Stoppen met de studie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Stoppen met de studie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 00:45

Hey,

Op het moment doe ik de Veva opleiding (Veiligheid en Vakmanschap), het is een Defensie opleiding.
Ik ging daar naar toe omdat in bij de marechaussee wou gaan werken, maar nu ik mezelf heb georiënteerd in de Defensie.
Sta ik niet meer achter mijn keuze bij de marechaussee, ik wil graag verpleegkundige worden in de Defensie.
Lang verhaal kort houden: Je ben verpleegkundige en je hebt je buddy's die als een zweef worden lek geschoten tijdens uitzending. Of je haalt granaat scherven uit je maats been, noem maar op.

Ik doe nu infanterie en panserie op niveau 2/3MBO(Luchtmobiel is voor mij te zwaar), ik wil verpleegkunde niveau 4 doen MBO.
Mijn keuze gaat overigens naar de Landmacht.
Ik heb VMBO TL gedaan, dus ik kan gewoon niveau 4 MBO doen.

Er zijn 3 keuzes

* Veva opleiding niveau 3 Zorg
* Stoppen met de Veva opleiding volgend jaar Verpleegkunde niveau 4 MBO
* Studie er bij doen, online. Dokter assisente niveau 4

Het liefst kies ik voor een studie er bij te doen, want ik wil gewoon mijn militaire ervaring behouden.
Over 3 jaar heb ik dan 2 diploma's Veva en verpleegkunde niveau 4, kan ik zo solliciteren bij de Defensie als verpleegkunde.
Ik wil geen tijd verspillen in mijn studies, ik vind het ook jammer dat ik onverwachts ben veranderd met mijn studie keuze.

Redenen waarom ik voor de zorg wil gaan

* De Defensie wil graag mensen in de zorg, ze hebben een te kort. Als ik de verpleegkunde niveau 4 heb gedaan, ben ik goedkoper voor Defensie. Ik heb de opleiding in principe gedaan, ik krijg alleen nog het groene gedeelte erbij ZHKH (militaire EHBO ingevechtsomstandigheden). Dat volg ik 3 maanden op de KMA en dan heb ik een baan.

* Later wil ik graag nog een HBO studie doen, alleen je kan niet met een HBO studie beginnen met een MBO diploma niveau 2/3.
Nog een rede waarom ik die verpleegkunde niveau 4 opleiding wil doen.

Natuurlijk moet je wel realistisch bekijken, het wel haalbaar 2 studies voor een 17 jarige ?
Wie o wie kan mij goed advies gegeven ?

Fu_Qi

Re: Stoppen met de studie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 12:30

Schopje

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:36

Kun je in februari niet ergens starten met de opleiding verpleegkunde niveau 4? Volgens mij starten er best wel veel mbo opleidingen in februari.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:39

Ik weet dat mijn oude buurmeisje bij de landmacht zit, en vanuit daar volgensmij doorgegroeid is (en nog steeds opleidingen doet) naar een verplegende en nu volgensmij hogere functie. Zou dat geen optie zijn?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 14:04

imd schreef:
Ik weet dat mijn oude buurmeisje bij de landmacht zit, en vanuit daar volgensmij doorgegroeid is (en nog steeds opleidingen doet) naar een verplegende en nu volgensmij hogere functie. Zou dat geen optie zijn?

In de Defensie is dat best moeilijk, want dan moet je naar de KMA en daar veder studeren.
Alleen als ik een niveau 3 diploma heb, kan ik niet veder studeren.
Tenzij ik over nieuw een MBO, maar dan op niveau 4.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:15

17 jaar is echt nog lekker jong, in de zin van: genoeg tijd om te studeren. je hebt nog zo veel jaren te gaan dat een extra studie hartstikke mooi is. Als je het geld ervoor hebt (of je ouders), is het zeker geen verspilling van je jaren naar mijn mening. zo te lezen heb je een goede motivatie, waar je veel mee kunt bereiken! Om twee studies te gaan doen zou ik even een gesprek aangaan met je huidige opleiding. zij kunnen je vast en zeker advies geven daarin. veel succes!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 14:27

vaxie schreef:
17 jaar is echt nog lekker jong, in de zin van: genoeg tijd om te studeren. je hebt nog zo veel jaren te gaan dat een extra studie hartstikke mooi is. Als je het geld ervoor hebt (of je ouders), is het zeker geen verspilling van je jaren naar mijn mening. zo te lezen heb je een goede motivatie, waar je veel mee kunt bereiken! Om twee studies te gaan doen zou ik even een gesprek aangaan met je huidige opleiding. zij kunnen je vast en zeker advies geven daarin. veel succes!

Binnenkort is er ouderavond op mijn opleiding en dan gaan mijn ouders ook een gesprek aan met mijn studieloopbaanbegeleider.