat vervelends gebeurt waardoor ze de hond even niet zo belangrijk vinden.
of wij hebben er een hond bij? (wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen bij deze mensen, maar dat weet je nooit natuurlijk)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:25

nee, geen paspoort mee gekregen, dat hebben de meesten niet, dit was ook een aanloop hond. Maar zij hebben haar al een jaar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:31

Ik zou inderdaad een plan opstellen met wat je wilt en hoe ver je wilt gaan.
Vanuit dat standpunt kun je actie ondernemen.

Communiceer duidelijk en op meerdere manieren (mail,sms, voicemail) naar de eigenaar wat je wilt en wanneer je dit uiterlijk wilt hebben. Uiterste datum voorbij zonder reactie? Onderneem dan de stappen die je vooraf aangegeven hebt.

Misschien een leer voor de volgende keer om toch huisadres en (indien aanwezig) paspoort te vragen. Op die manier heb je toch wat meer mogelijkheden.

Laten we hopen dat de eigenaren gewoon geen tijd hebben gehad om te reageren en dat ze dat alsnog snel doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:33

Spreek voicemail in, stuur sms en een email dat ze direct contact opnemen met jou. Stel een ultimatum dat als je over 2 dagen nog niks heb gehoord van ze dat je stappen gaat ondernemen.
Ook wat betreft de eerste rekening. Eisen dat deze binnen 7 dagen betaald word. Zoniet hetzelfde riedeltje.

Je bent geen liefdadigheids instelling.
Ziekenhuis problemen, prima maar een sms of telefoontje met wat info is een paar minuutjes werk.

Overigens om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen kun je een contract opstellen waar dit soort dingen instaan en altijd een kopie van het paspoort of ID van de eigenaren van de hond vragen / maken. Heb je meteen alle gegevens.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:36

Zeker een leer voor een volgende keer. We hebben eigenlijk alleen vaste klanten waar nu dus af en toe weer een nieuwe bij komt. Doordat het altijd goed gaat wordt je ook goed van vertrouwen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:37

KoudbloedKim schreef:
Dat zulke mensen bestaan zeg... :=

Nou idd!

Dikke kans dat je die mensen nooit meer ziet :(

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:54

Dat spookt door mijn hoofd, maar ik denk/ of hoop dat het (wederom) mensen zijn die het idee hebben dat anderen verder niks anders te doen hebben, en dat alles maar gewoon kan en vanzelfsprekend is.
(die heb je hier in PT errug veel)

Tja, en als men niet gaat reageren of betalen voor de datum die ik stel...wat dan? hond geen eten meer geven? op straat gooien? naar het asiel........ beetje lastig puntje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:03

Heb je daar in Portugal geen juridisch recht?
Moet je geen vergunning hebben om de kennel te houden?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:05

We hebben een advocaat die ik eventueel advies kan vragen, maar ik ga de mensen eerst vanavond nog maar weer eens bellen, smsen en mailen.....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:28

Is de hond gechipt? Ben bang van niet en als hij wel is gechipt dan is de kans groot dat die niet is geregistreerd… Maar je zou het kunnen laten checken en dan via de chipgegevens achter het adres komen.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:34

Misschien is er wel iets heel erg misgegaan met de operatie.
Begin van het jaar zelf nog meegemaakt, paarden liepen bij een vriendinnetje maar daar heb ik een week of 7 (!!) niet naar omgekeken of aan gedacht, ik was heel blij dat zij op de hoogte was en ze vond het geen probleem. Maar denk niet te snel dat iedereen maar meteen aan het dier denkt. Misschien denken ze juist wel dat het dier is ondergebracht en focussen nu even op andere dingen.niet netjes wel begrijpelijk

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:37

troi schreef:
Een operatie kan misgaan en dan heb je wat anders aan je hoofd dan de post of mail checken. Het hoeft dus niet te betekenen dat de hond gedumpt is, maar netjes is het bepaald niet om niks van je te laten horen..

Missch denk je er niet aan om je post of mail te checken. Maar ook niet checken hoe het met je hond gaat?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:41

Altijd om telefoonnummer, mailadres en woonadres vragen en vooral hun legitimatie vragen om er zeker van te kunnen zijn dat het klopt........en anders is het te achterhalen wie de mensen zijn en waar ze wonen dmv een kopie van de legitimatie...........

Zoveel verhalen van vernomen dat men dier ergens onderbrengt en het dan in de steek liet........en of je niet op de hoogte houdt......

Echt onbehoorlijk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-11-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:44

Ragdollcat: je mag niet zomaar om iemands legitimatiebewijs vragen (of een kopie daarvan), en je kunt het (ivm identiteitsfraude bijvoorbeeld) ook beter niet zomaar geven.